36 43839

Експерти: Не купувайте горива с добавки - безполезно е

  • горива-
  • добавки-
  • бензин-
  • дизел
Експерти: Не купувайте горива с добавки - безполезно е - 1
Снимка: Shutterstock

Мнеието е на германски експерти по горивита, които смятат, че е безсмислено да плащате допълнително за гориво с добавки, ако колата ви е оборудвана с двигател с директно впръскване на горивото.

Има широко разпространено схващане, че "подобреният бензин са пари на вятъра", но има и доста хора, които не смятат така. Отговорът на експертите е, че от гледна точка на химията (добавките) е малко вероятно бензин А95 бензин с какъвто и да е префикс в името да даде значително увеличение на мощността и качествените характеристики на двигателя.

Единствената полза от подобрените горива важи за двигатели с разпределено впръскване на гориво, като при тях добавките за гориво почистват всмукателните клапани, горивната камера и инжекторите. При двигатели с директно впръскване обаче те са далеч по-малко ефективни, тъй като горивото се подава веднага в горивната камера, след всмукателните клапани.

Дали да се купува гориво, което е по-скъпо - всеки решава за себе си. Но все пак има някакъв смисъл в това, което твърдят германците. Всяка компания за гориво, когато разработва патентован пакет добавки, преследва подобни цели: премахване на въглеродни отлагания, защита срещу корозия и подобряване на смазващата способност.

Резултатът от всичко това може да бъде подобрена горивна ефективност, но в повечето случаи е просто рекламен трик. А при днешните цени на горивата у нас, съветите на германските специалисти са повече от добре дошли.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 70 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мунчо юмручето

    36 13 Отговор
    Аз на старата кола слагам винаги добавка и има разлика ама не се знае на колко реални километри е на новата слагам ама няма промяна според мен на старите си деистват добавките по спокойно работи и тихо трака дизела

    Коментиран от #6, #29

  • 2 Гъзар тънкач с А8 на гаС

    23 6 Отговор
    Добро утро.
  • 3 Монтьор

    31 7 Отговор
    При бензиновите двигатели с директно впръскване от производителя "се препоръчва" почистване на 60х.км. Никой не го спазва и на 80-90 хиляди вече просто си купуваш нови инжектори, следва разглобяване и пак почистване.
    Цената на една дюза достига до 2 хилки.
    Самото почистване в Германия струва около 2 хиляди евро. Чисти се със стрити на прах черупки от орехи, които под налягане почистват пространството около дюзите и буталата.
    Защо почистването не е задължително, а "препоръчително" мисля че всеки може сам да си отговори!

    Коментиран от #26

  • 4 Хмм

    16 25 Отговор
    В дизела слагам 100 двутактово масло на един резервоар. Двигателя работи по-тихо.

    Коментиран от #27


  • 5 Хмм

    19 16 Отговор
    В дизела слагам 100 грама двутактово масло на един резервоар. Двигателя работи по-тихо.
  • 6 Ратата

    31 3 Отговор

    До коментар #1 от "Мунчо юмручето":

    Педи си зареждах от скъпата нафта и при мен имаше разлика. Тихо работи . Разхода пада с малко. Но сега при тия цени слагам каквото има.
  • 7 Онзи

    17 18 Отговор
    Моята добавка е пропан бутан към дизела. Колата става звяр.

    Коментиран от #36, #37

  • 8 Абе

    77 2 Отговор
    В Германия карат с гориво, което покрива стандартите. У нас караме с течности, които и в Лукойла не знаят какво съдържат. Така че добавките са по скоро добър вариант. Даже и скутерите напролет не палят с бензина от есента.

    Коментиран от #19

  • 9 Каруцар

    15 6 Отговор
    Гроздето е кисело.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Порно

    34 2 Отговор
    На около 5 х км слагам добавка , задължштелно преди дълъг път. Предната кола изкара 320 000 км , сегашната е на 150 000 км.Но си купувам сам добавката , и сипвам обикновен дизел.

