„Тази седмица ще внесем предложение да се създаде Национален оперативен щаб по пътна безопасност. Трябва да се направи единен контролен орган, който да работи с по-твърда ръка, тъй като в момента контролът не е на необходимото ниво. Идеята дойде от щаба, който се бори с COVID-19”. Това заяви в студиото на „Здравей, България” Румен Дунев, председател на Сдружение Автотехнически експерти по пътна безопасност.
„В момента скоростта се контролира с камери на „Пътна полиция”, на тол системата, на „Пътната агенция”, на общините. Всяка една от тях работи независимо. Ако тези четири отделни системи се обединят, тогава веднага средната скорост ще падне”, добави Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи. По думите му традиционно лятото стават повече инциденти на пътя, защото трафикът е по-интензивен. „Данните не са по-различни от преди година, например. Просто тези месеци вниманието ни беше насочено към коронавируса”, поясни Тодоров.
Според Дунев причина за катастрофите са както шофьорите, така и пътищата. „Много от автоекспертите обвиняват лошата настилка. Но сцеплението на пътя е свързано с гумата. Затова не трябва да се кара със зимни гуми през лятото. Много хора атакуват маркировката, но никой не задава въпроса дали фаровете на автомобилите са регулирани, за да се вижда по-добре”, заяви той.
Двамата коментираха и поредния случай, в който колата на Тити Папазов беше заснета да прави нарушение.
„Държавата трябва да е безкомпромисна, ако и този път Тити е бил зад волана. На последния запис не се вижда кой шофира. Ако не е той, трябва да каже кой е карал. Явно е, че този човек е рецидивист. В Америка такива хора се пращат на психокурсове, срещат ги с родители на загинали деца. Това е задължително – или затвор, или подобни срещи”, каза Тодоров.
Според Дунев Тити, като публична личност, трябва да покаже, че може да стане пример за добър водач.