12 Октомври, 2024 11:15 2 841 40

Японци разкриха тайната на китайските електромобили и показваха защо са толкова евтини

  • китайски електромобили-
  • цена

Сред експонатите е BYD Atto 3, който струва около 20 000 долара

Японци разкриха тайната на китайските електромобили и показваха защо са толкова евтини - 1

Японската компания Sanyo Trading организира интересна изложба на китайски електрически превозни средства, където бяха представени повече от дузина разглобени автомобила. Благодарение на това специалисти от Страната на изгряващото слънце успяха да разберат тайната защо са евтини автомобилите от Поднебесната държава.

Сред експонатите беше BYD Atto 3, който струва около 20 000 долара, което се счита за относително достъпна цена по стандартите на електрическите автомобили. Представители на приблизително 70 японски производители на компоненти бяха изумени от броя на хиперинтегрираните компоненти.

По-конкретно, електрическото задвижване e-axle се състои от осем части, включително двигател, инвертор, скоростна кутия, зарядно устройство и AC конвертор. Това позволява не само да се намалят разходите, но и теглото на готовия автомобил.

„Бях шокиран колко малко части има в електрическите автомобили BYD. Искаме да използваме натрупания от китайците опит, за да напреднем в сектора на електрическите превозни средства“, каза представител на Nissin Precision Machines.

От друга страна „Китайските производители дават приоритет на намаляването на разходите, доколкото е възможно. Те имат различно отношение към качеството от японските производители“, коментира представител на Sanyo Trading.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Kaлпазанин

    26 4 Отговор
    "Бяхме изумени" ,ми подсказа всичко не е само да плямпаш рекламираш и да хвърляш кал по другите ,и не последно място санкцииииите
  • 2 Айфон

    35 6 Отговор
    Да направят от Ейпъл и те такава изложба да видим как китайски телефон за 50$ е по-добър от тяхната ябълка за 2000$

    Коментиран от #5, #19

  • 3 електромобила

    35 2 Отговор
    като цяло има много по малко части и трябва да е по евтин от колите с двг, надценката на производителите е огромна

    Коментиран от #29

  • 4 Най-после

    31 11 Отговор
    Дано когато това е казано от японци, сектантите да успеят да си извадят главите от пясъка и да разберат, че китайските електромобили не са по-евтини заради субсидии от правителствата. По-евтини са защото е вложнена много инженерна мисъл, от която са възхитени дори японците.

    Коментиран от #13, #15

  • 5 Разлика

    15 28 Отговор

    До коментар #2 от "Айфон":

    Никъде не пише, че китайските автомобили са по-добри.

    Пише, че са по-евтини, но ние знаем, че китайците са експерти по евтините ба клюци.

    Коментиран от #38

  • 6 Каруцар

    9 9 Отговор
    Няма как ярмомелката да е по- скъпа от конвенционалния двигател в комбинация с хибридна мощност. Японците с Тойота Приус са пионери в тази посока. Има, няма 20 години.

    Коментиран от #8

  • 7 Инженер

    24 12 Отговор
    Вече японците се учат от китайците, а не обратното! 😉

    Коментиран от #9

  • 8 Така е

    11 10 Отговор

    До коментар #6 от "Каруцар":

    Цените на електромобилите бяха изкуствено завишени. Сега когато в Китай се продават на по-ниски цени, само хора които няма къде да зареждат си купуват нещо различно от електромобил. Скоро и в Европа никой няма да иска скъпите хибриди, ако за по-малко пари може да си купи електромобил, който има къде да зарежда по-евтино.

    Електромобил който има по-малка и дори никаква поддръжка на двигателя и няма нужда да ходиш всяка година в сервиз.