    Коментиран от #30

  • 13 Мисля

    76 9 Отговор
    Германските експерти си спряха АЕЦ -овете,въглищните централи и газта,сега се къпят по 1 път седмично и реват.Защо трябва да ги слушам?
  • 14 ТУЗАРА

    9 16 Отговор
    Най-добрата добавка за всякакви проблеми с помпи, дюзи и инжектопляктори, се казва i4 M50. Взимаш я и забравяш

  • 15 Охо-бохо

    35 2 Отговор
    А на руският газ трябва ли да слагам добавка, че буталата да се чувстват свободно и демократично?
  • 16 оня с коня

    30 2 Отговор
    Не мога да коментирам съвета на Статията,защото не купувам Гориво с добавки- сипвам ги сам.А че има Осезателна разлика когато в Обикновената Нафта сипя Флакона/за 50 литра/ "Цетан+" на фирмата "Бардал"- все едно че карам Бензинка със 100-октанов Бензин,няма и Грам пушек.Лошото е че отскоро от 19лв стана 25.

    Коментиран от #22

  • 17 винаги с добавка

    27 1 Отговор
    Когато сипя гориво с добавка винаги има значително подобрение в работата и икономията на двигателя
  • 18 Българин

    20 0 Отговор
    сипвам дизел с добавка и моторът работи по добре и колата върви повече., минавам не много км., така ,че мога да си позволя от по скъпото гориво.
  • 19 за паленето

    21 0 Отговор

    До коментар #8 от "Абе":

    салама има срок на годност, бензина също и това е сигурно, макар че не винаги се усеща.
  • 20 РЗС

    9 7 Отговор
    моята кола върви само на 99 октана shell v-power. Разликата от обикновения 95 бензин е 10 пенса при нас. Или 8 паунда на 80 литра резервоар. Мисля, че няма нужда да обяснявам, каква е разликата в горивото и какво прави, аз не бих рискувал ремонти за хиляди пари заради може би 150 паунда на година разлика. Shell v-power е най-добрия бензин дето се продава в момента, с патентована формула, добре балансиран 99 октана. Който има скъпа кола и му се рискува за пари колкото една добра вечеря в ресторант, да сипва каквото му харесва. Който минава много километри и иска качествено гориво, може да си го меша 50/50 висок октан с обикновено. Аз лично сипвах добавка на един дизел и точно след 1 километър се вдигна страшна черна пушилка за колата, загуби мощност и мотора спря и повече не запали. Повече не знам какво е станало, защото колата беше служебна, но предполагам че е станала голямата беля. Така, че който му се рискува да сипва каквото му харесва.

    Коментиран от #24

  • 21 Куку

    8 4 Отговор
    Само 100 октана слагам така повече от 10 години, преди карах на газ. Никога не съм имал проблеми с двигателите на колите които съм имал! И да има разлика в мощността. Когато съм слагал 95 винаги пада с около 15 до 20 % мощността.
  • 22 Гост

    18 1 Отговор

    До коментар #16 от "оня с коня":

    Цетан бустерите са може би най-простите добавки - активната съставка е само една - 2-етил-хексил-нитрат. Другото е пълнеж. Бардалът е 500мл. разфасовка, активната съставка според MSDS e 15 процента, демек 75мл.. Т.е. 1 литър ти излиза 333лв.. А в английския ибей има 2-етил-хексил-нитрат за 20 лири литъра, т.е. 46 лева грубо. Та който иска да спести, може да се възползва от съвета

    Коментиран от #32, #33

  • 23 68-я

    3 2 Отговор
    Аз ръгам от на Мермерски добавката Disel Hero, към 100 литра съм издухал вече. И мога да кажа има разлика..
  • 24 оня с коня

    4 4 Отговор

    До коментар #20 от "РЗС":

    След като говориш за Паунди,това "при нас" вероятно е в Англия.Мързи ме да ходя чак до Англия,затова написах в Гугъла "Видове бензин в Англия и ми излезе Бензин А-95 и А-98.Ти обаче си си внушил че зареждаш 99 Октана.Цената към Днешна дата пише че на А-95 е 1,82 Лири,а на А-98 - 2 лири,т.е. разликата не е 10 както пишеш,а 18 Пенса.Колкото до добавката която не споменаваш каква е но си я налял в Дизелова Кола,вероятно е Добавка за Бензинов Двигател и е станала белята.

