На 4 октомври Европейският съюз гласува да наложи мита до 45% върху произведените в Китай електрически автомобили, съобщава Bloomberg, позовавайки се на свои източници. Според тях Европейската комисия, изпълнителният орган на ЕС, вече може да започне прилагането на митата, които ще бъдат в сила пет години.
Съобщава се, че десет държави-членки на ЕС са гласували в подкрепа на митата, докато Германия и четири други страни са гласували против, а 12 са се въздържали. Това решение на ЕС беше взето, след като разследване показа, че китайското правителство несправедливо субсидира китайската индустрия.
Властите в Пекин отричат това и заплашват да наложат ответни мита върху европейските млечни продукти, спиртни напитки, свинско месо и автомобилни продукти. Както отбелязва Bloomberg, ЕС активно се опитва да намали зависимостта си от Китай. Бившият президент на Европейската централна банка Марио Драги по-рано заяви, че „конкуренцията, спонсорирана от китайската държава“ представлява заплаха за Европейския съюз и може да го направи уязвим.
Според журналисти новите тарифни ставки ще бъдат до 35% за китайски електрически автомобили, които се планира да бъдат внесени в ЕС (те ще бъдат добавени към съществуващата ставка от 10%).
Допълнителните мита вече забавиха продажбите на китайски автомобили в Европа - те паднаха с 48% през август 2024 година. Страните от ЕС са желан пазар за представителите на китайската автомобилна индустрия - по-специално, защото електрическите автомобили се продават в относително големи количества и на много по-изгодни цени, отколкото на други експортни пазари, отбелязва Bloomberg.
През последните три години делът на електрическите превозни средства, продадени в ЕС и произведени в Китай, се е увеличил от около 3% до над 20%. Освен това китайските марки директно заеха около 8% от пазарния дял, а останалата част беше взета от международни компании, които изнасят продукция, произведена в Китай (включително Tesla Inc.).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Идеално
10:34 05.10.2024
2 Ердоган
10:36 05.10.2024
3 Хохо Бохо
10:38 05.10.2024
4 Крали Марко
Коментиран от #13, #15
10:42 05.10.2024
5 Тома
10:46 05.10.2024
6 Азззззззз
10:58 05.10.2024
7 Слави
Коментиран от #12
11:01 05.10.2024
8 Ролан
11:02 05.10.2024
9 Фиууууууууу
11:14 05.10.2024
10 Зомбайо
Коментиран от #17
11:22 05.10.2024
11 Гацо Бацов
11:33 05.10.2024
12 иуътфу7ъ6т
До коментар #7 от "Слави":
Тихо бе, що прецакваш нещата?Китай изобщо не си даваше зор да спре тези нови мита защото им трябваше основание те самите да въведат ограничения... Сега като ги питат "Що така правите?" отговорът ще е простичкото "Предприемаме ответни мерки"... И главният удар ще падне върху вноса от ивропъ на земеделска продукция и най-вече върху луксозните стоки от всякакъв вид...
И без друго китайците се мъчат да унищожат продажбите на иврупейските марки коли в Китай, това им дава допълнителни козове в играта... Дали китайските марки ще продават в ивропътъ или у краваристан не е критично важно когато твоят пазар не само е най-голям в света, а и е най-бързо растящият като продажби... По същество китайците още 10г. могат да работят само за своя пазар без проблеми, но иврупейскити марки не могат да издържат и 1г. без продажби в Китай...
11:34 05.10.2024
13 Демократ
До коментар #4 от "Крали Марко":
Да си учил11:41 05.10.2024
14 Ксаниба
11:42 05.10.2024
15 Васил
До коментар #4 от "Крали Марко":
За десет бона забрави даже Китайска защото там тяхното правителство дава субсидия на производителите на автомобили и на купувачите за това цената в поднебесната е такава иначе без тях ще струват колкото и европейските.Коментиран от #18
11:47 05.10.2024
16 Пешо
11:55 05.10.2024
17 плокийухъг
До коментар #10 от "Зомбайо":
За 30-40 бона просто няма как да купиш "китайска тъпкана с екстри кола" по техн. причини като себестойност, транспорт, мито 10% (това е митото за всякакви стоки), организация на дилъри, сервизи и т.н... Де факто се продават такива у вас, ама ги заобикаляй точно тези евтини модели...Що е то Дачия Джогър нали знаеш? Знаеш и че има хибридна версия с 6+1 места, нали? Цената на туй нящу е близо 55 бона- е, 53 бона по ценова листа ама + цвят + гаранция 7 години и 200 000км. и отиваме на 55 бона...
Какво предлага китайците от Донгфенг които се продават официално у вас- имат ли нещо хибридно и 6+1 места? Ще имат в края на месеца, казват му Dongfeng DFSK E5 и цената му за вашия пазар ще бъде около 60-62 000лв. с ДДС... По същество ако го няма стандартното мито от 10% китаеца идва на цената на Дачия-та...
И като сравниш коя кола какво предлага за +- едни и същи пари много бързо схващаш защо забучват огромни мита на електрокарите...
11:55 05.10.2024
18 Да....
До коментар #15 от "Васил":
Китайското правителство субсидира производителите, и те с ниски цени заливат пазара, в същото време фирмите производители остават без печалби, от там никой не инвестира във фирми без печалби, нож с две остриета е държавното субсидиране, взимаш пари от други печеливши производства и ги наливаш във фирми които де фактор не са на печалба, това комунистическо субсидиране на един сектор в икономиката в ущърб на другите никога не е било успешно, да в момента са конкурентно способни, но това във времето може и да се стопи.12:23 05.10.2024