5 Октомври, 2024 10:26 879 18

Решено: ЕС наложи 45 процента мита върху китайските електромобили

  • ес-
  • китай-
  • електромобили-
  • мита
Решено: ЕС наложи 45 процента мита върху китайските електромобили - 1

На 4 октомври Европейският съюз гласува да наложи мита до 45% върху произведените в Китай електрически автомобили, съобщава Bloomberg, позовавайки се на свои източници. Според тях Европейската комисия, изпълнителният орган на ЕС, вече може да започне прилагането на митата, които ще бъдат в сила пет години.

Съобщава се, че десет държави-членки на ЕС са гласували в подкрепа на митата, докато Германия и четири други страни са гласували против, а 12 са се въздържали. Това решение на ЕС беше взето, след като разследване показа, че китайското правителство несправедливо субсидира китайската индустрия.

Властите в Пекин отричат това и заплашват да наложат ответни мита върху европейските млечни продукти, спиртни напитки, свинско месо и автомобилни продукти. Както отбелязва Bloomberg, ЕС активно се опитва да намали зависимостта си от Китай. Бившият президент на Европейската централна банка Марио Драги по-рано заяви, че „конкуренцията, спонсорирана от китайската държава“ представлява заплаха за Европейския съюз и може да го направи уязвим.

Според журналисти новите тарифни ставки ще бъдат до 35% за китайски електрически автомобили, които се планира да бъдат внесени в ЕС (те ще бъдат добавени към съществуващата ставка от 10%).

Допълнителните мита вече забавиха продажбите на китайски автомобили в Европа - те паднаха с 48% през август 2024 година. Страните от ЕС са желан пазар за представителите на китайската автомобилна индустрия - по-специално, защото електрическите автомобили се продават в относително големи количества и на много по-изгодни цени, отколкото на други експортни пазари, отбелязва Bloomberg.

През последните три години делът на електрическите превозни средства, продадени в ЕС и произведени в Китай, се е увеличил от около 3% до над 20%. Освен това китайските марки директно заеха около 8% от пазарния дял, а останалата част беше взета от международни компании, които изнасят продукция, произведена в Китай (включително Tesla Inc.).


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Идеално

    6 1 Отговор
    Заради свръх производството на батерии, цените им ще паднат. Както за електромобили, така и за съхранение на енергия. Цените на материалите за батерии също ще паднат. Това е лошо за производителите, но добра новина за всички потребители.
  • 2 Ердоган

    2 14 Отговор
    Русофил: китайските джендърски електрички са по-малко джендърски от теслата
  • 3 Хохо Бохо

    17 3 Отговор
    Сбогом ЕССР
  • 4 Крали Марко

    28 3 Отговор
    Е това ли е свободен пазар ??? Искам кола за 10 хиляди. Не да се заробвам. Същото важи за жилищата реалноцени са също около десет хиляди. Стига с този грабеж.

    Коментиран от #13, #15

  • 5 Тома

    20 1 Отговор
    И кой ги накара да гласуват за това.Да не са случайно краварите а.
  • 6 Азззззззз

    17 3 Отговор
    На това му викаха протекционизъм и беше лошо! Уж имаме пазарна икономика, ама се оказва съвсем съвсем друго...
  • 7 Слави

    19 3 Отговор
    Китай ще наложи съответно мита на много европейски стоки , ще станат скъпи и износа от ЕС ще намалее а от там фалити, безработица. Китай ще замести стокитео от ЕС с по евтини

    Коментиран от #12

  • 8 Ролан

    16 2 Отговор
    Автогол
  • 9 Фиууууууууу

    10 0 Отговор
    И това ако не саботаж на зелената сделка.......
  • 10 Зомбайо

    20 2 Отговор
    Чудесно! Вместо да си купиш китайска тъпкана с екстри кола за 30-40 бона, ще трябва да купуваш европейска кола с базова цена над 60, а екстрите освен че ще ги платиш, трябва и да се абонираш за тях. Да-да, ама не! Китай показа реалната цена на автомобилите, краят на западните производители е предрешен!

    Коментиран от #17

  • 11 Гацо Бацов

    11 0 Отговор
    Само да искам да питам ЕК "МОАТ ЛИ ДА СПРАТ ГОРАТА ДА СЕ РАЗЛИСТВА А?"
  • 12 иуътфу7ъ6т

    8 0 Отговор

    До коментар #7 от "Слави":

    Тихо бе, що прецакваш нещата?

    Китай изобщо не си даваше зор да спре тези нови мита защото им трябваше основание те самите да въведат ограничения... Сега като ги питат "Що така правите?" отговорът ще е простичкото "Предприемаме ответни мерки"... И главният удар ще падне върху вноса от ивропъ на земеделска продукция и най-вече върху луксозните стоки от всякакъв вид...
    И без друго китайците се мъчат да унищожат продажбите на иврупейските марки коли в Китай, това им дава допълнителни козове в играта... Дали китайските марки ще продават в ивропътъ или у краваристан не е критично важно когато твоят пазар не само е най-голям в света, а и е най-бързо растящият като продажби... По същество китайците още 10г. могат да работят само за своя пазар без проблеми, но иврупейскити марки не могат да издържат и 1г. без продажби в Китай...
  • 13 Демократ

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Крали Марко":

    Да си учил
  • 14 Ксаниба

    7 0 Отговор
    ко беше то - свободно пазари, конкурентна среда... ДЕмокрация
  • 15 Васил

    0 3 Отговор

    До коментар #4 от "Крали Марко":

    За десет бона забрави даже Китайска защото там тяхното правителство дава субсидия на производителите на автомобили и на купувачите за това цената в поднебесната е такава иначе без тях ще струват колкото и европейските.

    Коментиран от #18

  • 16 Пешо

    3 0 Отговор
    Това ли е начина тъпунгерри, почнете пак да внасяте евтини суровини от Русия и ги конкурирайте честно. А не с троцкистки методи - мита , данаци, глоби и тн. Нещастна работа.
  • 17 плокийухъг

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Зомбайо":

    За 30-40 бона просто няма как да купиш "китайска тъпкана с екстри кола" по техн. причини като себестойност, транспорт, мито 10% (това е митото за всякакви стоки), организация на дилъри, сервизи и т.н... Де факто се продават такива у вас, ама ги заобикаляй точно тези евтини модели...

    Що е то Дачия Джогър нали знаеш? Знаеш и че има хибридна версия с 6+1 места, нали? Цената на туй нящу е близо 55 бона- е, 53 бона по ценова листа ама + цвят + гаранция 7 години и 200 000км. и отиваме на 55 бона...
    Какво предлага китайците от Донгфенг които се продават официално у вас- имат ли нещо хибридно и 6+1 места? Ще имат в края на месеца, казват му Dongfeng DFSK E5 и цената му за вашия пазар ще бъде около 60-62 000лв. с ДДС... По същество ако го няма стандартното мито от 10% китаеца идва на цената на Дачия-та...
    И като сравниш коя кола какво предлага за +- едни и същи пари много бързо схващаш защо забучват огромни мита на електрокарите...
  • 18 Да....

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Васил":

    Китайското правителство субсидира производителите, и те с ниски цени заливат пазара, в същото време фирмите производители остават без печалби, от там никой не инвестира във фирми без печалби, нож с две остриета е държавното субсидиране, взимаш пари от други печеливши производства и ги наливаш във фирми които де фактор не са на печалба, това комунистическо субсидиране на един сектор в икономиката в ущърб на другите никога не е било успешно, да в момента са конкурентно способни, но това във времето може и да се стопи.