Фернандо Алонсо ще е с нов двигател в Мелбърн, обясни главният изпълнителен директор на Alpine Лоран Роси. Двукратният световен шампион направи забележителна битка със съотборника си Естебан Окон по време на Гран при на Саудитска Арабия. Той обаче не можа да финишира в състезанието – спря 15 обиколки преди финала. Роси сподели пред френското издание Ото Ебдо, че причината е била повреда във водна помпа.
„Не беше двигателят, а водна помпа. Това е довело до проблеми с охлаждането, прегряване на двигателя и от там още куп проблеми. Фернандо успя да продължи, защото моторът работеше, макар и не в идеалния си вариант. Предпочетохме да го накараме да спре“, обясни Роси какви точно са били грижите на Алонсо.
„Ситуацията е свързана с някои чисто нови компоненти в мотора, които не бяха изцяло валидирани, какъвто е случаят с всички отбори. Добрата новина е, че не е структурен проблем. Няма съмнения относно конструкцията и архитектурата на задвижващата система – тя работи според очакванията ни. Проблемът е, че точно този компонент е неразделна част от двигателя. Водната помпа се беше дезинтегрирала и паднала в агрегата. Трябваше да счупим печатите (на ФИА), ако искахме да поправяме. Така че моторът е загубен за нас, макар физически целостта му да не е нарушена. Тоест ние сме с един агрегат по-малко“, допълни Роси.