Отидете към основна версия

4 307 4

Проф. Кафтанджиев: Туристическите лога са добри

  • христо кафтанджиев-
  • туристически-
  • лого-
  • българия-
  • добри

С мутренски манталитет, дебели вратове и с основно чалгаджийско образование не се прави постмодерен туризъм, заяви проф. Христо Кафтанджиев

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

"Логата са доста добри. Някои от попаденията са супер. Разбира се, има и забележки, тъй като нищо не е съвършено", заяви за Факти.бг проф. Христо Кафтанджиев, относно седемте графични визии, които се съревновават за ново туристическо лого на България.

"С мутренски манталитет, дебели вратове и с основно чалгаджийско образование не се прави постмодерен туризъм", смята той.

Проф. Кафтанджиев, как ще коментирате седемте графични визии, които се съревновават за ново туристическо лого на България? Сполучливи ли са според Вас? 

Логата са доста добри. Някои от попаденията са супер. Разбира се, има и забележки, тъй като нищо не е съвършено. 

Избраните лога предизвикаха доста коментари в социалните мрежи, някои от които доста критични...

Нормално е да има и критични забележки. По принцип около 10 процента от генералната съвкупност на хората са критикари. Вероятно, немалко от критичните бележки са преувеличени. Важното е добронамерено да преценим нещата и каквото е негативно, да го поправим.

Между другото, на който не му харесват логата, му препоръчвам петте лога на България на Христо Комарицки. Тези дни ги публикува и смятам, че са страхотни. Страхотен карикатурист е.

Може ли едно ново лого да доведе повече туристи в страната?

Само логото едва ли. То е само знак, който изразява лаконично качеството на туристическите ни услуги. Това качество е функция от това, доколко сме гостоприемни, почтени, добронамерени, интеркултурни, с екологично съзнание, ефективни, доколко мислим маркетингово и т.н.

По-просто казано с мутренски манталитет, дебели вратове и с основно чалгаджийско образование не се прави постмодерен туризъм.

Нужно ли е туристическото ни лого да бъде сменено? Сегашното беше избрано само преди 3 години.

Според мен, сегашното лого е, горе-долу, добро. Розата, без всякакво съмнение, е най-точният и най-ефикасният знак в случая. Трябва, обаче, малко да се пипне. Сега розата е жълта и е леко разплута. Прилича донякъде на кравешко… Трябва да стане червена и да е по-стегната, поне според мен.

Добре ли е или не, често да меним графичното изображение, с което представяме страната си? Какви рискове крие това? 

Изобщо не е добре. Розата работи, за какво да я сменяме!?

Промяната е свързана с доста рискове. Може да "оплескаме" новия знак. При това положение смяната ще ни струва милиони.

Какво трябва да съдържа едно лого, за да е сполучливо? Как се прави добро лого?

Логото има съдържателни и формални характеристики.

От съдържателна гледна, точка туристическото лого изразява различни значения. Например, гостоприемство, приятелство, екологичност, честност и т.н. Ако туристите се сблъскват масово с обратното, логото се изпразва от съдържание. Тоест, става кухо и, като следствие, безсмислено.

От формална гледна точка, логото е знак. Той трябва да е максимално лаконичен и опростен. Очевидната причина е, че трябва лесно и евтино да го възпроизвеждаме върху всевъзможни носители и то в хиляди различни комуникативни ситуации.

Като се съобразяваме плътно с тези две неща, може да създадем сполучливо лого.

Проф. Кафтанджиев e доктор на филологическите науки, професор във Факултета по журналистика на Софийския университет и ръководител на Катедрата по масови комуникации и пиар.

Кафтанджиев чете и курсове по обща теория на рекламата; интернет маркетингови комуникации; креативни аспекти на рекламата; реклама и визуална комуникация; интеркултурна комуникация и реклама; семиотика и реклама; рекламни кампании; търговски марки; мърчъндайзингови маркетингови комуникации; интегрирани маркетингови комуникации и други.

Често преподава в чужбина маркетингови комуникации на различни стоки и услуги – телекомуникации; автомобили; напитки; финансови услуги; мода; фармацевтика; туризъм, авиоуслуги и други.

Специализирал е в Холандия, Обединеното кралство, Ирландия и Русия. Живял е и е преподавал 3 години семиотика и реклама във Финландия. Чел е лекции по реклама и маркетингови комуникации в Швеция, Германия, Щатите, Холандия, Швейцария, Австрия, Словения, Хърватска, Босна и Херцеговина, Чехия, Гърция, Русия, Украйна, Латвия, Литва, Естония, Италия, Армения.

Бил е лектор на 3 световни конгреса на IAA (International Advertising Association) – в Мексико, Египет и Ливан. Чел е лекции и на два световни конгреса по семиотика – в Мексико и в Германия. Всичките му курсове и семинари са визуализирани във висока степен, динамични са и са с най-доброто от световната рекламна практика.

Кафтанджиев е и член на журито на Нюйоркския рекламен фестивал (The New York Festivals). Почетен професор е и на Руско-американската академия по авторизирано образование.

Автор е на много научни статии по реклама и семиотика. Публикувал е 8 книги, които имат по няколко тиража в България. Шест от книгите му - “Текстовете на печатната реклама”, “Хармония в рекламната комуникация”, “Absolut Semiotics” и “Образът на жените в рекламата”, “Сексът и насилието в рекламата” и “Герои и красавици в рекламата” са издадени и в Русия.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини