За да избегнете неприятности по пътя, важно е предварително да подготвите колата за студа, следвайки основния контролен списък, който спазват повечето големи сервизи на Запад. Ето и най-важните съвети.
1. Сменете летните гуми със зимни
Температурната граница, при която трябва да се извърши подмяната, е +7 ° C. Ако средната дневна температура на въздуха стане по-ниска, не се препоръчва да карате летни гуми, тъй като при ниски температури те губят своята еластичност, което води до намаляване на свойствата на сцепление на гумата.
2. Направете диагностика на окачването
На хлъзгави повърхности водачът трябва да бъде особено внимателен. През зимата сцеплението на гумите отслабва заради обледеняването на пътя, така че дори незначителни нередности в окачването или кормилното управление могат да доведат до загуба на стабилност. Професионалната диагностика ще ви позволи да определите дали има износени части и кои трябва да бъдат заменени.
3. Снабдете се с добавки за горивото (за дизеловите автомобили)
Препоръчително е собствениците на дизелови автомобили да закупят добавка, която увеличава устойчивостта на дизеловото гориво към замръзване при минусови температури. Препоръчително е да сипете въпросната добавка непосредствено преди зареждане с гориво, така че добавката да се смеси с горивото в резервоара.
4. Проверете и, ако е необходимо, сменете маслото
При мразовити условия маслото се сгъстява и смазва компонентите и сглобките по -лошо, което води до повишено износване на компонентите на агрегата. В допълнение, свойствата на маслото се влошават при употреба, което заедно може значително да намали живота на двигателя или трансмисионните агрегати. Препоръчва се да се налива вид масло, което по-малко се сгъстява от студа. Също така си струва да проверите за течове на масло по двигателя, скоростната кутия и диференциалите. Маслените уплътнения замръзват в студено време, поради което през зимата капките могат да се увеличат драстично.
5. Проверете антифриза
Преди зимата се препоръчва да проверите охлаждащата течност. Тя трябва да е устойчива на ниски температури. Необходимо е да се поддържа течност от антифриз и вода в радиатора, която не замръзва при температури до -40 ° C.
6. Проверете и, ако е необходимо, сменете спирачните накладки
Разликата в спирачните моменти на колелата е основната причина за хлъзгане. Вероятността от загуба на контрол през зимата се увеличава още повече поради хлъзгави пътища, а неравномерното задействане на спирачките може да влоши ситуацията и да доведе до злополука. При проверка на спирачната система, специалистите в сервизния център ще оценят нейната ефективност, както и стабилността на автомобила, ще проверят за течове на спирачна течност. За да се предотвратят инциденти, се препоръчва смяната на спирачните накладки преди зимата, дори и да не са напълно износени.
7. Проверете състоянието на акумулатора
Натоварването на акумулатора на колата през зимата се увеличава значително - в студа капацитетът на акумулатора намалява, а маслото в двигателя се сгъстява. Ето защо е необходимо да се извърши задължителна диагностика на батерията преди зимата, дори и да е нова. Трябва да се провери нивото на електролита в батерията и неговата плътност - работната стойност за сярна киселина е 1,27 g/cm3. Освен това се оценява напрежението, което батерията произвежда - при изключен двигател, то трябва да бъде поне 12V.
8. Проверете / сменете ангренажния ремък
Ангренажният ремък на модерен двигател е проектиран за 50-100 хиляди километра. Въпреки това, през студения сезон натоварването на ангренажните ремъци се увеличава значително, което може да доведе до скъсването им. Подобна повреда е несъвместима с по-нататъшното движение на автомобила и изисква сложни и скъпи ремонти. Ето защо се препоръчва предварително да посетите сервизен център за диагностика.
9. Проверете работата на отоплителната и вентилационната система
Необходимо е да се обърне внимание на работоспособността на "парното", системата за подаване на въздух и състоянието на филтъра в купето. Ако последният е замърсен, това значително ще влоши циркулацията на въздуха и в резултат на това ще провокира запотяването на стъклата. Поради това се препоръчва смяната на този филтър, ако е необходимо.
10. Поставете в колата си т.нар. "зимен комплект"
Не забравяйте да се снабдите с четка за почистване на сняг и стъргалка за лед. Важно е да се отбележи, че последната се използва изключително за почистване на стъкла, тъй като стъргалката може да повреди боята на автомобила. По същата причина е по-добре да изберете по-мека четка за почистване от сняг.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #5, #40
11:33 10.10.2021
2 Емил
Коментиран от #8, #26, #30
11:33 10.10.2021
3 механик
11:33 10.10.2021
4 гадно
Коментиран от #9, #23, #24, #32
11:35 10.10.2021
5 Емил
До коментар #1 от "честен ционист":
Русофилистично-ислямски надежди! Опитват се да покрият загубите от последните две години, ама на най!Коментиран от #27
11:35 10.10.2021
6 Прабългарин
Коментиран от #11
11:35 10.10.2021
7 БАЙ Х@Й‼️
11:36 10.10.2021
8 Петър
До коментар #2 от "Емил":
Те,тези шофьори с тия имишльотини СУВ,МУВ,4х8 и с най "яките" гуми правят най много поразии по пътищата.11:39 10.10.2021
9 БАЙ Х@Й‼
До коментар #4 от "гадно":
То и ремък проектиран само за 50 000 км не знам ‼️ Явно сме доста невежи 😉😉😉Коментиран от #12, #13
11:41 10.10.2021
10 Тази зима
Коментиран от #28
11:43 10.10.2021
11 Емил
До коментар #6 от "Прабългарин":
"Нормален" значи обикновен, средно статистически, безличен, единица в стадото... България и българите дават новото духовно знание на света! Преди около 100 години тук се роди Учител и остави Знание, което ще храни света през следващите 2000 години! Така че България и българите не са и няма да станат "нормални"!Коментиран от #16
11:43 10.10.2021
12 гадно
До коментар #9 от "БАЙ Х@Й‼":
Пробега няма нищо общо със климатичните условия, ангренажен ремък се сменя в зависимост от предписаните километри от производителят никъде не пишат какъв трябва да е сезона.11:44 10.10.2021
13 Грешиш
До коментар #9 от "БАЙ Х@Й‼":
"оригиналните" ремъци Бош дето ги продават на ул.Цар Симеон често не изкарват и 5 цифрен пробег така,че този съвет е полезен за хора обичащи да пазаруват части по "цени на едро" и с "отстъпка".Коментиран от #19
11:49 10.10.2021
14 русенец
Коментиран от #15
12:03 10.10.2021
15 варта
До коментар #14 от "русенец":
Ще пробиеш 6 дупки с дрелка,мериш,доливаш и после запушваш с коркени тапи!12:16 10.10.2021
16 активист на БСП
До коментар #11 от "Емил":
Той Ленин в царска Русия е роден.12:19 10.10.2021
17 БАЙ Х@Й‼
12:36 10.10.2021
18 БАЙ Х@Й‼
12:37 10.10.2021
19 Порно
До коментар #13 от "Грешиш":
Ангренажен ремък се купува само от вносителя на марката. Но се сменя в сервиз на който вярвате.Коментиран от #21
12:45 10.10.2021
20 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
12:46 10.10.2021
21 Прав си
До коментар #19 от "Порно":
но Ганьо обича да минава тънко нищо,че после му излиза дебело.13:17 10.10.2021
22 Годфри
Повечето акумулатори, които се продават сега са запечатани и необслужваеми, т. е. не е нужно да проверявам нивото на електролита и евентуално да доливам дестилирана вода.
А най - важният показател за състоянието на акумулатора е как върти стартера при първоначалното палене.
Ако карате колата си редовно и алтернатора зарежда добре, ако акумулатора върти слабо - значи е към края на дните си. Или купувате нов, или купувате джъмп - стартер. Но подобни устройства в зависимост от вида си варират като цени от 200 - 300 лв. за по - обикновените, така че решението с нов акумулатор може би е най - удачно.
А може би и замерването при покупка на новия акумулатор с тестер за акумулатори.
Все пак някои от акумулаторите може и да са стояли по - дълго по складове и магазини, и част от годността им да е вече изтекла.
15:20 10.10.2021
23 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #4 от "гадно":
Като Ковид...ваксина...Смяна на ангренажния на месец....задължително в сервиз!Нищо не казаха за ремъка на алтернатора???Него всеки ден ли да го сменяме през зимата???Забравиха да кажат,за гумените съединения под капака...да ги мажем ли с Глицерин???16:08 10.10.2021
24 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #4 от "гадно":
Хубав въпрос, който показва нивото на форума....Учи се в 6 клас... При минусови температури телата се свиват, което води до повишаване на N усилията и съответните напрежения в ремъка. Когато тези температурни напрежения се сумират с работните може да се получи скъсването.Коментиран от #29, #33
18:03 10.10.2021
25 Спиро
18:39 10.10.2021
26 Жгмъц
До коментар #2 от "Емил":
Аз повечето БМВ "жипиве" все с Линглонг, Голдлайн и пр. "премиум" галоши ги гледам, щот тънкач пък същото качество та затова19:40 10.10.2021
27 Чук
До коментар #5 от "Емил":
Страотни загуби ( по Памбос)...1600. $ газът...пък застудя и джедърите кат теб че биете клинци май, щот стр зелени, устойчиво развити и с възобновяеми изтчници ха ха19:45 10.10.2021
28 Чук
До коментар #10 от "Тази зима":
Не, кураж ще ни дава Тиквата Простак, той и ежедневно ревяща ученичка, дет фаташе снежинките във въздуха....смехурко!19:48 10.10.2021
29 Болшевик
До коментар #24 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
То инженерите дет констрират двигателите отде ще ги знаят тия работи...Коментиран от #34
19:52 10.10.2021
30 жип
До коментар #2 от "Емил":
Емилчоо, ако новото БМВ е изтрепало хората "истинския" джип каран по същия начин какво щеше да направи ?В задкормилното е проблема, не джипа.
"Истинските" джипове са за гората където няма хора, не по улиците. Там са два пъти по-опасни.
20:13 10.10.2021
31 Мамата
21:57 10.10.2021
32 Димов
До коментар #4 от "гадно":
Добре, че ми напомни. В момента съм с пролетно-есенният ми интеркулер. Трябва да го сменя, преди първият сняг, защото иначе колата ще се превърне в тиква.22:39 10.10.2021
33 Димов
До коментар #24 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Ами сменяй и окачването всяка пролет и есен, че и гумените тампони се свиват, почти колкото и ремъците.Коментиран от #35
22:41 10.10.2021
34 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #29 от "Болшевик":
Публикувано във факти.бг:"То инженерите дет констрират двигателите отде ще ги знаят тия работи..."
отговор:ТРЯБВАЛО Е ДА ПИТАТ ТЕБЕ.
22:48 10.10.2021
35 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #33 от "Димов":
Като ти се скъса някоя зимна сутрин ремъка ще се научиш...22:52 10.10.2021
36 оня с магарето
23:59 10.10.2021
37 Ллл
00:39 11.10.2021
38 Един
09:23 11.10.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Нечестен ционист
До коментар #1 от "честен ционист":
Гледай го бе,гледай го бе на тати умника и тук се истипосал! На всякъде компетентен,на всякъде разбирач!10:51 11.10.2021
41 хаха
14:00 11.10.2021
42 САЩ
А бе статия да има. Абсолютно ненужни съвети на баш майстора тракторист.
17:14 11.10.2021
43 Бай Шиле
18:40 11.10.2021
44 Бай Шиле
18:49 11.10.2021
45 Подполковник
09:33 12.10.2021
46 Алекс
20:09 12.10.2021
47 ивелин
21:14 12.10.2021