Модерният автомобил е изключително сложно техническо устройство, оборудвано с най-новите технологии с всякаква електроника. Естествено, с течение на времето някои от неговите компоненти, възли и системи се разпадат. Но също така се случва, че като е нова, колата показва много странни показания на собственика си. Например информацията от термометъра за външна температура, която понякога е много различна от реалността. Разказваме ви защо тези устройства толкова често „лъжат“.
Сензорът за външна температура в колата е много по-полезно устройство, отколкото може да изглежда. Да, основната му функция е да докладва на водача за температурата зад борда. Съвременните коли обаче са много по-сложни "организми", в които дори такива дребни сензори имат по-специална функционалност. Например, нагряването на чистачките и дюзите може да бъде обвързано с този сензор. Освен това, благодарение на термометъра, колата ви уведомява за риска от образуване на лед. Но как работи всичко това и защо понякога информацията на арматурното табло се различава значително от това, което е в действителност?
Температурният сензор, като правило, е инсталиран "на гърба" на предната броня (понякога бива монтиран в страничните огледала за обратно виждане). Защо точно тук? Работата е там, че зад бронята не е толкова топло. Горещият въздух от двигателя не попада тук, защото вентилаторът за охлаждане на радиатора, който задвижва въздуха отвън в двигателното отделение, не го позволява. Същият ефект създават и насрещните въздушни течения по време на шофиране. Но тогава защо показанията са различни?
Ако сте внимателен шофьор, вероятно сте забелязали, че сензорът всъщност не "лъже" при минусови температури. Но с настъпването на пролетно-летния сезон започват да му се случват странни метаморфози. Често, разликата в температурата на околната среда и показанията на бордовия компютър се различават, когато автомобилът е стоял дълго време на слънце или се движи бавно в задръстване.
Ако не се касае за неизправност на самия термометър, тогава най-често силно нагрятата пътна настилка става причина за измамата. Колкото по-тъмен е асфалтът, толкова повече се нагрява и толкова повече топлина отделя. Температурният сензор в колата не може да пренебрегне това, когато колата е неподвижна или пълзи изключително тежък трафик. Ето защо е съвсем естествено вашите чувства и показанията на бордовия компютър да се разминават поразително.
Но когато тръгнете по ненатоварен път, всичко си идва на мястото. Насрещащият въздушен поток проветрява двигателното отделение и пространството зад бронята на мястото на термометъра, а числата на арматурното табло стават близки до реалните. Добре е да проверите дали въпросният сензор е на мястото, защото често път, при удар в дупка или подобен инцидент, той изпада от предвиденото му място в бронята и увисва на кабелите си под автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КъсоИме
Коментиран от #15
17:54 25.03.2022
2 Славчев знаеш ли
18:01 25.03.2022
3 Войникът 🇧🇬 без армия
18:01 25.03.2022
4 Сталинчо
Коментиран от #5, #7
18:02 25.03.2022
5 Явно е
До коментар #4 от "Сталинчо":
Явно е, че си правен в класиките на Ладите на някоя задна седалка. Иначе щеше да видиш точно какво имат новите поколения на ВАЗ.18:06 25.03.2022
6 Гост
Коментиран от #9
18:39 25.03.2022
7 Сталинчо
До коментар #4 от "Сталинчо":
Абе Човек аз карам Mercedes за какви руски брички говорим аз даже съветско куче не искамКоментиран от #11
18:46 25.03.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Войникът 🇧🇬 без армия
До коментар #6 от "Гост":
Какво значи боклук!?!? Карам две френски ,а съм карал и нвмски и японски ,та симптомите в разликата на температурата при показанията са едни и същи,а именно 1,2 градуса ,а комшията има немска и английска ! Всяка марка си има проблемни възли като му дойде времето ,на ред и с немските Според мен е нормално датчикът който е с висока чувствителност да отчете разлика от 1,до 3 градуса ,което наистина не е малко,но примерно когато темперетурата е 3 градуса то допълнително има мигаща индикация за внимание 🙂 ,което те предупреждава за евентуално заледяване ,на френски "боклук" според теб🙂18:53 25.03.2022
10 Механик
Дори фурната ви в която си печете свинско с кисело зеле и тя лъже с градусите. Дори такова малко пространство като една фурна има различни температурни зони. И те са толкова различни, че чак ще се шанете, ако можете едновременно да замерите температурата във фурната си в поне 3 точки едновременно. Разликите при зададена температура 180 градуса в тия три точки ще са от 20-60 градуса.
Какво остава за цял един свят? Датчика на колата е някъде на бронята, а асфалта е 25-35 см надолу. Горе стават едни въздушни течения, долу други.
Датчикът е да ви светне, че може да има риск от поледяване, а не за да ви предпази от слаби токове в главата.
18:58 25.03.2022
11 Механик
До коментар #7 от "Сталинчо":
Дааа! Сто и деведесятката е добра кола! Да си я караш със здраве още поне 20 години!Коментиран от #14
19:00 25.03.2022
12 Виталия Винокурова
19:06 25.03.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Сталинчо
До коментар #11 от "Механик":
Не драги ми Смехурко карам 320 Blutek от 2019.Но даже 124 е класика а не кокушарник като абсолютно всички така наречените автомобилКоментиран от #16, #20
19:45 25.03.2022
15 Не е баш тъй
До коментар #1 от "КъсоИме":
Не ви ли се е случвало да тръгнете на +5, а да стигнете на -5. Тогава в мнооогомполезна функция.20:40 25.03.2022
16 Караш
До коментар #14 от "Сталинчо":
Германски трошляк.Истинските коли са до 2000-та.....Коментиран от #18
21:23 25.03.2022
17 Виталия Винокурова
22:48 25.03.2022
18 Не е вярно!
До коментар #16 от "Караш":
До 90-та са!!!00:13 26.03.2022
19 Progressive
09:32 26.03.2022
20 Onzi
До коментар #14 от "Сталинчо":
Мхм.. даже от 2029 BLUTEKA01:12 27.03.2022
21 селянин
11:45 28.03.2022
22 Българин
Коментиран от #23
14:25 14.09.2022
23 КАЗАКА
До коментар #22 от "Българин":
Няма страшно,ботушите са с шипове....05:29 16.09.2022