10 Януари, 2022 17:20 88 098 66

Защо някои таксиметрови шофьори премахват филтъра за купето през зимата?

  • филтър-
  • купе-
  • салонен филтър-
  • съвети-
  • таксиметрови шифьори
Защо някои таксиметрови шофьори премахват филтъра за купето през зимата? - 1

Интересен факт е, че таксиметрови шофьори, както у нас, така и в много страни от Европа, премахмат т.нар. салонен филтър през зимните месеци. Защо обаче правят това - обясняваме сега. И още: ще се опитаме да разберем дали този подход носи някакви осезаеми резултати.

Целта на филтъра за салона е да отстранява прах и други замърсители, които могат да причинят алергични реакции и като цяло да вкарат мръсния въздух в салона на автомобила. Въпреки това има някои шофьори, които премахват филтъра през зимата, при това с няколко основателни причини за това.

Салонните филтри работят усилено през лятото, когато е по-сухо и по-прашно на пътя. В резултат на тази работа те се запушват с мръсотия и прах. През зимата влажността се повишава и въпросните филтрите започват да абсорбират влага.

А запушен и влажен филтър води до запотяване и респективно замъгляване на стъклото, което влошава силно видимостта на водача. А за да премахнете замъгляването, водачът трябва да загреете двигателя по-дълго и в същото време да консумира допълнително гориво. А таксиметровите шофьори не обичат това.

Много от тях не желаят да харчат пари и за нов филтър през зимата и поради тази причина просто премахват мръсния от лятото салонен филтър за пречистване на въздуха. Определено тази операция има желания ефект, НО...

Премахването на филтъра дори само за зимните месеци не е препоръчително. Значичетло по-добре е редовно да се сменя този важен за здравето ни елемент, а и цената му не е толкова висока.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 185 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мечо

    34 62 Отговор
    На БеЕнВето няма такиви глупости

    Коментиран от #3, #7, #41

  • 2 Ироничен

    66 13 Отговор
    Когато духа топло, няма конденз и мухъл. Става класическо старо парно, каквото си имаше...едно време.
    Климатикът на колата на работи като този на къщата. Взема си топло от колата, не харчи ток.

    Коментиран от #5

  • 3 Инструктор

    50 9 Отговор

    До коментар #1 от "Мечо":

    Всеки сам си преценя. Аз на голфа даже по два му слагам, а на опела даже и парфюмирам.

    Коментиран от #19

  • 4 Ами

    86 14 Отговор
    не е точно така! Вярно е че като вали се навлажнява, но зимата работи парното, и го суши! Запотяването на прозорците идва от стар и запушен филтър! Ако се сменя редовно, това няма да се получава!

    Коментиран от #47

  • 5 PlimP

    54 6 Отговор

    До коментар #2 от "Ироничен":

    само да те светна, че вентилаторът е един от най-големите консуматори, както и отоплението на стъклата, махат филтрите щото не им се дават пари, а реално при градско шфиране този филтър се цапа поне 4 пъти по-бързо от този за двигателя, с мръсен филтър по-лесно се запотяват стъклата
  • 6 ддд

    109 36 Отговор
    Слага се да не дишаш нафтата на немската кола пред теб.

    Коментиран от #8, #9

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Инструктор

    109 21 Отговор

    До коментар #6 от "ддд":

    То пожеже от японските, английските и италианските излиза чист планински въздух! :-)

    Коментиран от #56

  • 9 не бе .

    51 61 Отговор

    До коментар #6 от "ддд":

    Слага се да не дишаш пушека на японските масларки .
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 този

    59 4 Отговор
    Тая младеж при тези възможности в днешно време да вземе да научи малко за устройството на автомобилите.То наистина станаха много сложни ама големи небивалици се публикуват.
    Филтърът е основно, да премахва прах и по-едри замърсители които хвърчат целогодишно.Основната му функция е да не затлачва фината пита на климатика в купето. Често когато модела е без климатик е и без филтър, или с климатик и с тъй наречения филтър за климатик.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 DrivingPleasure

    56 5 Отговор
    Хахаха, много умно, да се премахне филтъра, за да се наслага мръсотията по въздуховодите и после да вони и да се поти цяла година... честно, не ми се вярва да го правят

    Коментиран от #26

  • 14 ванко

    35 3 Отговор

    До коментар #12 от "запотяването става":

    Боже,боже,то магарето ако не си покаже магарията пред всички,що за магаре е......

    Коментиран от #17

  • 15 DrivingPleasure

    58 2 Отговор
    ... а най-лесния начин да свалиш конденза е да пуснеш климатика - издърпва цялата влага стига да е добре системата
  • 16 пръднете ли веднъж край

    35 3 Отговор
    джамовете винаги ще се запотяват.Пърдете си на воля от нап има 5%отстъпка до април.
  • 17 боже боже

    4 3 Отговор

    До коментар #14 от "ванко":

    То ти ако не ни бе полазал,че името ти се пише с малка буква ние нямаше да
    знаем, че си готин.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Инструктор, айде научи български

    41 16 Отговор

    До коментар #3 от "Инструктор":

    Не се казва преценя, а преценява. Както и не се казва пазар, а пазарувам. Аман бе хора, научете го! Български! Дори да сте от провинцията, поне учете както го пише в учебниците

    Коментиран от #44, #52

  • 20 Тоалетна хартия

    59 12 Отговор
    99.99% от бакшиште са малоумници....В Западна Европа са турци, индийци и араби, а тук римляни....
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 New

    39 6 Отговор
    Защото са тъпи. Трик за селски тарикати.
  • 25 Dddd

    47 10 Отговор
    Тъпите бакшиши не знаят как да използват парното. Като неставаш за нищо ставаш бакшиш .
  • 26 Всъщност

    27 4 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":

    сред таксиджиите има всякакви "експерти", така че не се учудвай на нищо.
  • 27 Гост

    36 3 Отговор
    Да спестиш стотинки от гориво за подгряване, за да ремонтираш после запушена с боклуци вентилационна система. Евтини на брашното, скъпи на триците. От такива не ти трябват съвети.
  • 28 Шишо

    59 4 Отговор
    Най-добре е да се махне и този на двигателя. По този начин ще може да навлиза чист, неовлажнен въздух в цилиндрите и така Дачията ще вдигне мощността с 10%. Също ще може по-пъргаво да гони пешеходци по зебрите и по-успешно да щурмува бордюрите на тротоарите. За горивния филтър няма да кажа нищо, но се сещайте какви завидни резултати могат да се постигнат с премахването му.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Никой

    20 5 Отговор
    Кво ни занимавате с цървули?
  • 31 Фончо 2

    39 3 Отговор
    А колко ток пестАт от не пускане на мигачи

    Коментиран от #60

  • 32 Танос

    32 7 Отговор
    Много просто,бакшишите винаги са били мизерници
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 И каква стана тя....?!

    25 4 Отговор
    Бакшишите,по-големи специалисти от целият конструкторски екип на автомобилите...?!?!?!
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Има си копче бре хора...?!?!

    27 2 Отговор

    До коментар #36 от "бай Ставри":

    За да се изсуши предното стъкло,хората са го измислили...!Натискаш копче със символ ,,Предно стъкло"...!А тогава автоматично тръгва вентилатора и компресора на климатика...

    Коментиран от #40

  • 38 стар пожарникар

    25 6 Отговор
    Бас хващам, че 2/3 от бакшишите не знаят къде е филтъра
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 бай Ставри

    8 3 Отговор

    До коментар #37 от "Има си копче бре хора...?!?!":

    Така е. Само обясних, че не е нужно мотора да е топъл. Защото стъклото се обдухва със студен въздух. Но и тук има изключение. През лятото, когато вън е много горещо и при първоначални пускане на климатика, се запотява стъклото ОТВЪН. Тогава пускаш чистачките или малко топъл въздух от "парното" Но това е за кратко. после температурите се изравняват и всичко е наред
  • 41 Nnnnn

    4 7 Отговор

    До коментар #1 от "Мечо":

    Казва се бе ем ве
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Таксиста

    15 0 Отговор
    А то зимата вали постоянно? Като го махнеш изпаритела в парното се набива с боклук и после нямаш климатик, но важното е, че лятото не го ползваш така няма значение дали си прецакваш колата за вечни времена !!!
  • 47 Гого

    13 2 Отговор

    До коментар #4 от "Ами":

    Запотяванвто идва от влажния въздух. Затова и колите само с клима като пуснеш зиме обдухване на предно стъкло включва и климатика за да изсуши въздуха. Климат войниците немат този проблем оти межат парно с климатик. А инак като махнеш филтъра за купето и ще напълни радиатори те с поклуци и после чакай да духа. Бакшишка му работа.
  • 48 Иновации бг

