Японската компания Sanyo Trading организира интересна изложба на китайски електрически превозни средства, където бяха представени повече от дузина разглобени автомобила. Благодарение на това специалисти от Страната на изгряващото слънце успяха да разберат тайната защо са евтини автомобилите от Поднебесната държава.
Сред експонатите беше BYD Atto 3, който струва около 20 000 долара, което се счита за относително достъпна цена по стандартите на електрическите автомобили. Представители на приблизително 70 японски производители на компоненти бяха изумени от броя на хиперинтегрираните компоненти.
По-конкретно, електрическото задвижване e-axle се състои от осем части, включително двигател, инвертор, скоростна кутия, зарядно устройство и AC конвертор. Това позволява не само да се намалят разходите, но и теглото на готовия автомобил.
„Бях шокиран колко малко части има в електрическите автомобили BYD. Искаме да използваме натрупания от китайците опит, за да напреднем в сектора на електрическите превозни средства“, каза представител на Nissin Precision Machines.
От друга страна „Китайските производители дават приоритет на намаляването на разходите, доколкото е възможно. Те имат различно отношение към качеството от японските производители“, коментира представител на Sanyo Trading.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Kaлпазанин
11:20 12.10.2024
2 Айфон
Коментиран от #5, #19
11:20 12.10.2024
3 електромобила
Коментиран от #29
11:23 12.10.2024
4 Най-после
Коментиран от #13, #15
11:26 12.10.2024
5 Разлика
До коментар #2 от "Айфон":
Никъде не пише, че китайските автомобили са по-добри.Пише, че са по-евтини, но ние знаем, че китайците са експерти по евтините ба клюци.
Коментиран от #38
11:28 12.10.2024
6 Каруцар
Коментиран от #8
11:29 12.10.2024
7 Инженер
Коментиран от #9
11:37 12.10.2024
8 Така е
До коментар #6 от "Каруцар":
Цените на електромобилите бяха изкуствено завишени. Сега когато в Китай се продават на по-ниски цени, само хора които няма къде да зареждат си купуват нещо различно от електромобил. Скоро и в Европа никой няма да иска скъпите хибриди, ако за по-малко пари може да си купи електромобил, който има къде да зарежда по-евтино.Електромобил който има по-малка и дори никаква поддръжка на двигателя и няма нужда да ходиш всяка година в сервиз.
Коментиран от #12
11:40 12.10.2024
9 Промяна на парадигмата
До коментар #7 от "Инженер":
Вече е в сила максимата, че ако не е произведено в Китай значи не е оригинално.11:41 12.10.2024
10 Ефикасност
11:46 12.10.2024
11 Васил
11:56 12.10.2024
12 Знайко
До коментар #8 от "Така е":
И пак и пак обяснявате как трябва да има зареждане.Не е ли време рекуперацията от спиранията и надолнищата да елиминират нуждата от зареждане?
Даже автомобила да произвежда ток , който да си ползваш у дома?
Зареждането е отживелица. Още преди 8 години Ягуар направиха модел с две микро-турбинки разботещи в режим на генерация, зареждащи батерията и караха два дни с 230 км/ч горейки под 2.5 литра гориво на 100 км пробег. И кво стана-е пак нищо много ясно. Някой не си дава патента, друг не иска да дава пари за да го ползва.
Даже мобилните телефони трябва да се зареждат от движението на ръката докато вървиш както бяха часовниците Сейко навремето. А някой помни ли старите Нокиа, с които можеше да говориш безплатно с друг ползвател на Нокиа (като уоки токи), ако е вързан към същата клетка? Е- спряха го това много бързо, като купиха Нокиа и я разпарчадосаха.
...но вие си мислите по стария начин отпреди 50 години!
Няма нужда от това, няма нужда от онова, трябва да е евтино за да е хубаво, трябва да е куцо за да е просто за употреба от прости хора....е как да има прогрес с такава идеология? Няма да има никога!