    Коментиран от #25


  • 25 РЗС

    6 1 Отговор

    До коментар #24 от "оня с коня":

    ясно написах, че 99 октана е shell v-power бензин. на английски е 99 RON. потърси в гугъл. Преди около 8 часа съм зареди от шел на 1.79 паунда, обикновения дизел на шел е 1.82 паунда мернах цените докато зареждах, 95 бензин беше 1.69 паунда, което е 10 пенса разлика на литър със shell v power. 97 октана е на коско премиум бензина и е на цена от 1.70 го видях последно. Между другото в Англия всичкото гориво идва от едни и същи рафинерии, и има строг контрол на качеството на горивото от правителството, дори най-евтините на коско са от kirkland signature fuels и зареждат кажи речи целия град от тях, разликата е поне 15-20 пенса от бензиностанцията на Теско(бюджетна) отсреща. Преди месец съм зареждал шел на 2.10 паунда 99 октана. по магистралните бензиностанции обикновения дизел беше стигнал 2.20 паунда. Добавката, която не помня каква беше я купих от петрол преди 10 години беше и си беше за дизел, ти наистина ли ме помисли за да не казвам какъв и точно от нея колата запуши уникално и работеше на два цилиндъра и после спря.
  • 26 Трифонов

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "Монтьор":

    BMW F32 420i, 2014, ново от магазина купено. Смених първата дюза преди два месеца, когато колата беше на 200 хил. км. Дюзата струваше със смяната 270 лв. Маслото на двг обаче съм го сменял на 8, максимум 10 хил. км., откакто съм я купил не съм се съобразявал с преполъчания интервал от 30 хил. км. , което е пълно безумие. Ползвах си "безплатната" смяна на 30 хил. км., но правех и едно, две междинни смени за моя сметка. На 180 хил. км. превантивно смених термостата, че има доста информация, че имат навика да изпляскват около тия километри. А преди седмица реших превантивно да сменя и веригата с всички прилежащи елементи - водачи и т.н., че има много информация за N20 двг, че имало проблеми с нея. Смених я, но се оказа, че веригата, както дори и водачите, които са пластмасови, си бяха в топ състояние и реално не е имало никаква опасност от някакъв проблем поне в следващите 50 - 60 хил. км. А колата преди три години, на 160 хил. км. е ремапната на 282 к.с. на колелата и въртящият момент стана от 270 на 415 Nm... Изводът за мен може да е само един - сменяйте си маслото на макс. 10 хил. км., за да нямате преждевременни ядове. Всичко е в поддръжката.

    Коментиран от #28

  • 27 Иван

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Хмм":

    Предполагам 100 мл, щото това е най близко до акъла?
    Или 100 бирени капачки?

    Коментиран от #31

  • 28 РЗС

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Трифонов":

    Прав си, при къси интервали за смяна на масло, живота на двигателя нараства значително. Веригите всъщност се препоръчва смяна на около 120 хиляди км, независимо от поддръжката, не заради самата верига, а заради пластмасовите водачи, които се чупят на абсолютен късмет. Аз сменях двигател точно поради тази причина. При добра поддръжка може да изкара и много повече от 120 хиляди, но е на късмет. Аз повече не бих рискувал с никоя кола, заради цените на самия ремонт. Най-лошото е когато няма симптоми за заминал водач и направо блокира мотора по средата на нищото. Много добре си направил със смяна на вериги и водачи.
  • 29 Ал Тъпоне

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Мунчо юмручето":

    ДВГ-то използва горивен процес. При бензиновите двигатели има показател, който се нарича "степен на детонационна устойчивост" и се измерва спрямо еталон, коийто при обикновени условия е в течна фаза, представлява оптичен изомер на изооктана, който пък въглеводород в не изкривената си форма се намира на осмо място в хомоложния ред на въглеводородите с въглеродна верига от осем въглеродни атома и 18 водородни. Неговата детонационна устойчивост е приета за еталон т.е. за 100%. Пропанът и бутанът, които са съответно на 3 и 4 -то място с 3 и 4 атома въглерод във въглеродната верига и 8 и 10 атома водород, наричат се нефтен газ, при обикновени условия са в газообразно състояние и затова се зареждат в сгъстения им втечнен вид по налягане в газови бутилки, като имат по-висока детонационна устойчивост от еталона с около 5% на стойност колко 105. Плавното изгаряне на горивото с цилиндрите е в основата на износването на бутално цилиндровата група и лагерите на коляновия вал. Качественото гориво няма нужа от никакви добавки, а ако горивото е нискокачествено няма да помогнат никакви добавки !
  • 30 Парно