    20 4 Отговор
    На мястото на въздушния филтър се слага стар вълнен чорап (неизпран), така никога няма да усетите миризмата на дизел и сажди от колата пред вас.
  • 49 До Автора

    7 0 Отговор
    Ама това видя ли го или някой ти го разказа?
  • 50 Бацката

    5 4 Отговор
    Веднъж да прочета нещо умно ,бях забравил за този филтър да го сменя а се чудех защо не духа силно парното.
  • 51 Стара Бангия

    6 4 Отговор
    Карам бангия на 21 години ! Вероятно е на повече от 300 хил км . Идеално поддържана ! Пускам парното и за 2-3 мин предното стъкло е освободено от конденза през зимата ! Филтъра на купето е нов .Не се налага да доливам масло на двигателя до смяната му на 10 К км .Мотора не се чува ! Грам ръжда няма никъде !

    Коментиран от #57

  • 52 бобо

    4 2 Отговор

    До коментар #19 от "Инструктор, айде научи български":

    Я докато ние глупавите учим български, ти като по- умен ни преведи турската дума "аман".
    А, и една точица ти липсва, господин Граматик.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 ЗИМЪСКА КАРАМ С ПУСНАТ КЛИМАТИК

    5 0 Отговор
    НА СТУДЕНО - ВЪЗДУХА ВЪТРЕ СТАВА КРИСТАЛНО ЧИСТ !
  • 55 ТАКСИМЕТРОВИЯ ШАФИОР ЛИ Е

    11 0 Отговор
    НАЙ - УМНИЯ И КРАСИВИЯ ТА НИ ГО ПРОБУТВАТЕ КАТО НАЙ - СВЕДУЩ ПО СИЧКИ ВЪПРОСИ ?
  • 56 Аха. М

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Инструктор":

    Аха. След тях мирише на теменужки!
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 авто

    17 0 Отговор
    Човек сериозно трябва да се замисли за влиянието,което имат такива глупави статии върху шофьорите,които нямат никакъв опит и вземат всякакви написани глупости за чиста монета.Хора мислете с главите си не вярвайте на всички глупости които четете.Сменяйте си филтрите и всички консумативи в съответствие с предписанията на производителя и условията в които карате колата,всички тарикатлъци ще ви излязат след това солено.

    Коментиран от #59

  • 59 Нов

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "авто":

    Ако си прочел до край, ще видиш съвпадения!
  • 60 АсДс

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Фончо 2":

    Ток пестят главно батките и дебелите дупеци дет карат жипки от рейс нагоре. Да не навъртат електромера.
  • 61 Гошо

    5 2 Отговор
    Това са глупости, защото конденза се образува от разликата между студеното стъкло и топлото в купето.Топлият въздух , когато се изстуди при допир със студеното стъкло отделя влага.Зада не се изпотява стъклото, трябва да се обдухва вътрешно със студен въздух, защото има по-малко влага. Да не се взима въдух отвън, особено когато вали дъжд.

    Коментиран от #65

  • 62 Таксича ⭐

    0 0 Отговор
    Викат по добре в колата да мирише на дизел от автобусите по улицата, и на полени, и на газове и други химикали от заводите.... умно
  • 63 Васил

    1 0 Отговор
    Какъвто и филтър да сложите вонята от дизела няма го спрете лично миналата седмица си направих експеримент при мене има запотяване на стъклата като съм изключил рециркулацията демек влиза въздух от вън. Извадих филтъра и без него нямах този проблем ама какво да сложа да не влизат боклуци от вън.
  • 64 Иванов

    1 0 Отговор
    Немските коли са най-големите таралясници. Сложни, чупливи.
  • 65 Иванов

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "Гошо":

    Колега, конденза идва от влагата във въздуха - демек -водните пари. Влагата винаги търси най-студената повърхност да се лепне на нея и да стане на капчици. Майката му е да се суши въздуха - идеално става , като се пусне климатика (заедно с парното разбира се) - моментално суши стъклата. На дълго зимата - винаги карам с климатик. В града - открехвам си едното стъкло .
  • 66 Кольо

    1 0 Отговор
    Логично е да се смени с нов. 5 лева е. Статиите ви са малоумни на тема автомобили. Поне за пети път чета глупости