10 Май, 2018 12:48 3 033 3

• планета-
  • астрономи-
  • земя-
  • диаметър

Той се намира на четири милиарда километра от нашата планета

Откриха астероид с диаметър 300 километра - 1

Астрономи оповестиха, че открили астероид с диаметър 300 км, предаде Франс прес. Те поясниха, че става въпрос за отдалечила се на милиарди километри от месторождението си отломка от първичната Слънчева система, съобщи Нова телевизия.

Обектът е открит в Кайперовия пояс, на около четири милиарда километра от Земята. "Обектът е особено тъмен и достатъчно необичаен, за да предизвика интереса ни", заяви Том Секъл от Европейската южна обсерватория.

След прецизни изследвания с телескопа VLT (Very Large Telescope) в Чили, астрономите установили, че астероидът съдържа голямо количество въглерод. Подобен състав е възможен единствено ако астероидът се е формирал във включващата Меркурий, Венера, Земята, Марс и астероидния пояс вътрешна част на Слънчевата система.

Обектът, кръстен 2004 EW95, е първият богат на въглерод астероид, който е открит в периферията на Слънчевата система. "Фактът, че в момента астероидът се движи в студени и външни зони на Слънчевата система, навежда на мисълта, че раждаща се планета го е изхвърлила в настоящата му орбита", отбеляза Секъл. Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal Letters.

• 1 Браво

Много полезна информация :D
  • 2 Бостънският Удушвач!!

Пак фалшиви новини,снощи го мерих и не е повече от 200 км.и то в диагонал!!

• 3 джак изкормвача