Нови разкрития около катастрофата на „Еър Индия“: Фатално решение в пилотската кабина

17 Юли, 2025 08:59 4 230 25

  • грешка-
  • капитан-
  • боинг 787

Разговор между пилотите разкрива, че горивните превключватели са били умишлено изключени секунди след излитане от Ахмедабад

Нови разкрития около катастрофата на „Еър Индия“: Фатално решение в пилотската кабина - 1
Снимкa: БГНЕС

Запис от пилотската кабина на катастрофиралия самолет "Боинг 787 Дриймлайнър" на авиокомпания Еър Индия показва, че капитанът е прекъснал подаването на гориво към двигателите малко след излитането от летището в Ахмедабад на 12 юни. Това съобщи агенция Ройтерс, позовавайки се на The Wall Street Journal и източници, запознати с първоначалната оценка на американски разследващи, предава БТА.

Катастрофата доведе до смъртта на 260 души - 241 пътници и членове на екипажа, както и 19 души на земята. Единственият оцелял пътник е британски гражданин.

Според цитирания доклад, секунди след излитането първият офицер на полета е попитал капитана защо е поставил горивните превключватели в положение „изключено“. И двамата пилоти са имали значителен летателен опит - капитан Сумет Сабхарвал с 15 638 летателни часа, а първи офицер Клайв Къндър с 3403 часа.

В предварителния доклад на индийския Отдел за разследване на авиационни произшествия, публикуван в събота, се потвърждава, че горивните превключватели на двата двигателя са били изключени почти едновременно, с интервал от една секунда, веднага след излитането. Документът обаче не предоставя допълнителни подробности за обстоятелствата.

На този етап нито индийските авиационни органи, нито Министерството на гражданската авиация, авиокомпанията Еър Индия или синдикатите на пилотите са дали официален коментар по случая. Производителят Боинг също отказа изявление.

Разследването продължава, като се очаква окончателният доклад да внесе повече яснота около действията на екипажа и причините за трагичния инцидент.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 8 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Е на боингите все пилотите им виновни

    18 5 Отговор
    всеки ден по някой инцидент, пилотите все забравят по нещо ли?!
  • 2 Дякон Унуфрий Араллампиев

    10 5 Отговор
    Както спряха функциите на един комбайн на сред новата от Германия по интернет така са спрели и горивото на самолета Същите системи са във всички образци западна техника Като не слушаш ти дърпат шалтера
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Пешо z

    18 7 Отговор
    Е Бойнг така ще се измъкнат.Виновен е умрелия.
  • 5 Въпрос

    18 6 Отговор
    Някой вярва ли на тая измислица?

    Коментиран от #25

  • 6 Кико

    12 5 Отговор
    Версията излиза в подобрен вариант. Първата звучеше така:

    1. Капитанът пита първия офицер. Сега първият офицер пита капитана.
    2. Изключването на двигателите е станало в рамките на 0,9 секунди. Сега времето е 1 секунда.

    И при първата версия, и сега въпросът е само един: някой ще може ли да покаже физически как точно двата двигателя се изключват за 1 секунда при положение, че изключването на само един от тях трае някъде между 2 и 3 секунди?
    Задаваме този въпрос и отговор не чакаме.
    Ситуация "Боинг". Винаги другите са виновни.
    Другите, това е Шишито на компанията "Боинг"!

    Коментиран от #16

  • 7 Кая Калас

    12 2 Отговор
    Ъхъ...ама другия път... тая версия за падащите самолети на Бойнг, си ги наврете...
  • 8 хахах

    19 3 Отговор
    ,,Близо до село Гвардийско са унищожени малкото останали системи за противовъздушна отбрана С-300ПС на украинските ВВС при прецизен удар от руска балистична ракетна система „Искандер-М“, пише военното издание Military Watch.

    С-300ПС се смяташе за една от водещите системи за противовъздушна отбрана в света по време на разпадането на Съветския съюз през 1991 г., въпреки че възможностите ѝ бяха далеч надминати от революционната С-300ПМУ, която започна да влиза на въоръжение в Русия през 1992г.

    Толкова за страха на Путин от Щатите ...
  • 9 абе

    10 2 Отговор
    много падат тея боинги. не стават

    Коментиран от #12

  • 10 самоубиство

    5 5 Отговор
    Капитанът е изкрейзил!
  • 11 Госあ

    13 3 Отговор
    Да бе ! Света трябва да спре да купува американски боклуци ! ГМОто им е вредно, защото е проектирано за печалба, а не за екология и здраве. Златния ориз също е ГМО, но е друга работа, има редица примери. Електромобилите им са боклуци, бензиновите им коли са боклуци, самолетите им са боклуци, уискито им е боклук, а оръжията - много съмнителни ! Въпреки че крадат от цял свят, англоюдеите не могат да направят нищо качествено, защото като хора са боклуци 💁

    Коментиран от #14

  • 12 Ту 154 катафалка

    4 8 Отговор

    До коментар #9 от "абе":

    Боингите не стават, ама руснаците немат нормален пътнически самолет?????
  • 13 Госあ

    10 2 Отговор
    Едно време терористите сваляха пътнически самолети, сега боинг го прави 😂😂😂
  • 14 Госあ

    8 1 Отговор

    До коментар #11 от "Госあ":

    храната им е боклук ! 😂
  • 15 Кецко

    11 1 Отговор
    Тези превключватели не са ли пломбирани, ползват се само при пожар в двигател, изтичане на гориво, аварийни ситуации.

    Коментиран от #21

  • 16 наблюдател

    5 4 Отговор

    До коментар #6 от "Кико":

    До 6 ком - ако беше прочел статията щеше да прочетеш че са спряли горивото само с натискане на бутони другар а не двигателя

    Коментиран от #22

  • 17 гост

    6 1 Отговор
    Ето и малко повече информация от ройтерс:
    Управляващия пилот, който е младши, е с ръце на кормилото, след като усеща спад в тягата, той пита старишия защо превключвателите са изключени, старищият казва, че не ги е пипал. След това ги включват, но са твърде ниско и макар че двигателите рестартират, нямат височина, за да успят да спасят полета. Превключвателите са изключени по време на излитането, обвиняват капитана, но той на записа казва, че не е той. Пред 2018 ФФА издава предписание да се провери и подобри защитата на тези превключватели, понеже представляват рисков елемент. Еър Индия са ремонтирали този блок през 2023 на този самолет, не се знае какво е направено.

    Коментиран от #24

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Кико

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "Кецко":

    Не, не са пломбирани, ползват се всеки път при паленето на двигателите преди излитание и за спирането им след кацане.
    Не са пломбирани, но имат няколко защити срещу случайно задействане. Т.е. - не работят на принципа на бутоните с незабавно действие, там се изпълнява цикъл от сложни движения, което е гаранция, че някой би могъл да направи беля след проста грешка при разцъкването по таблото.
    Отделен въпрос е защо в машините на Боинг няма блокиране на възможността за спиране на горивото в критичните моменти от полета - излитане и кацане.
  • 22 Кико

    5 4 Отговор

    До коментар #16 от "наблюдател":

    Ахаааааа, значи са спрели само горивото, двигателите са продължили да си работят и без гориво?
    Е, умното си е умно, винаги има какво да научиш от него!

    😂😂😂
  • 23 Някой

    3 0 Отговор
    Това го казаха поне преди 2 дни по немска телевизия. Но говореха за нещо за кислород.
  • 24 плевен

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Едва на седемнадесетият коментар прочетох нещо точно и безпристрастно. При това гарантирам, че и другите шестнадесет знаят тези факти от няколко дена. А те започнаха да се дърлят за американците, руснаците, лошият Боинт и т.н..
    Но вижте снимката горе. Четири от петте плаката са нарисувани от един човек. И после са раздадени за фотото.
  • 25 Таня

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Въпрос":

    нали чухме записите от черната кутия
    1 ви пилот пита Защо изключи горивото
    2ри пилот Не съм

    Обаче го е изключил. И въпреси ,че много бързо пак го включва -не е достатъчно бързо .

    А на теб ли да вярваме , каква е твоята история .?Имаш рубли в черепната кутия
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания