Мнеието е на германски експерти по горивита, които смятат, че е безсмислено да плащате допълнително за гориво с добавки, ако колата ви е оборудвана с двигател с директно впръскване на горивото.
Има широко разпространено схващане, че "подобреният бензин са пари на вятъра", но има и доста хора, които не смятат така. Отговорът на експертите е, че от гледна точка на химията (добавките) е малко вероятно бензин А95 бензин с какъвто и да е префикс в името да даде значително увеличение на мощността и качествените характеристики на двигателя.
Единствената полза от подобрените горива важи за двигатели с разпределено впръскване на гориво, като при тях добавките за гориво почистват всмукателните клапани, горивната камера и инжекторите. При двигатели с директно впръскване обаче те са далеч по-малко ефективни, тъй като горивото се подава веднага в горивната камера, след всмукателните клапани.
Дали да се купува гориво, което е по-скъпо - всеки решава за себе си. Но все пак има някакъв смисъл в това, което твърдят германците. Всяка компания за гориво, когато разработва патентован пакет добавки, преследва подобни цели: премахване на въглеродни отлагания, защита срещу корозия и подобряване на смазващата способност.
Резултатът от всичко това може да бъде подобрена горивна ефективност, но в повечето случаи е просто рекламен трик. А при днешните цени на горивата у нас, съветите на германските специалисти са повече от добре дошли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мунчо юмручето
Коментиран от #6, #29
13:22 14.08.2022
2 Гъзар тънкач с А8 на гаС
13:23 14.08.2022
3 Монтьор
Цената на една дюза достига до 2 хилки.
Самото почистване в Германия струва около 2 хиляди евро. Чисти се със стрити на прах черупки от орехи, които под налягане почистват пространството около дюзите и буталата.
Защо почистването не е задължително, а "препоръчително" мисля че всеки може сам да си отговори!
Коментиран от #26
13:32 14.08.2022
4 Хмм
Коментиран от #27
13:36 14.08.2022
5 Хмм
13:37 14.08.2022
6 Ратата
До коментар #1 от "Мунчо юмручето":
Педи си зареждах от скъпата нафта и при мен имаше разлика. Тихо работи . Разхода пада с малко. Но сега при тия цени слагам каквото има.13:38 14.08.2022
7 Онзи
Коментиран от #36, #37
13:41 14.08.2022
8 Абе
Коментиран от #19
13:42 14.08.2022
9 Каруцар
13:54 14.08.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Порно
Коментиран от #30
14:24 14.08.2022
13 Мисля
15:22 14.08.2022
14 ТУЗАРА
15:50 14.08.2022
15 Охо-бохо
16:21 14.08.2022
16 оня с коня
Коментиран от #22
17:11 14.08.2022
17 винаги с добавка
18:17 14.08.2022
18 Българин
19:34 14.08.2022
19 за паленето
До коментар #8 от "Абе":
салама има срок на годност, бензина също и това е сигурно, макар че не винаги се усеща.19:58 14.08.2022
20 РЗС
Коментиран от #24
20:06 14.08.2022
21 Куку
21:43 14.08.2022
22 Гост
До коментар #16 от "оня с коня":
Цетан бустерите са може би най-простите добавки - активната съставка е само една - 2-етил-хексил-нитрат. Другото е пълнеж. Бардалът е 500мл. разфасовка, активната съставка според MSDS e 15 процента, демек 75мл.. Т.е. 1 литър ти излиза 333лв.. А в английския ибей има 2-етил-хексил-нитрат за 20 лири литъра, т.е. 46 лева грубо. Та който иска да спести, може да се възползва от съветаКоментиран от #32, #33
22:59 14.08.2022
23 68-я
23:52 14.08.2022
24 оня с коня
До коментар #20 от "РЗС":
След като говориш за Паунди,това "при нас" вероятно е в Англия.Мързи ме да ходя чак до Англия,затова написах в Гугъла "Видове бензин в Англия и ми излезе Бензин А-95 и А-98.Ти обаче си си внушил че зареждаш 99 Октана.Цената към Днешна дата пише че на А-95 е 1,82 Лири,а на А-98 - 2 лири,т.е. разликата не е 10 както пишеш,а 18 Пенса.Колкото до добавката която не споменаваш каква е но си я налял в Дизелова Кола,вероятно е Добавка за Бензинов Двигател и е станала белята.Коментиран от #25
23:54 14.08.2022
25 РЗС
До коментар #24 от "оня с коня":
ясно написах, че 99 октана е shell v-power бензин. на английски е 99 RON. потърси в гугъл. Преди около 8 часа съм зареди от шел на 1.79 паунда, обикновения дизел на шел е 1.82 паунда мернах цените докато зареждах, 95 бензин беше 1.69 паунда, което е 10 пенса разлика на литър със shell v power. 97 октана е на коско премиум бензина и е на цена от 1.70 го видях последно. Между другото в Англия всичкото гориво идва от едни и същи рафинерии, и има строг контрол на качеството на горивото от правителството, дори най-евтините на коско са от kirkland signature fuels и зареждат кажи речи целия град от тях, разликата е поне 15-20 пенса от бензиностанцията на Теско(бюджетна) отсреща. Преди месец съм зареждал шел на 2.10 паунда 99 октана. по магистралните бензиностанции обикновения дизел беше стигнал 2.20 паунда. Добавката, която не помня каква беше я купих от петрол преди 10 години беше и си беше за дизел, ти наистина ли ме помисли за да не казвам какъв и точно от нея колата запуши уникално и работеше на два цилиндъра и после спря.00:11 15.08.2022
26 Трифонов
До коментар #3 от "Монтьор":
BMW F32 420i, 2014, ново от магазина купено. Смених първата дюза преди два месеца, когато колата беше на 200 хил. км. Дюзата струваше със смяната 270 лв. Маслото на двг обаче съм го сменял на 8, максимум 10 хил. км., откакто съм я купил не съм се съобразявал с преполъчания интервал от 30 хил. км. , което е пълно безумие. Ползвах си "безплатната" смяна на 30 хил. км., но правех и едно, две междинни смени за моя сметка. На 180 хил. км. превантивно смених термостата, че има доста информация, че имат навика да изпляскват около тия километри. А преди седмица реших превантивно да сменя и веригата с всички прилежащи елементи - водачи и т.н., че има много информация за N20 двг, че имало проблеми с нея. Смених я, но се оказа, че веригата, както дори и водачите, които са пластмасови, си бяха в топ състояние и реално не е имало никаква опасност от някакъв проблем поне в следващите 50 - 60 хил. км. А колата преди три години, на 160 хил. км. е ремапната на 282 к.с. на колелата и въртящият момент стана от 270 на 415 Nm... Изводът за мен може да е само един - сменяйте си маслото на макс. 10 хил. км., за да нямате преждевременни ядове. Всичко е в поддръжката.Коментиран от #28
09:54 15.08.2022
27 Иван
До коментар #4 от "Хмм":
Предполагам 100 мл, щото това е най близко до акъла?Или 100 бирени капачки?
Коментиран от #31
10:03 15.08.2022
28 РЗС
До коментар #26 от "Трифонов":
Прав си, при къси интервали за смяна на масло, живота на двигателя нараства значително. Веригите всъщност се препоръчва смяна на около 120 хиляди км, независимо от поддръжката, не заради самата верига, а заради пластмасовите водачи, които се чупят на абсолютен късмет. Аз сменях двигател точно поради тази причина. При добра поддръжка може да изкара и много повече от 120 хиляди, но е на късмет. Аз повече не бих рискувал с никоя кола, заради цените на самия ремонт. Най-лошото е когато няма симптоми за заминал водач и направо блокира мотора по средата на нищото. Много добре си направил със смяна на вериги и водачи.10:31 15.08.2022
29 Ал Тъпоне
До коментар #1 от "Мунчо юмручето":
ДВГ-то използва горивен процес. При бензиновите двигатели има показател, който се нарича "степен на детонационна устойчивост" и се измерва спрямо еталон, коийто при обикновени условия е в течна фаза, представлява оптичен изомер на изооктана, който пък въглеводород в не изкривената си форма се намира на осмо място в хомоложния ред на въглеводородите с въглеродна верига от осем въглеродни атома и 18 водородни. Неговата детонационна устойчивост е приета за еталон т.е. за 100%. Пропанът и бутанът, които са съответно на 3 и 4 -то място с 3 и 4 атома въглерод във въглеродната верига и 8 и 10 атома водород, наричат се нефтен газ, при обикновени условия са в газообразно състояние и затова се зареждат в сгъстения им втечнен вид по налягане в газови бутилки, като имат по-висока детонационна устойчивост от еталона с около 5% на стойност колко 105. Плавното изгаряне на горивото с цилиндрите е в основата на износването на бутално цилиндровата група и лагерите на коляновия вал. Качественото гориво няма нужа от никакви добавки, а ако горивото е нискокачествено няма да помогнат никакви добавки !11:35 15.08.2022
30 Парно
До коментар #12 от "Порно":
За добавки в маслото съм съглавен, но в горивото даже си мисля, че е вредно!11:41 15.08.2022
31 Ал Тъпоне
До коментар #27 от "Иван":
В Канада има устройства на дизелите, които след подгряването на двигателите започват да подават прецедено отработено двигателно масло, което си събират сервизите сле смяната му. Дизеловото горияо има показател, който се нарича "цетаново число" и означава степен на самовъзпламеняемост на горивото. Дизеловите горива обаче представляват сравнително тежки въглеводороди, а някои ползват даже преработено олио, което всъщност е олеинова киселина и попадат, като класификация на органични химични съединения в така наречените "висши мастни карбоксилови киселини", а те са в доста широк спектър, защото и сланината и парафинът попадат в тази класификация, така че пак стиганме дотам - ако дизеловото гориво е качествено т.е. с високо "цетаново число" няма нужда от никакви добавки, но ако има леки въглеводороди то придобива характеристиките на така нареченото с тривиалното си търговско наименование "леко корабно гориво", за което са пригодени двигателите на корабите, но не и на автомобилите. Ако пък има тежки въглеводроди, характерни за мазута, които също имат влошено "цетаново число" , то и в двата случая добавка няма да помогне. Аз лично използвам пропан-бутан или както го наричат втечнен нефтен газ и слагам руска добавка в маслото при всяка смяна и дали ефектът не само плацебо не се наемам да споря, но същи имам усещането, че двигателят утихна и все пак реклиса хората,ч е "майстор в шише няма". Когато колата е изправна и горивото е качествено от добавки нито нужд11:55 15.08.2022
32 Кози
До коментар #22 от "Гост":
Язе на дизеляка турам Bardahl BDC, туй читаво ли е или пак плащам за пълнежКоментиран от #34
12:13 15.08.2022
33 Аззз
До коментар #22 от "Гост":
От ebay не го пращат до БГ, откъде да го намерим?Коментиран от #35
12:45 15.08.2022
34 Гост
До коментар #32 от "Кози":
Bardahl Diesel Conditioner е комплексна добавка, която между другото също съдържа 10 до 15 процента цетан бустер и е по-изгодно да сипваш нея, отколкото чистият цетан бустер на марката. Аз лично съм фен на едни малко известни полски добавки VIF, но всеки може да сипва каквото му е на сърце и е доволен от него14:36 15.08.2022
35 Гост
До коментар #33 от "Аззз":
От години има фирми, които докарват стоки от Англия и Германия, като се плаща на килограм14:37 15.08.2022
36 Офф-чар
До коментар #7 от "Онзи":
Освен това изгорелите газове са много по-чисти, за разлика от чип тунинга16:56 15.09.2022
37 От чужбина
До коментар #7 от "Онзи":
ДА, това е добре. Само не знам защо газодизелите не се използват достатъчно? Хем е по-евтино, хем изгорелите газове по-чисти.19:00 20.09.2022
38 От чужбина
Температура на самовъзпламеняване е най-ниската температура, при която горивото се самовъзпламенява. За нафтата тази температура е над 300 °C. Това свойство количествено се оценява с т. нар. цетаново число, което представлява процентното количество на най-лесно възпламеняемото вещество, цетан (С16Н34, хексадекан), в горивната смес, в сравнение с количеството на най-трудно възпламеняемото вещество – алфаметилнафталин. Цетановите числа за дизеловото гориво са между 45 и 60 и зависят от фракционната дестилация на земното масло.
19:09 20.09.2022
39 Запушен карбуратор
17:19 24.09.2022