Истински скандал се е разярил по време на обществената дискусия, организирана от Комисията за финансова надзор (КФН) в НДК по повод въвеждането на системата "бонус-малус", научи ФАКТИ.
Обсъждането, започнало в 9 сутринта, трябваше да продължи след 60 минути почивка за обяд. За втората част обаче от 14-е представители на КФН, Министерство на транспорта и други, са останали едва 5 човека. Самата председателка на КФН Карина Караиванова е пристигнала с голямо закъснение.
Сред останалите на масата са Лъчезар Богданов Владимир Савов, говорителят на Комисията Марио Гаврилов и още двама.
Това е предизвиква сериозно недоволство от страна на противници на системата като Българското обединение на шофьорите, представители на автобусните превози и други, които не са могли да зададат своите въпроси и да представят позициите си.
От Обединението на шофьорите поискаха да се обърне внимание на следното: В мотиви на КФН за въвеждане на система пише:
"Висок е и общият брой на установените нарушения при управление на МПС за същия период – 634 123, като над 60 % от тях са за превишена скорост – нарушението, което също така е и довело до най-висока смъртност по пътищата на Република България."
Според статистиката на МВР обаче в следствие на превишена скорост при общи условия за 2016 г. например жертвите са 5, а за 2017 г. са 3. Това е на фона на общо 708 загинали в ПТП-та за 2016 г. и 682 загинали през 2017 г.
"Самият доклад е грешен", заяви за ФАКТИ председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков.
"В България искат да въведат система, която да качва малуса на основа на ЗДвП, а това го няма никъде по света", допълни той.