Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

С "бонус-малус" някой се опитва да си стабилизира бизнеса

Тълкувателното решение на ВКС за разширяване кръга на лицата е оправдание, то не е причина за високите цени

Публикувана: 1 Декември, 2018 13:20
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7251
С "бонус-малус" някой се опитва да си стабилизира бизнеса
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков коментира за ФАКТИ системата „бонус-малус“, обсъжданията за която текат в момента.

Тепърва ще се обсъжда дали да отпадне предложението в случай на продажба автомобила да "наследява" лошата история на бившия си собственик?

Предлагат ни вариант, който го няма никъде. Всичко може да се случи. Навсякъде другаде малусът е 200%, бонусът – 50%, а тук бонус 25%, малус 400%. В Европа се гледа историята на нарушенията на шофьора, не на колата. Това би изкарало членовете ни на протест.

Какви са нередностите в българския вариант на системата?

Нищо не налага в момента въвеждането ѝ. Това е една стара система. Към онези години, когат е въведена, е имало дисциплиниращ ефект т.е. последно преди 40 г. Морално остаряла е. Към ден днешен прилагат у нас подобна система и човек без произшествие получава макар и 5% бонус, а на провинителите даже понякога отказват застраховка.

В момента защо се опитват да я въведат?

Заради „Олимпик“ и заради още две дружества, които са на ръба на фалита, някои смятат, че ще им помогнат. Застраховка „Гражданска отговорност“ трябва да се формира на база платени щети от предходна година , разделено на коефициента на платилите, има значение и двигателят.

Как трябва да се въведе системата, за да има усещане за справедливост, за да я приемат водачите?

Във Франция например има "бонус-малус", но когато водач прави много щети се съставят индивидуални договори със застрахователя. В Гърция също е на пряко договаряне, в Германия също го има, но по-ограничено.

Само от пролетта увеличението на застраховката е от 70 до 80%. Менда Стоянова казала, че повече няма да се качва – откъде има тази информация, това е свободен пазар, без регулатор.

На среща в КФН с експерти попитахме защо учебните коли плащат 25% повече, а самите учебни коли имат 1-2 инцидента годишно. Председателят Караиванова отговори , че не могат да задължат застрахователя, защото е свободен пазар. Защо тогава въвеждате „бонус-малус“ – това е противоречието.

Лошо управение ли е причина за загубите на застрахователните дружества?

Не е само лошо управление. Средната заплата в застрахователния бизнес е около 1800 лева.

Във всяка държава застраховката „Гражданска отговорност“ е като реклама на дружеството. „Гражданска отговорност“ много време беше по-ниска в сравнение с другите страни, но сега е много скъпа.

Тълкувателното решение на ВКС за разширяване кръга на лицата е оправдание, то не е причина за високите цени.

Каква ще е реакцията на Българското обединение на шофьорите, ако все пак въведат системата?

Не я приемаме, заявили сме го, ще пуснем официално писмо. Някой се опитва да си стабилизира бизнеса, никаква друга причина няма.

И още нещо: от КФН казаха, че 78% ще се възползват от бонус, но в МВР нямат статистика колко са изрядните шофьори. 1 400 000 се очаква да са фишовете до края на годината. Всички те отиват в малус, не в бонус.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Един от многото
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Малусът трябва да се прилага единствено при настъпили застрахователни щети. Не трябва да се вземат под внимание нарушения на ЗДП

Коментиран от #15


Оценка:
-4 +106

Гого
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Значи аршина за фирмите е различен ако фирма занимаваща се с различна дейност от застрахователната тръгва да фалира държавата няма да я подкрепи ако се занимава със застраховки се наливат кинти. Къде е справедливостта нормалната парактика по света е ако фирмата не върви хлопва кепенците.

Оценка:
-3 +67

ИЦО
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Вменяването на вина,на неодушевен предмет,ясно показва в каква пародия на държава,имаме нещастието да живеем!Колкото и дълги локуми да ни разтягат,причината за тази идиотщина е много проста-в страната има повече МПСта отколкото шофьори.

Оценка:
-2 +89

красимир
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Само така. Ако трябва ще излезем на протест.

Оценка:
-2 +66

иванов
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Застраховката трябва да се прави на този който управлява мпс, а не на автомобила.

Коментиран от #6, #19


Оценка:
-5 +71

волен сидеров
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #5 от "иванов":


и на двете чадо и на двете.ако има и колата такива санкции-то значи не е пазена -няма да може да я препродаде и аз няма да купя такава кола-и айде на моргата.
Трябва да се води и на шофьора и на колата -независимо дали е негова собственост или не е -така ще има и контрол от собственика върху шофьора и.

Коментиран от #7, #9, #10, #12


Оценка:
-67 +3

Пешо
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #6 от "волен сидеров":


Пълни глупости, кой е виновен ако те гръмна с пушката на дядо ? Пушката , аз или дядо ?

Коментиран от #21, #34


Оценка:
-2 +72

фгх
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Мента Ст. ОСТАВКА, лобистки закони!

Оценка:
-1 +56

Сс23
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #6 от "волен сидеров":


В някой бели държави към който се стремим застраховката е на водача не на МПС. Стига с тези платени коментари.

Оценка:
-2 +39

10
Този коментар е премахнат от модератор
Абе
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Чудно ми е,кога някой се чуди,що е така у нас ?Ами, така е!В нашата държава едни крадат,а други плащат сметката!Нито ще ни е за пръв,нито за последен път!КТБ, "Олимпик",милиардите държавен дълг потънали в чии не/известно джобове,нали някой трябва да покрива?А ,кой ще е този някой,който ще плаща за кражбите,то много трудно да се сетиш!

Оценка:
-0 +31

Въпрос
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #6 от "волен сидеров":


Как и на колата и на шофьора?А служебните коли?Ти си имаш някаква 20-годишна таратайка и си я караш само ти/като я лъскаш с носна кърпа пред панелния блок/.Ама аз имам 5 служебни автомобила....и ми обясни защо ще ме наказват мен заради нарушения на служителите ми?
НЯКОЙ ДА МИ ОБЯСНИ!

Оценка:
-2 +37

докто хонорис кауза
(гост)

Неутрално
13 Отговор
НЯКОЙ СЕ ОПИТВА!
Менда Малуса-Гербаджийската депутатка Чудо," доктор хонорис кауза" да плачиш ли или да се смееш.
Досуш като италянската мафия , загрижена била жената чудо, как щяла да оцелее, застрахователната гилдия в България.
Такава майчена загриженост , ме кара да отговоря директно в очите на тази жена с въпроса, колко ти дадоха да предложиш тази тъпотия и да я защитаваш с поскъпване на застраховките.
Защо нямаме нормални депутати да се самосезират в тази измама.
Вие депутатите, насила си просите, шамари от обществото.
Менда Малуса от депутат сигурно ще е Директор на НАП ,ТАМ ЩЕ СМЕНИ СХЕМАТА..НО ПАК ЩЕ ТОРМОЗИ ГРАЖДАНИТЕ..
Води баба до намяра!

Оценка:
-1 +40

683КК
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Както и да се въртиш. г*зът ти е все отзад! Системата ще я нагодят, да е печеливша за всички по веригата - застрахователи, политици. Принципът е "Да приберем парите на народа!".

Оценка:
-1 +33

732
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #1 от "Един от многото":


Да бе, а думата риск и рисков водач да си чувал ? Дядото с бабата дето си лягат в 20.00 и карат само до вилата, с теб ли ще ги сравняваш ? Колкото е по-голям риска от събитие, толково повече трябва да се плаща. Това е застраховането. А колкото до бизнеса, всичко е бизнес. Писането на тая глупава, редакционна статия също е бизнес за някой смотаняк от Факти.

Коментиран от #26


Оценка:
-21 +3

ТОЧКАТА
(гост)

Неутрално
16 Отговор
И бонус , и малус ...все е фалус.... че даже и за колата!!!

Оценка:
-1 +19

Митев
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Истината е проста бе хора -- вижте какви офиси колко народ е вътре какви коли карат ----Е КОЙ ЩЕ ГО ПЛАЩА ТОВА А?????????????????? АМИ БАЛАМИТЕ КАТО НАС БЕ !!!!!!!! ЩОТО НЕ ИМ КАЖЕМ ЕДНА ДЪЛГА БЪЛГАРСКА И НЕ ГИ НАРИТАМЕ!!!

Оценка:
-1 +34

Toko
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Абе какво ги търпиме тия тъпанари ... Скубят ни като пилета отвсякъде! Трябва да излезем на улицата и да ги пометеме !!! Не трябва да се допуска тази глупост да се облече със закон!!! Това правителство малко прекали, време е да сдават наряда.
А сега за малуса . Какъв ще ми е стимула да плащам примерно 5 години по 400% гоница върху застраховката ??? Качвам се и 5 години трошим коли наред , ще ги целим само за тотал щета. Да им излезнат тия 1200лв граданска през носъ. И ще целим само патрулки ...

Оценка:
-2 +21

Така е
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #5 от "иванов":


Автомобила не е гражданин и не може да носи отговорност бе, идио..ти.

Оценка:
-1 +28

Излизаме
(гост)

Неутрално
20 Отговор
На протести, това шофьорите станахме донори на бензиностанцийте, на общините, на застрахователите и на АПИ

Оценка:
-2 +27

Валери
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #7 от "Пешо":


Той ще си е виновен!Друг път да не приказва глупости!Нали е дуцевка!

Оценка:
-0 +4

Няма шега
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Трябва да се защитаваме, стига безобразия и гавра с народа

Оценка:
-1 +20

Чочо
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Само далавери гарантирани и задължителни с покровителството на тези който са на власт. Защо държавата ни задължава да я плащаме веднага с като има инцидент.ни мотаят с месеци даже години защо за тях няма срокове регламент за изплащане. Да видим и на кого са тези дружества.

Оценка:
-1 +21

Марш
(гост)

Неутрално
24 Отговор
С бонус малус ша барат кабела гербаджийте, няма да им храним застрахователите

Оценка:
-2 +20

25
Този коментар е премахнат от модератор
Бг мен
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #15 от "732":


Кой каза че застрахователна компания не може да фалира !? А сетих се ! Това май ще е Доктор хонорис кауза на Музикалната академия в Пловдив кака Мента Стоянова.Затова дайте да измислим един закон за бонус-малуса,да го турим на народа щото застрахователите са все наши хора! На пук на всяка икономическа логика-всичко друго може да фалира-застраховател не ! Тези хора от лъскавите офиси после кой ще ги издържа ! Да не искате да са в тежест на държавата !Хайде-де !

Оценка:
-3 +8

Bobo
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Вие го гласувайте, а ние народът ще го бутнем

Оценка:
-1 +8

28
Този коментар е премахнат от модератор
29
Този коментар е премахнат от модератор
гиги
(гост)

Неутрално
30 Отговор
Крадус -Малус. Искат да я въведат един път и после дране. Видяхме го със здравната каса. Нарочно правят едно законово блато от закони, нива, проценти от което застрахователите си правят каквото поискат.

Оценка:
-1 +3

249
(гост)

Неутрално
31 Отговор
Задължителното застраховане към частни фирми се нарича РЕКЕТ. ВИС и СИК го правеха с борчета, а сега Менда иска да го прави със закон.

Оценка:
-2 +5

Време е да си ходите
(гост)

Неутрално
32 Отговор
Бонус-Малус е кражба. Цялата идея е как да ни крадът. Защо КАТ не си вършат работата и да "оправят" тези джигити? Защо няма оставки на министъра на вътрешните, след като някакви джигити тормозят населението? Защо аз трябва да плащам една пенсия на застрахователите, тъй като полицаите не желаят да си свършат работата по контрола на пътищата? А какъв ефект ще има тази система? Повече парички за босовете- такъв.

Оценка:
-2 +4

gelo
(гост)

Неутрално
33 Отговор
Застраховката да е минимум 1000 лева, за всички.

Оценка:
-4 +1

111
(гост)

Неутрално
34 Отговор

До коментар #7 от "Пешо":


Точно в десетката! Аз ще те перифразирам, като взема калашник и влезна в НС, предлагам да е виновен калашника. И после, като тръгна да го продавам, следващия да му мисли - застрелял 240 + празни продажни кратуни, дали му е лоша, или добра историята!

Оценка:
-0 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Николай Бареков
Евродепутатът Николай Бареков с позиция за фалшивите новини по време на дискусия в УНСС.
Бойко Борисов и Ахмед Доган са най-големите жертви на фалшивите новини."

Още бисери