„Тази седмица ще внесем предложение да се създаде Национален оперативен щаб по пътна безопасност. Трябва да се направи единен контролен орган, който да работи с по-твърда ръка, тъй като в момента контролът не е на необходимото ниво. Идеята дойде от щаба, който се бори с COVID-19”. Това заяви в студиото на „Здравей, България” Румен Дунев, председател на Сдружение Автотехнически експерти по пътна безопасност.
„В момента скоростта се контролира с камери на „Пътна полиция”, на тол системата, на „Пътната агенция”, на общините. Всяка една от тях работи независимо. Ако тези четири отделни системи се обединят, тогава веднага средната скорост ще падне”, добави Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи. По думите му традиционно лятото стават повече инциденти на пътя, защото трафикът е по-интензивен. „Данните не са по-различни от преди година, например. Просто тези месеци вниманието ни беше насочено към коронавируса”, поясни Тодоров.
Според Дунев причина за катастрофите са както шофьорите, така и пътищата. „Много от автоекспертите обвиняват лошата настилка. Но сцеплението на пътя е свързано с гумата. Затова не трябва да се кара със зимни гуми през лятото. Много хора атакуват маркировката, но никой не задава въпроса дали фаровете на автомобилите са регулирани, за да се вижда по-добре”, заяви той.
Двамата коментираха и поредния случай, в който колата на Тити Папазов беше заснета да прави нарушение.
„Държавата трябва да е безкомпромисна, ако и този път Тити е бил зад волана. На последния запис не се вижда кой шофира. Ако не е той, трябва да каже кой е карал. Явно е, че този човек е рецидивист. В Америка такива хора се пращат на психокурсове, срещат ги с родители на загинали деца. Това е задължително – или затвор, или подобни срещи”, каза Тодоров.
Според Дунев Тити, като публична личност, трябва да покаже, че може да стане пример за добър водач.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Лост
Коментиран от #24
12:54 08.09.2020
3 Breaking Bad
А иначе - въртяха, сукаха и пак до гумите стигнаха! А преди години, като не бяхме и чували за зимни гуми, защо нямаше толкова катастрофи?
12:54 08.09.2020
4 българка
12:55 08.09.2020
5 Ара
12:55 08.09.2020
6 Bahti
Коментиран от #9, #14
12:55 08.09.2020
7 Българина
12:56 08.09.2020
8 Лост
12:56 08.09.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Глей ти
12:59 08.09.2020
11 Мъка
12:59 08.09.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 123
13:00 08.09.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Сър
13:01 08.09.2020
16 Хайл
13:01 08.09.2020
17 ЩАБскапитанът
13:09 08.09.2020
18 КАТ, ДАИ, ТОЛ сега още една хранилка
Коментиран от #21
13:12 08.09.2020
19 Дам
13:12 08.09.2020
20 Джуган
Коментиран от #25
13:16 08.09.2020
21 Бойко
До коментар #18 от "КАТ, ДАИ, ТОЛ сега още една хранилка":
За тоя умен коментар ти пращам НАП, ДАНС и Икономическа Полиция кат много знаеш.Коментиран от #22
13:17 08.09.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Малоумници
13:24 08.09.2020
24 Дедовия
До коментар #2 от "Лост":
Пак чиновници!! Не си ли взеха поука за НОЩ- та на провалилите се Муфтаджийски, Кантара и Кунката,барабар с Бай Киро Пенсионера?? Аман от хрантутници на държавна ясла!! По-добре да се насочат усилията за ВЪЗПИТАНИЕ и ОБУЧЕНИЕ на шофьорите,както и драстични санкции за нарушителите!! Защо в Гърция нашего брата кара като прилежен ученик???!13:24 08.09.2020
25 BMW M5
До коментар #20 от "Джуган":
Съгласен. И аз карам със най-скъпите гуми, в Германия нямам проблеми. Тука колата не може да потегли, а като тръгна да спирам ми се включва ABS-а и аха да надена тоя отпред ... Това дето го слагат тук за пътища в западна Европа го ползват за покритие пред гаража в двора на къщата или най-много за паркинг на Lidl ...13:28 08.09.2020
26 А кога норнални европейски пътища
13:29 08.09.2020
27 Боби
13:55 08.09.2020
28 МП4
14:51 08.09.2020
29 МП4
14:53 08.09.2020
30 chi
15:09 08.09.2020
31 ГОРСКИ
18:11 08.09.2020
32 баба вангя
18:38 08.09.2020
33 boro330
22:56 08.09.2020
34 Спиро
00:42 11.09.2020