14 Април, 2007 17:31 632 0

Ексцентрична ефективност

  • nissan-
  • infiniti g37-
  • vvel

През последните години се наблюдава бум на нови технологии за активен контрол и оптимизиране на газоразпределителните процеси в автомобилния двигател. Някогашните революционни два разпределителни вала днес се смятат за задължителни, а системите за промяна на фазите вече не предизвикват никакво впечатление.В Nissan обаче са убедени, че напредъкът в тази област може да стигне още по-далеч. Японската компания представи новата си разработка Variable Valve Event and Lift (Променливи Фази и Повдигане на Клапаните). В съчетание със системата за постоянен контрол на фазите на газоразпределението C-VTC тя трябва да осигури непозната до този момент отзивчивост, икономичност и екологичност на мотора. Механизмът се състои от кобилица и две различни мотовилки. Те затварят впръсквателните клапани, като преобразуват въртеливото движение на задвижващия вал чрез ексцентрик и гърбица. Движението на последната може да се коригира посредством завъртането на контролния вал с електромотор и промяна на опорната точка. Това позвалява постоянен контрол върху отварянето на клапаните.

Новата технология ще бъде внедрена за първи път в наскоро дебютиралото спортно купе Infiniti G37. Nissan обаче възнамерява да оборудва с новата система, която изхвърля 10% по-малко вредни емисии, в цялата си гама от модели до 2010 г.

Конвенционалният двигател използва дроселова клапа за контрол на впръскването на горивната смес. При VVEL процесът се извършва при самите впръсквателни клапани, чието повдигане и фази се коригират постоянно. Така се оптимизира потокът на горивната смес, а разходът спада въпреки по-отзивчивата реакция на подаване на газ. Заради намалено съпротивление при ниски и средни оборотни режими в горивната камера постъпва повече и по-плътен въздух, което се усеща най-вече при ускорение.

Системата за контрол над фазите на газоразпределението се включва още при стартирането на двигателя, когато той е все още студен. Така се постига по-бързо покачване на температурата в катализатора, а чрез по-ниското отваряне на клапаните се увеличава скоростта на въздушно-горивния поток и съответното по-ефективно изгаряне. Така отделянето на въглеводород се намалява чувствително.

От Nissan признават, че новата им система е най-ефективна при ниски и средни оборотни режими, което я прави особено подходяща за многоцилиндрови двигатели с голяма кубатура. VVEL е част от “Зелената програмата” на японския производител, според която до 2010 г. трябва да бъдат разработени бензинови двигатели, чиито емисии на въглероден двоукис трябва да бъдат по-ниски от тези на дизеловите агрегати с аналогичен работен обем.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА