Отидете към основна версия

2 154 0

Alibaba съблазнява Уолстрийт

  • alibaba-
  • китай-
  • ipo

Китайският интернет гигант с IPO в САЩ

Снимки: АП/БТА

Интернет-гигантът Alibaba, определен от АП като „крал на интернет-търговията в Китай“, е подал заявка във Федералната комисия за ценни книжа и борси за първично предлагане на акции (IPO) в САЩ.

От представените документи става ясно, че компанията възнамерява да привлече най-малко $1 млрд. Ап обаче смята, че интересът към акциите на Alibaba ще бие рекордът на Facebook, който през 2012 г. привлече $16 млрд.

„Това може да е патриархът на IPO-тата“, прогнозира генералният директор на PrivCo Сам Хеймед. Подготовката на IPO-то ще отнеме няколко месеца, пресмята АП.

В момента все още не е решено на коя борса – Нюйорската фондова борса или Nasdaq ще се търгува китайският интернет гигант.

Alibaba не съобщава и колко акции и на каква цена ще се предлагат те.

АП очаква IPO-то да е успешно за акционерите на компанията, а американските инвеститори да получат излаз на пазара на Поднебесната империя.

34,4% от Alibaba принадлежат на японската Softbank, 24% — на Yahoo!, основателят на компания Джек Ма (на снимката по-долу) има 9%, а вицепрезидентът Джо Цаю — 3,6%.

Китайската компании iResearch прогнозира ръст от над 27% ръст на интернет търговията в Поднебесната империя.

В проспекта на Alibaba се отбелязва, че след IPO-то ще бъде ограничено правото на глас на най-големия акционер Softbank, в полза на основателя на компанията, пише в. „Уолстрийт джърнъл“.

Alibaba управлява популярните в Китаи

площадки за електронна търговия — Taobao и Tmall.

За финансовата година, която завърши на 31 март 2013 г., общият обем от сделки, извършени на тези две площадки, е надхвърлил 1 трлн юана ($163 млрд). Освен това компанията управлява платежната система Alipay, аналогична на PayPal.

Alibaba може да се похвали с 231 млн. активни потребители в Китай и 8 млн. активни търговци, които през 2013 г. са похарчили $248 млн, припомня в. „Вашингтон поуст“. Основните приходи идват от реклама, комисионни и абонамент. Alibaba може да се похвали с най-голям ръст в историята на интернет търговията, отбелязва анализаторът от Piper Jaffray Юджин Мюнстър. Този факт може да послужи за привличане на интереса на западни инвеститори.

В началото на годината стана известно, че

Китай отваря част от пазара за комуникационни и интернет услуги

за чуждестранни инвеститори.

Държавната агенция Синхуа обяви, че в пет области, сред които кол центрове и домашен интернет ще бъдат отворени за чуждестранни инвеститори.

Фирмите, които предоставят онлайн услуги за данни и анализи ще имат лимит от 55% чуждестранна собственост, припомня Би Би Си.

Чуждестранните компании, които искат да предлагат тези услуги, ще трябва да се регистрират в зоната за свободна търговия на Шанхай, уточни Синхуа.

Освен това, задгранични фирми ще имат право да предлагат услуги на територията на Китай. Единственото ограничение ще е за чуждестранните фирми, които предлагат домашен интернет. Те ще бъдат ограничени в рамките на юрисдикцията на зоната за свободна търговия в Шанхай. Тя беше създадена през септември като част от усилията на Пекин да отвори икономиката си за чуждестранни инвеститори.

Китай вече либерализира пазара си на геймърски конзоли, които трябва да бъдат проверени от културното министерство.

На проведената през миналия декември конференция на китайската организация за игрални конзоли беше отбелязано, че пазарът е отбелязал ръст от 13%, достигайки 83 млрд. юана ($13 млрд).

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Alibaba пуска облигации за $8 млрд

    Холдингът Alibaba планира да набере $8 млрд. от пускането на емисия от облигации. Това става два месеца след като компанията проведе най-голямото п ...
    14.11.2014
    1 542
    0
  • Китай забрани вноса на британско сирене

    Китай временно блокира вноса на британско сирене в страната, съобщи Би Би Си. Китайските инспектори са останали недоволни от неговото поддържан ...
    05.05.2014
    2 694
    0
  • Tesla отваря завод в Китай

    Шефът на Tesla Илон Мъск обяви, че компанията му планира да започне производството на луксозния електрически седан Model S в Китай до 3-4 години, с ...
    22.04.2014
    6 992
    6
  • В Китай се готвят за болезнени реформи

    Икономически растеж от 7,5%, бюджетен дефицит от 12,2% и инфлация от 3,5% са част от основните предизвикателства обявени при първото заседание на г ...
    06.03.2014
    1 351
    0
  • Китай отваря и комуникационния си пазар

    Китай отваря част от пазара за комуникационни и интернет услуги за чуждестранни инвеститори, съобщава Би Би Си. Държавната агенция Синхуа обяви ...
    08.01.2014
    1 090
    0
  • Създават поне 5 нови банки в Китай

    Най-малко 5 частни банки ще бъдат създадени в Китай през тази година. Това е първата стъпка към отварянето на сектора и нарастването на конкуренция ...
    07.01.2014
    929
    1