23 Април, 2023 08:50 7 354 64

На табела цената е промоционална, на каса - не

  • храна-
  • инфлация-
  • кзп-
  • цена-
  • магазини-
  • търговия-
  • храни-
  • магазин-
  • потребление

Разочарована жена търси обяснение от касиерката и служителите в магазина

На табела цената е промоционална, на каса - не - 1
Снимка: БГНЕС

Какво да правим когато пазаруваме и на табела цената на стоката е промоционална, а на каса се окаже, че не е? bTV направи репортаж по зрителски сигнал.

Името и лицето на нашия герой ще запазим в тайна, по нейно желание, обявиха авторите на материала. Малко преди Великденските празници тя отива на пазар в супермаркет, разположен в голям търговски център на столичния бул. „България“.

„Бях решила да си купя само яйца и козунаци, но вървейки видях една голяма табела с промоция на олио, което ми се стори много добра цена. Подвеждайки се по промоцията си взех не една, а три бутилки олио. Това все пак е стока от първа необходимост и всеки си прави сметка за тези основни хранителни продукти и когато са изгодни купува повече“, коментира тя.

Плаща на касата и се прибира у дома. Преди да я изхвърли, поглежда касовата бележка.

„Видях, че отстъпката изобщо не е отразена. Точно в този магазин не ми се случва за първи път – да взема нещо на промоция и да го платя на реална цена. Върнах се там, защото живея наблизо, погледнах пак табелата, да не съм се заблудила аз. Беше голяма, стекчетата с олио бяха поставени на пътеката, а не на рафт, така че няма как човек да не ги забележи. Същата цена си беше като отдолу с много малки буквички видях, че срокът на промоцията е изтекъл - до 12 април, а аз пазарувах на 13-ти“, разказва жената.

Разочарована жената търси обяснение от касиерката и служителите в магазина. Те обясняват, че няма хора, които да сменят табелите. Все пак ѝ върнали парите.

Дамата подава сигнал и в Комисията за защита на потребителите, а оттам отговориха за bTV, че са започнали проверка по случая.

„Нашите проверки показват, че това е една от най-често срещаните нелоялни търговски практики, а именно предлагане на конкретна стока на определена цена, която потребителят счита за изгодна, а всъщност на касата установява, че е различна, за съжаление винаги по-висока. Когато потребител стане обект на такава нелоялна търговска практика, той може веднага да върне стоката, да се откаже от покупката, а търговецът е длъжен да му върне парите“, обяснява Ангел Джалев от КЗП.

След извършена вътрешна проверка от търговската верига признават пропуска.

„Промоционалната оферта е била валидна до предходния ден (12.04.2023), както е посочено на плаката, а от страна на персонала на магазина е била допусната грешка и той не е бил подменен веднага след края на акцията. Независимо от това, плакатът е бил отстранен своевременно. Това е първият подобен сигнал, който получаваме за конкретния магазин през последната година. Ние предоставяме компенсация на клиентите, в случай, че промоционалната стока, която търсят, не е налична. Подобен механизъм може да се предложи и в случай, че за дадена стока е посочена неактуална цена“, коментират от обекта.

Междувременно продължава мащабната кампания на КЗП, БАБХ и НАП. От 1200 проверки в хранителни магазини са констатирани 766 нарушения, сред които нелоялни търговски практики, измамни промоции и разлика в грамажите на продуктите.

„Нелоялните търговски практики са близо 300 на брой, което е изключително обезпокоително и показва една тенденциозност на пазара. Разликата е различна, понякога е стотинки, понякога е левове, но това е един доход, който е неправомерно събран от търговеца и който ако се събере сумарно на дневна или месечна база генерира един висок доход, който е получен нерегламентирано. Има случаи, в които можем да говорим за умисъл, има случаи, където е небрежност“, допълва още Джалев.

Съвместната кампания цели и предотвратяване на изкуственото завишаване на цените. Нарушенията се санкционират със съставяне на актове и налагане на имуществени санкции за търговците, а глобите достигат до 70 000 лева.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Бакалин

    43 4 Отговор
    Важното е търговията да върви европейци !
  • 3 Мдаа..

    43 17 Отговор
    Търгашите са врагове на Държавата и Народа.Христос вече възкръсна,време е да ги започва с бича! От "нашия" парламент само Коцето става за тази работа,останалите са прогнили каци без дъно!

    Коментиран от #5

  • 4 ДяДо Ви КуРтИ от СелО ПиПеРкОвО

    71 2 Отговор
    В магазин била, киселото мляко 1.35на щанда,а на касата 1.85лв, касиерката ми обяснява,че това било ако имам карта за отстъпка,а картата и я дадох още преди да започне да ми прекарва стоката през четеца,идва управителя и след кратък разговор ми обясни,че промоцията им била свършила,ама забравили да махнат рекламата си...
  • 5 Така е

    49 29 Отговор

    До коментар #3 от "Мдаа..":

    ДОШЛО Е ВРЕМЕ ЗА ВЪЗРАЖДАНЕ !!!

    Коментиран от #25, #33, #38

  • 6 Коко

    51 2 Отговор
    Държавата трябва здраво да ги метне всички търгаши,и също и работодателите...Осигуряват персонала на 780лв ,а заплатите 1200лв...После ревете ,че пенсиите са ниски...
  • 7 Кеф

    11 3 Отговор
    Хаха яко
  • 8 Предполагам Била

    50 1 Отговор
    И на мен ми се случва няколко пъти в този магазин. Това им е практика. За съжаление не си поглеждам бележката на касата, за да не бавя другите клиенти, а в къщи установявам измамата.

    Коментиран от #24

  • 9 Олио на изплащане

    29 2 Отговор
    Това си е така откакто са отворили тези вериги, убтв сега ли се сетиха?
  • 10 бушприт

    32 1 Отговор
    На табелката цената е промоционална, а на касата - не. Българска работа.
  • 11 Колкото по-зле

    30 17 Отговор
    толкова по-добре.Възраждане печели електорат,това е равносметката..
  • 12 Нина

    37 0 Отговор
    Добре дошли в "Т-Маркет"
  • 13 Това е

    26 8 Отговор
    Американска хубава демокрация

    Коментиран от #19

  • 14 сбруя

    14 1 Отговор
    Името и лицето на нашата героиня ще запазим в тайна, по нейно желание.- обявиха авторите на мат рияла. Може и да е Баце. По протокол.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Точно обратното при мен

    26 1 Отговор
    Се случи. Цената на някаква сметана беше намалена, но като се прибрах и погледнах етикета видях че срока на годност минал.

    Коментиран от #27

  • 17 Демократ

    21 1 Отговор
    Аз на това му викам пазарна икономика
  • 18 смок

    20 2 Отговор
    В "Т-Маркет"-а продават печени пилешки трътки. Смяхххххххххххххххх!
  • 19 Българин

    27 4 Отговор

    До коментар #13 от "Това е":

    Не лъжи хората .Това е Бълг.вариант на демокрация.Горивата в щатите са по евтини от тук .Другарю

    Коментиран от #29, #32

  • 20 Еми да

    24 3 Отговор

    До коментар #1 от "удриии":

    Утре така ще ви прибират и €врата !
  • 21 ха ааа

    12 22 Отговор
    Когато демокрацията ти я правят дърти комундери не очаквай чудеса. Това е демокрацията, която е в руский мир.

    Коментиран от #42

  • 22 Гост

    17 3 Отговор
    бойко така ги научи всички, да ни го...с 200
  • 23 Мъжа на урсула

    36 4 Отговор
    Преди 1989 г такива ,,практики,, нямаше.
    Сега му измислиха ново име - ценности
    Ма сега вече няма значение - европейци сте, имате билла, кауфланд, банани... нагъвай ,,богат европеецо,, цивилизована красиво и лъскаво опакована химия, коремчета от скакалци и бутчета от хлебарки. Силата им е в измамата - л@йна в лъскав целофан. И българина кат индианците - за лъскави дрънкулки си подари икономиката и държавата за лъскави парцалки с етикети от Китай
    И таман да влезем в клуба на богатите и нещо се объркаха нещата - богатите ли ни мислят за бедни, ние ли се имаме за богати.
  • 24 Точно в десятката.

    27 1 Отговор

    До коментар #8 от "Предполагам Била":

    И на мен ми се случи на два пъти точно в тази верига. Първия път се разправях, вторият път зарязах стоката на касата и си тръгнах. От тогава в била не стъпвам. От личен опит гледам персонала. Ако преобладават в пенсионна възраст, значи нещата не са в ред и не им заплащат както трябва, и от там другите последствия.

    Коментиран от #35

  • 25 Не е

    18 18 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    Не ни трябва поредният лъжец и крадец като костадинов!
  • 26 Васил

    28 1 Отговор
    У Кауфланд това е ежедневие цената на етикета е една а на касата друга ама така като дър жавните органи които взимат заплата дремят.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Гърция

    30 1 Отговор
    В Гърция, ако една фирма оперира на гръцка територия и има приходи, трябва да има създаде фирма в Гърция и да плаща данъци в Гърция. Немските хипер маркети имат дружества само за персонала в България , а милиардите от оборота отиват в Германия.
  • 29 Българка

    17 5 Отговор

    До коментар #19 от "Българин":

    А да не би случайно Щатите да са завзели незаконно - нищо ново! - петролни кладенци в Сирия и оттам да грабят безплатно гориво, а на теб да ти казват какво е демокрация и какво не е. Гусине за един ден.

    Коментиран от #34

  • 30 Тошко

    20 0 Отговор
    Има една плевенска верига, която практикува такива практики като част от фирмената си политика. Магазини "Лайф". Там може и да не видите изобщо някакви етикети.
    Друго с което се отличават е, че рестото ви почти винаги се закръглява. Касова бележка не чакайте. Стоката е стара, вмирисана. Минавайки покрай витрината с месни изделия, можете да си хванете салмонела и да си я занесете вкъщи заедно с останалото напазарувано.
    Писах на КЗП и НАП - казаха ми да си гледат работата. Трябвало им видео и снимки.
    Собственикът е един черничък така, на Радостин Василев прилича по цвят на кожата. Ако това има значение.

    Коментиран от #40

  • 31 Киш

    9 3 Отговор
    Явно живееш доста далече, щом срока изтекъл след кат си се прибрал. Аве я кат цело не ги разбирам тез неща, но ората къ могат да пият сто годишно вино, а вие не можете да ручате двуседмичен леб?
  • 32 А ти какво очакваш

    15 1 Отговор

    До коментар #19 от "Българин":

    да бъде? Винаги в колониите цените са много по - високи от тези, в метрополията. Старо правило. От къде инак ще падат свежи пари?
  • 33 Внимание предатели!

    10 17 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    Възбуждане са умели манипулатори.

    Коментиран от #37

  • 34 Дааааааам

    11 0 Отговор

    До коментар #29 от "Българка":

    Права си. В днешно време демокрацията се превърна в професия.
  • 35 Къв"персонал" бе

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Точно в десятката.":

    искаш да ти гледам,цените и контрола над тях се надзирава от изп.директор,това не е импровизация на персонала!
  • 36 зевзек

    5 8 Отговор
    ами да махнем веригите тогава, и да върнем мутрите от началото на прехода, и кашоните на Илиянци, мизерията и спекулата от онова време

    Коментиран от #47

  • 37 Наистина

    1 7 Отговор

    До коментар #33 от "Внимание предатели!":

    ГЕРБ и ПП са Възбуждане !
  • 38 ШЕФЧРТА,ТАКА Е ТАКА!☝

    5 5 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    ПОНЕ ЩЕ ИМА „ПОЛЗА”
    ОТ ТИЯ ОТ(.......)
    ТРЕТАТА ПОЛИТИЧЕСКА сила..
    ...ЩЕ БЪДАТ ОБЩАЦИ В
    СУПЕР МАРКЕТИТЕ......
    ДА МОНТИРАТ И ДЕМОНТИРАТ
    ПРООМООЦИОНАЛНИ ТАБЕЛИ...👍👍
  • 39 ТаУмВзе

    4 8 Отговор
    В Русия е обратното - на щанда пише 100 рубли, на касата плащаш 50.
    Защото си Руснак, и Путин мисли за теб!
  • 40 ТОШКО ТОШКО,

    11 1 Отговор

    До коментар #30 от "Тошко":

    ЕЛА ДА ВИДИШ В СОФИЯ
    НА ТОПЛИТЕ ВИТРИНИ
    КЪДЕТО КОНТРОЛА
    ТРЯБВА ДА Е НАЙ СТРОГ!!!

    ЖЕНИТЕ ЗАД ЩАНДА
    МЕКО КАЗАНО СА НАБОРИ НА
    СТОКАТА КОЯТО ПРЕДСТАВЛЯВАТ...!😁

    Коментиран от #57

  • 41 чатбот

    18 9 Отговор
    Явно не сте забелязали че в Била, Кауфланд, Лидл има машинки за проверка цената на стоката.Само сканираш баркода и ти излиза реалната цена.Същата цена излиза и на касата и няма как да ви излъжат. Използвайте ги тия машинки там където ги има и спрете да се оплаквате.

    Коментиран от #45

  • 42 Моарейн

    17 8 Отговор

    До коментар #21 от "ха ааа":

    Какви дърти комундери, какви пет лева? Тридесет и четири години минаха, комундерите са единствено в главите на "умните" и кресливите, за да служат като оправдание на собственото им неможене, незнание и нефелност.

    Коментиран от #46, #48, #56

  • 43 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    4 1 Отговор
    Връщаш стоката,ако е минала каса ,правиш оплакване,писменно и ти връщат парите.Това го правят и в Германия!писал съм и веднага ми върнаха парите.Пише ,АКТИОН и сумата ,на каса ти маркират старата сума и ти реагираш.Тук са ми го правили в лидл и другото ..била!
  • 44 ПСР

    8 0 Отговор
    Не един път ми се е случвало.И то,след като внимателно съм прочел,етикета на"промоционалната"стока-точно тази ли е,грамаж и пр.Не обичам скандалите-просто я връщам на касата и ми връщат парите.Иначе,вдигам луд скандал на управител.
  • 45 Жоро

    8 0 Отговор

    До коментар #41 от "чатбот":

    Ако си копувам една вафла може,ама като пазарувам за две седмици или една пълна количка,някак си не изглежда много удобно този метод.Иначе не само в България е така,това ви го казвам със сигурност,20 години вече работя и пътувам из Европа,нещата не са по различни.Особенно във веригата Карефоор нещата са трагични.
  • 46 Факт

    5 4 Отговор

    До коментар #42 от "Моарейн":

    Пълно е с комундери
  • 47 Ммммм

    4 2 Отговор

    До коментар #36 от "зевзек":

    А малко преди тия години храната беше истинска.
  • 48 хахах

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "Моарейн":

    Много точен коментар
  • 49 мммда

    8 1 Отговор
    Че то тия номера си ги правят и в Германия, само където не се отбелязва срок на промоцията, но седмичните им предложения по брошурките са им точни за другите не винаги. Като напазаруваш повечко неща няма как да се усети, че са те ударили в цената.
  • 50 Кьорав карти не играи

    10 1 Отговор
    Че туй новина ли е?Тази "тактика" е от поне няколко годиниНа са ви виновни "чуждестранните" вериги,а местния български байганьовски мениджмънт(управление).В една от тях вече на двама български директори им намазаха ските.А иначе най-новата тактика е да слагат промоционалните етикети два дена преди започване на промоцията.

    Коментиран от #53

  • 51 Баба Гица

    8 0 Отговор
    Не е само в българия. Всеки път като пазарувам, чета касовата бележка на място. Обикновено ми възстановяват разликата в цената и махат етикета, показващ по-ниска от касовата цена. Някой път за продукти от пекарната на магазина, се пробват да търсят сгрешения продукт. Добре е да не се излиза от магазина преди да се провери за какво са дадени парите и колко. В лидл почти всеки път има грешки в касовата бележка.