Коментиран от #18, #24
12:02 12.10.2024
13 Основната причина
До коментар #4 от "Най-после":
е ниското заплащане на китайския работник и жестоката му експлоатация от комунистическия режим. Можеш ли да плащаш $(300-500) заплата за 12 часов работен ден някъде особено на запад? В бедна България МРЗ е $520.Коментиран от #16, #23
12:11 12.10.2024
14 Фактор
12:12 12.10.2024
15 име
До коментар #4 от "Най-после":
Субсидиите също играя роля, не директно за намаляване на цената, а за разработки, които намалят цената. Тъпото е че ЕССР като им наложи мита, тези пари няма да отидат в европейските автопроизводители, ами примерно в зелената измама, ваксини, или продъдената каца Украйна. Гарантирано от урсулата.12:12 12.10.2024
16 име
До коментар #13 от "Основната причина":
Основната причина са евтините батерии. Китайците са номер едно в света на батериите и цените им постоянно падат.Коментиран от #22
12:17 12.10.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Нещо не си наясно.
До коментар #12 от "Знайко":
Не си учил физика май? Има един Закон за запазване на енергията който се спазва винаги, не е като тези писани от политици, законодатели, юристи и пишман икономисти. Има два вида сили в природата - консервативни и неконсервативни, понякога наричани сили на триене. Има цяла наука за тях, нарича се трибология.Коментиран от #35
12:22 12.10.2024
19 Джон
До коментар #2 от "Айфон":
Ти си прав, че китайското е по-хубаво от западното, но заради санкциите не го купуват толкова12:22 12.10.2024
20 Мишо
12:24 12.10.2024
21 Асен
12:25 12.10.2024
22 Ако забелязваш
До коментар #16 от "име":
японците не се възхищават от батериите които биха купили от китайците, а от концепцията на автомобила, унификацията и интеграцията на електроника и механика.Коментиран от #37
12:27 12.10.2024
23 Пилот на Ферари
До коментар #13 от "Основната причина":
Да ама не ! Минаха времената когато китайците ядяха само гарнитура . В момента 300 милиона китайци са с Германски заплати . А Германия е 84 милиона заедно с пеленачетата и пенсионерите .Коментиран от #26, #27
12:30 12.10.2024
24 Уточнение
До коментар #12 от "Знайко":
Беше Епъл, не Нокия.90% от патентите при смарт джиесемите принадлежат на Епъл независимо какво пише в телеграм, жълъть майъ мун и т.н.
12:33 12.10.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 БВП на Китай
До коментар #23 от "Пилот на Ферари":
е $18трлн., а на бедна България е $100млрд. Китайците обаче са 230 пъти повече от нас и ако умножим 0,1трлн по 230 получаваме $23трлн. Не са богати китайците, просто са много, трудолюбиви са и жестоко експлоатирани. Имат добро научно-техническо разузнаване, ние също имахме навремето и правехме електронни часовници, електронни калкулатори, компакт дискове, компютри.Коментиран от #34
12:41 12.10.2024
27 Чудя се аз защо
До коментар #23 от "Пилот на Ферари":
от цял свят емигрират в Китай, дори китайците от САЩ се завръщат в родината си, а то било поради германските заплати.Коментиран от #36
12:45 12.10.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Бен тен
До коментар #3 от "електромобила":
Много си прав.Пропускаш едно нещо само - батериите все още са много скъпи.
Онзи ден си търсих батерия за дрона, и ти да видиш - 130 евро за батерия която тежи 350 грама.
А какво да кажем за батерия която тежи половин тон - колко малко да я направят да струва. Г.за да си съдерат , за хиляда две хиляди евро няма да я произведат.
От там идва и високата цена на електричките.
Свръх печалби няма , не се заблуждавай.
Реално само две компании в света са на печалба от електрически BYD и Tesla. Всички останали са на загуба.
12:51 12.10.2024
30 Бен тен
Пропускаш едно нещо само - батериите все още са много скъпи.
Онзи ден си търсих батерия за дрона, и ти да видиш - 130 евро за батерия която тежи 350 грама.
А какво да кажем за батерия която тежи половин тон - колко малко да я направят да струва. Г.за да си съдерат , за хиляда две хиляди евро няма да я произведат.
От там идва и високата цена на електричките.
Свръх печалби няма , не се заблуждавай.
Реално само две компании в света са на печалба от електрически BYD и Tesla. Всички останали са на загуба.
Коментиран от #32, #33
12:52 12.10.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Така е
До коментар #30 от "Бен тен":
Цената на батериите доста падна, но все още е прекалено висока. Трябва да падне значително под 100$ за киловатчас, за да станат електромобилите по-евтини от ДВГ.Все пак, въпреки че цената на батериите се задържа през последните две-три години, това не означава че батериите не са станали значително по изгодни от преди.
12:58 12.10.2024
33 Така е
До коментар #30 от "Бен тен":
Технологиите значително напреднаха и увеличиха живота на батериите до степен да надживеят самия автомобил, а след това да се ползват за съхранение на енергия. Цената на батериите падна около 10 пъти за 10 години и в момента е в застой. Но по време на този застой, цената на заряден цикъл падна повече от 10 пъти. Това В комбинация със падането на цените, означава, че цената на заряден цикъл е паднала над 100 пъти за последните 12-13 години и продължава да пада. Цената на цикъла е по-важна от цената на батерията.Ако досега си купувал няколко батерии по 50 евро, А сега за последно ще купиш една за 100 евро която ще надживее дрона, коя батерия е по-евтина?
13:01 12.10.2024
34 Пилот на Ферари
До коментар #26 от "БВП на Китай":
Ауто Билд го писаха преди няколко години . 300 милиона китайци с доходите на германци . Колко инженери , програмисти , икономисти ..... има в Китай ? Да не мислиш че са на минимална ?Списък на страните по БВП (по паритета на покупателната способност).
Списък на МВФ1
№ Страна 2016 2017
1 Китай 21290 23159
2 САЩ 18624 19391
3 Индия 8705 9459
4 Япония 5243 5429
5 Германия 3997 4171
6 Русия 3877 4008
7 Индонезия 3032 3243
8 Бразилия 3152 3240
9 Великобритания 2812 2914
10 Франция 2735 2836
11 Мексико 2367 2458
12 Италия 2237 2311
13 Турция 1994 2173
14 Южна Корея 1934 2029
15 Испания 1691 1774
16 Саудитска Арабия 1755 1774
17 Канада 1687 1769
18 Иран 1549 1645
19 Австралия 1197 1246
20 Тайланд 1166 1234
21 Египет 1132 1201
22 Тайван 1133 1185
23 Полша 1053 1121
24 Нигерия 1090 1119
25 Пакистан 986 1057
26 Малайзия 863 931
27 Аржентина 879 920
28 Нидерландия 873 916
29 Филипини 806 876
30 ЮАР 742 766
31 Колумбия 689 714
32 Бангладеш 630 687
33 ОАЕ 671 687
34 Ирак 652 659
35 Виетнам 595 647
36 Алжир 610 633
37 Белгия 510 528
38 Сингапур 500 527
39 Швеция 500 521
40 Швейцария 503 517
41 Румъния 442 481
42 Казахстан 451 478
43 Хонконг(КНР) 430 455
44 Чили 437 451
45 Австрия 420 440
46 Перу 407 424
47 Венецуела 435 381
48 Норвегия 367 380
49 Чехия 354 376
50 Украйна 353 369
51 Ирландия 325 357
52 Катар 328 341
53 Мианмар 303 329
54 Израел 301 316
55
Коментиран от #40
13:02 12.10.2024
35 Гост
До коментар #18 от "Нещо не си наясно.":
Пич, нещо не си наясно.Триенето е процес, а не сила.
Иначе си прав за това което казваш - заради триенето и въздушното съпротивление имаш загуби на енергия, така че не можеш да заредиш батерията обратно при спускане или спиране с повече от 30-40% от енергията която си похарчил първоначално.
13:02 12.10.2024
36 Пилот на Ферари
До коментар #27 от "Чудя се аз защо":
И защо всичко го свързвате с емиграцията ?Сега у нас като тече мед и масло от чешмата , връщат ли се нашите мигранти ?
13:03 12.10.2024
37 име
До коментар #22 от "Ако забелязваш":
Не споря на какво се възхищават японците, а че цените на батериите падат непрекъснато. От над 150 долара за киловат час през 2022-23г, тази година са на 115 долара за киловат. Това не е ли основна причина за спада на цените? Разбира се, вкл. опростеното производство.13:04 12.10.2024
38 СЗО
До коментар #5 от "Разлика":
Дори и японеца го е казал: Те имат различно отношение към качеството от японските производители“.....знаем какво е отношението на японците към качеството....13:13 12.10.2024
39 Германските и японските коли
13:17 12.10.2024
40 Не виждам в твоя
До коментар #34 от "Пилот на Ферари":
списък Люксембург, С. Ирландия, Кувейт, а Катар е на 53 Място? Раздели тази класация на броя на населението и изтината ще се види. Има и нещо друго, ние преди 1989г. бяхме на 27 място по стандарт на живот, цените по ППС бяха ниски, но за сметка на огромния дефицит на стоки.13:19 12.10.2024