6 Декември, 2016 00:02 2 345 0

Астрономи от НАСА откриха синя галактика

• наса-
  • галактика-
  • хъбъл

Тя се отличава със своя размер и се намира на разстояние 30 млн. светлинни години от Земята

Астрономи от НАСА откриха нова галкатика, която се състои от звезди със син цвят. Откритието е осъществено благодарение на космическия телескоп Хъбъл.

Галактиката, която е разположена в съзвездието Дева, вече носи името IC 3583. Според астрономическата терминология тя се счита за „неправилна“, защото се отличава от останалите галактики със своя размер и се намира на разстояние 30 млн. светлинни години от Земята.

Астрономите съобщават, че IC 3583 е подложена на гравитационно въздействие от съседната спираловидна галактика Messier 90 и това вероятно обяснява нейната неправилна форма. Учените предполагат, че голяма част от звездите в IC 3583 са се появили неотдавна в резултат на неизвестно засега явление.

Изследователите от НАСА отбелязват, че подобни галактики не са рядкост във Вселената и дават за пример Магелановите облаци.