    Коментиран от #12

  • 9 Промяна на парадигмата

    18 5 Отговор

    До коментар #7 от "Инженер":

    Вече е в сила максимата, че ако не е произведено в Китай значи не е оригинално.
  • 10 Ефикасност

    13 2 Отговор
    С нововъведенията при колите е подобно на софтуера. Компания която почва от нулата й е много по лесно да измисля нововъведения и ефикасно производство. Традиционните производители имат тежки организационни структури за които оптимизацията и ефективността означават намаляване на персонала. А мениджмънта държи да си пази мястото.
  • 11 Васил

    10 11 Отговор
    Да ремонтираш Китайски автомобил това е мисия невъзможна всичките части са от най долнокачествените сплави и метали да направите заварка забравете а боята ако ви изкара 5 години ще сте щастливци. За Китайците това са коли еднодневки купуваш и изхвърлях за това не предвиждат да пускат резервни части за тях защото е нерентабилно.
  • 12 Знайко

    6 10 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    И пак и пак обяснявате как трябва да има зареждане.
    Не е ли време рекуперацията от спиранията и надолнищата да елиминират нуждата от зареждане?
    Даже автомобила да произвежда ток , който да си ползваш у дома?
    Зареждането е отживелица. Още преди 8 години Ягуар направиха модел с две микро-турбинки разботещи в режим на генерация, зареждащи батерията и караха два дни с 230 км/ч горейки под 2.5 литра гориво на 100 км пробег. И кво стана-е пак нищо много ясно. Някой не си дава патента, друг не иска да дава пари за да го ползва.
    Даже мобилните телефони трябва да се зареждат от движението на ръката докато вървиш както бяха часовниците Сейко навремето. А някой помни ли старите Нокиа, с които можеше да говориш безплатно с друг ползвател на Нокиа (като уоки токи), ако е вързан към същата клетка? Е- спряха го това много бързо, като купиха Нокиа и я разпарчадосаха.
    ...но вие си мислите по стария начин отпреди 50 години!
    Няма нужда от това, няма нужда от онова, трябва да е евтино за да е хубаво, трябва да е куцо за да е просто за употреба от прости хора....е как да има прогрес с такава идеология? Няма да има никога!

    Коментиран от #18, #24

  • 13 Основната причина

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Най-после":

    е ниското заплащане на китайския работник и жестоката му експлоатация от комунистическия режим. Можеш ли да плащаш $(300-500) заплата за 12 часов работен ден някъде особено на запад? В бедна България МРЗ е $520.

    Коментиран от #16, #23

  • 14 Фактор

    9 1 Отговор
    Качеството е свързано със стандартизация. Стандартизацията е белег на едросерийното производство. Затова ЕС ще затъва и ще слага мита 50%!
  • 15 име

    8 2 Отговор

    До коментар #4 от "Най-после":

    Субсидиите също играя роля, не директно за намаляване на цената, а за разработки, които намалят цената. Тъпото е че ЕССР като им наложи мита, тези пари няма да отидат в европейските автопроизводители, ами примерно в зелената измама, ваксини, или продъдената каца Украйна. Гарантирано от урсулата.
  • 16 име

    5 4 Отговор

    До коментар #13 от "Основната причина":

    Основната причина са евтините батерии. Китайците са номер едно в света на батериите и цените им постоянно падат.

    Коментиран от #22

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Нещо не си наясно.

    6 1 Отговор

    До коментар #12 от "Знайко":

    Не си учил физика май? Има един Закон за запазване на енергията който се спазва винаги, не е като тези писани от политици, законодатели, юристи и пишман икономисти. Има два вида сили в природата - консервативни и неконсервативни, понякога наричани сили на триене. Има цяла наука за тях, нарича се трибология.

    Коментиран от #35

  • 19 Джон

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Айфон":

    Ти си прав, че китайското е по-хубаво от западното, но заради санкциите не го купуват толкова
  • 20 Мишо

    2 3 Отговор
    Селяните трябва да направят изложба на панелните блокове, за да видят жълтопаветниците колко по-хубаво се живее извън центъра.
  • 21 Асен

    4 3 Отговор
    Руснаците трябва да направят изложба на комунизма, за да видят американците колко по-хубаво може да бъде.
  • 22 Ако забелязваш

    12 0 Отговор

    До коментар #16 от "име":

    японците не се възхищават от батериите които биха купили от китайците, а от концепцията на автомобила, унификацията и интеграцията на електроника и механика.

    Коментиран от #37

  • 23 Пилот на Ферари

    7 2 Отговор

    До коментар #13 от "Основната причина":

    Да ама не ! Минаха времената когато китайците ядяха само гарнитура . В момента 300 милиона китайци са с Германски заплати . А Германия е 84 милиона заедно с пеленачетата и пенсионерите .

    Коментиран от #26, #27

  • 24 Уточнение

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Знайко":

    Беше Епъл, не Нокия.
    90% от патентите при смарт джиесемите принадлежат на Епъл независимо какво пише в телеграм, жълъть майъ мун и т.н.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 БВП на Китай

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "Пилот на Ферари":

    е $18трлн., а на бедна България е $100млрд. Китайците обаче са 230 пъти повече от нас и ако умножим 0,1трлн по 230 получаваме $23трлн. Не са богати китайците, просто са много, трудолюбиви са и жестоко експлоатирани. Имат добро научно-техническо разузнаване, ние също имахме навремето и правехме електронни часовници, електронни калкулатори, компакт дискове, компютри.

    Коментиран от #34

  • 27 Чудя се аз защо

    3 3 Отговор

    До коментар #23 от "Пилот на Ферари":

    от цял свят емигрират в Китай, дори китайците от САЩ се завръщат в родината си, а то било поради германските заплати.

    Коментиран от #36

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Бен тен

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "електромобила":

    Много си прав.
    Пропускаш едно нещо само - батериите все още са много скъпи.
    Онзи ден си търсих батерия за дрона, и ти да видиш - 130 евро за батерия която тежи 350 грама.
    А какво да кажем за батерия която тежи половин тон - колко малко да я направят да струва. Г.за да си съдерат , за хиляда две хиляди евро няма да я произведат.
    От там идва и високата цена на електричките.

    Свръх печалби няма , не се заблуждавай.
    Реално само две компании в света са на печалба от електрически BYD и Tesla. Всички останали са на загуба.
  • 30 Бен тен

    1 0 Отговор
    Много си прав.
    Пропускаш едно нещо само - батериите все още са много скъпи.
    Онзи ден си търсих батерия за дрона, и ти да видиш - 130 евро за батерия която тежи 350 грама.
    А какво да кажем за батерия която тежи половин тон - колко малко да я направят да струва. Г.за да си съдерат , за хиляда две хиляди евро няма да я произведат.
    От там идва и високата цена на електричките.

    Свръх печалби няма , не се заблуждавай.
    Реално само две компании в света са на печалба от електрически BYD и Tesla. Всички останали са на загуба.

    Коментиран от #32, #33

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Така е

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Бен тен":

    Цената на батериите доста падна, но все още е прекалено висока. Трябва да падне значително под 100$ за киловатчас, за да станат електромобилите по-евтини от ДВГ.

    Все пак, въпреки че цената на батериите се задържа през последните две-три години, това не означава че батериите не са станали значително по изгодни от преди.
  • 33 Така е

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Бен тен":

    Технологиите значително напреднаха и увеличиха живота на батериите до степен да надживеят самия автомобил, а след това да се ползват за съхранение на енергия. Цената на батериите падна около 10 пъти за 10 години и в момента е в застой. Но по време на този застой, цената на заряден цикъл падна повече от 10 пъти. Това В комбинация със падането на цените, означава, че цената на заряден цикъл е паднала над 100 пъти за последните 12-13 години и продължава да пада. Цената на цикъла е по-важна от цената на батерията.

    Ако досега си купувал няколко батерии по 50 евро, А сега за последно ще купиш една за 100 евро която ще надживее дрона, коя батерия е по-евтина?
  • 34 Пилот на Ферари

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "БВП на Китай":

    Ауто Билд го писаха преди няколко години . 300 милиона китайци с доходите на германци . Колко инженери , програмисти , икономисти ..... има в Китай ? Да не мислиш че са на минимална ?

    Списък на страните по БВП (по паритета на покупателната способност).
    Списък на МВФ1
    № Страна 2016 2017
    1 Китай 21290 23159
    2 САЩ 18624 19391
    3 Индия 8705 9459
    4 Япония 5243 5429
    5 Германия 3997 4171
    6 Русия 3877 4008
    7 Индонезия 3032 3243
    8 Бразилия 3152 3240
    9 Великобритания 2812 2914
    10 Франция 2735 2836
    11 Мексико 2367 2458
    12 Италия 2237 2311
    13 Турция 1994 2173
    14 Южна Корея 1934 2029
    15 Испания 1691 1774
    16 Саудитска Арабия 1755 1774
    17 Канада 1687 1769
    18 Иран 1549 1645
    19 Австралия 1197 1246
    20 Тайланд 1166 1234
    21 Египет 1132 1201
    22 Тайван 1133 1185
    23 Полша 1053 1121
    24 Нигерия 1090 1119
    25 Пакистан 986 1057
    26 Малайзия 863 931
    27 Аржентина 879 920
    28 Нидерландия 873 916
    29 Филипини 806 876
    30 ЮАР 742 766
    31 Колумбия 689 714
    32 Бангладеш 630 687
    33 ОАЕ 671 687
    34 Ирак 652 659
    35 Виетнам 595 647
    36 Алжир 610 633
    37 Белгия 510 528
    38 Сингапур 500 527
    39 Швеция 500 521
    40 Швейцария 503 517
    41 Румъния 442 481
    42 Казахстан 451 478
    43 Хонконг(КНР) 430 455
    44 Чили 437 451
    45 Австрия 420 440
    46 Перу 407 424
    47 Венецуела 435 381
    48 Норвегия 367 380
    49 Чехия 354 376
    50 Украйна 353 369
    51 Ирландия 325 357
    52 Катар 328 341
    53 Мианмар 303 329
    54 Израел 301 316
    55

    Коментиран от #40

  • 35 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Нещо не си наясно.":

    Пич, нещо не си наясно.
    Триенето е процес, а не сила.
    Иначе си прав за това което казваш - заради триенето и въздушното съпротивление имаш загуби на енергия, така че не можеш да заредиш батерията обратно при спускане или спиране с повече от 30-40% от енергията която си похарчил първоначално.
  • 36 Пилот на Ферари

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Чудя се аз защо":

    И защо всичко го свързвате с емиграцията ?
    Сега у нас като тече мед и масло от чешмата , връщат ли се нашите мигранти ?
  • 37 име

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Ако забелязваш":

    Не споря на какво се възхищават японците, а че цените на батериите падат непрекъснато. От над 150 долара за киловат час през 2022-23г, тази година са на 115 долара за киловат. Това не е ли основна причина за спада на цените? Разбира се, вкл. опростеното производство.
  • 38 СЗО

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Разлика":

    Дори и японеца го е казал: Те имат различно отношение към качеството от японските производители“.....знаем какво е отношението на японците към качеството....
  • 39 Германските и японските коли

    0 0 Отговор
    са натъпкани с ненужни екстри, все едно ще живееш 24 часа в тази кола, а не 30 минути да отидеш на работа! Плащай 100 000 евро, ако си балък!
  • 40 Не виждам в твоя

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Пилот на Ферари":

    списък Люксембург, С. Ирландия, Кувейт, а Катар е на 53 Място? Раздели тази класация на броя на населението и изтината ще се види. Има и нещо друго, ние преди 1989г. бяхме на 27 място по стандарт на живот, цените по ППС бяха ниски, но за сметка на огромния дефицит на стоки.