    0 3 Отговор

    До коментар #12 от "Порно":

    За добавки в маслото съм съглавен, но в горивото даже си мисля, че е вредно!
  • 31 Ал Тъпоне

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Иван":

    В Канада има устройства на дизелите, които след подгряването на двигателите започват да подават прецедено отработено двигателно масло, което си събират сервизите сле смяната му. Дизеловото горияо има показател, който се нарича "цетаново число" и означава степен на самовъзпламеняемост на горивото. Дизеловите горива обаче представляват сравнително тежки въглеводороди, а някои ползват даже преработено олио, което всъщност е олеинова киселина и попадат, като класификация на органични химични съединения в така наречените "висши мастни карбоксилови киселини", а те са в доста широк спектър, защото и сланината и парафинът попадат в тази класификация, така че пак стиганме дотам - ако дизеловото гориво е качествено т.е. с високо "цетаново число" няма нужда от никакви добавки, но ако има леки въглеводороди то придобива характеристиките на така нареченото с тривиалното си търговско наименование "леко корабно гориво", за което са пригодени двигателите на корабите, но не и на автомобилите. Ако пък има тежки въглеводроди, характерни за мазута, които също имат влошено "цетаново число" , то и в двата случая добавка няма да помогне. Аз лично използвам пропан-бутан или както го наричат втечнен нефтен газ и слагам руска добавка в маслото при всяка смяна и дали ефектът не само плацебо не се наемам да споря, но същи имам усещането, че двигателят утихна и все пак реклиса хората,ч е "майстор в шише няма". Когато колата е изправна и горивото е качествено от добавки нито нужд
  • 32 Кози

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Язе на дизеляка турам Bardahl BDC, туй читаво ли е или пак плащам за пълнеж

    Коментиран от #34

  • 33 Аззз

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    От ebay не го пращат до БГ, откъде да го намерим?

    Коментиран от #35

  • 34 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Кози":

    Bardahl Diesel Conditioner е комплексна добавка, която между другото също съдържа 10 до 15 процента цетан бустер и е по-изгодно да сипваш нея, отколкото чистият цетан бустер на марката. Аз лично съм фен на едни малко известни полски добавки VIF, но всеки може да сипва каквото му е на сърце и е доволен от него
  • 35 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "Аззз":

    От години има фирми, които докарват стоки от Англия и Германия, като се плаща на килограм
  • 36 Офф-чар

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Онзи":

    Освен това изгорелите газове са много по-чисти, за разлика от чип тунинга
  • 37 От чужбина

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Онзи":

    ДА, това е добре. Само не знам защо газодизелите не се използват достатъчно? Хем е по-евтино, хем изгорелите газове по-чисти.
  • 38 От чужбина

    2 0 Отговор
    Понеже говорите за "цетаново число", това което съм прочеле, че НЕ се търси да е високо, а да е в определени граници. Ето това е исвадка от Wikipedia:
    Температура на самовъзпламеняване е най-ниската температура, при която горивото се самовъзпламенява. За нафтата тази температура е над 300 °C. Това свойство количествено се оценява с т. нар. цетаново число, което представлява процентното количество на най-лесно възпламеняемото вещество, цетан (С16Н34, хексадекан), в горивната смес, в сравнение с количеството на най-трудно възпламеняемото вещество – алфаметилнафталин. Цетановите числа за дизеловото гориво са между 45 и 60 и зависят от фракционната дестилация на земното масло.
  • 39 Запушен карбуратор

    0 0 Отговор
    На мотоциклет с добавка вдигна с 15 км повече и върви по-добре. Редекс бензин