    Коментиран от #55

  • 52 Масово лъжат с тези промоции

    8 2 Отговор
    Чудо е ако не те излъжат, а връщането на парите си е ходене по мъките и губене на време! Управлява ни мафия и всичко по веригата краде!

    Коментиран от #54

  • 53 мммда

    6 1 Отговор

    До коментар #50 от "Кьорав карти не играи":

    Бате от около 5-6 години съм забелязал, че в Германия веригите си ги правят тия номерца с промоцийката и цената на касата. Особено Кауфланд, Алди и Маркткауф които са ми наблизо и ги посещавам единствено за уийски,биричка и мезенце, като са повече неща няма как да хванеш несъответствията. Така, че това си е практика навсякъде.
    При капитализма спекулата-измамата е нещо нормално, понеже е трудно да се контролират големите играчи си правят номерата.
  • 54 Кьорав карти не играи

    2 0 Отговор

    До коментар #52 от "Масово лъжат с тези промоции":

    "Губенето на време" време е не повече от 5 минути,едно нищо ако си зсагубил половин до един час в супермаркета!
  • 55 Кьорав карти не играи

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Баба Гица":

    В лдл засега нямам случай,но виж в кауфлнд е редовно.Ооставяне на промо табелка 2 дена преди промоция и оставянето още 2-3 дена след промоция,че и на касите касиерката начуква бройката с 1 в повече и после като затвори касата търчи до щандовете и си пребира "заработеното" в натура!
  • 56 бегай

    1 2 Отговор

    До коментар #42 от "Моарейн":

    Умен, бацко какъв е дърто комуне и ти прави демокрации.
  • 57 Мъжа на урсула

    6 0 Отговор

    До коментар #40 от "ТОШКО ТОШКО,":

    Топлата витрина е начин да пробутат стоката с изтичащ или изтекъл срок на годност, която доставчика по договор не си взема обратно.
  • 58 Хаха

    5 0 Отговор
    а от страна на персонала на магазина е била допусната грешка и той не е бил подменен веднага след края на акцията.

    Това ми напомня на Биллата до нас
    Купуваш нещо,а на касата е на по-висока цена
    Щото ги мързи да сменят цените на стоките всеки ден
  • 59 Калбо

    6 1 Отговор
    Чуждите големи вериги из цялата страна лъжат бедният български народ със своите манипулации и изнасят парите си в своите държави
    По-добре пазарувай ти от малките магазинчета където няма да ви излъжат
  • 60 Аристотел

    6 0 Отговор
    Когато стане така обикновено оставям всичко което съм взел и си тръгвам. Тия при мен не минават. И си гледайте хубаво касовите бележки че са се навъдили едни крадливи касиери, мамата си е еб.....
  • 61 Да много интересно

    0 0 Отговор
    Примерно в моя случай, когато имаш малко дете и отиваш и пазаруваш заедно с детето по възможно най бързият начин и когато се прибереш вкъщи и видиш на бележката освен, че уж пазаруваш някои стоки на промоция, то такава изобщо не е отразена и на всичкото отгоре касиерката някои неща ти ги е маркирала два пъти, и то не от евтини, та дали имам такова време да се връщам и да се разправям? Добре че напоследък има каси за самообслужване и ако нещо цената не съответства, то продукта направо го зарязвам на касата и другият най голям плюс за София е онлайн пазаруване, там поне си виждаш цената, такава каквато накрая си я плащаш!
  • 62 Да БРЕ

    2 0 Отговор
    Така е навсякъде,а в Франция и Испания дори няма и табелки с цени:пълна АНАРХИЯ…. PUTA EUROPIA
  • 63 Знам, че

    1 0 Отговор
    КЗП - излишна
  • 64 Дедо Чочко

    2 0 Отговор
    Досега не съм видял наказана верига магазини.Иначе се пише глобата от70000лв ама.Що така бе Миме.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове