Добросъседските разговори и работната програма, която се изработва и се следва от двете правителства, са онова, към което би трябвало България и Северна Македония да се стремят, министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов в "Още от деня" по БНТ след съвместното заседание на двете правителства в София.
Най-важният път, който ще ни свърже със Северна Македония, е изграждането на автомагистрала между Дупница и Гюешево, да се продължи в македонска страна, където македонското правителство работи върху ускорена рехабилитация на техния път, след Скопие имат по-висок клас път до Албания - през Тирана до Дуръс ще се отвори един много дълъг коридор, започвайки на изток от Варна, Бургас, когато приключим с автомагистрала "Черно море", до София през АМ "Тракия", от София по "Струма" до Дупница, а от там до Гюешево, после Скопие, Тирана, Дуръс - така са свързани Адриатичевско и Черно море, обясни той.
"Това е бившият коридор N 8, който през 2014 г. отпадна от програмите на ЕК, сега такава изток-запад ос няма и се разбрахме с министрите от Северна Македония, че ние трябва да отидем пред Европейската комисия заедно с албанския министър и да настояваме ЕК да възстанови и финансирането, и вниманието на т.н. коридор "Западни Балкани", заяви регионалният министър.
Засега Северна Македония ще разчита за финансиране на тези проекти чрез националния си бюджет и през други механизми за страни, които не са членки на ЕС, докато България ще разчита за финансиране изцяло на Фонда за регионално развитие и на програмите за транспортна свързаност, отбеляза Караджов. И подчерта, че сроковете зависят от нашето законодателство.
По думите му, досега при сегашните закони и срокове преминават между 3 и 5 години преди изобщо да направите първа копка - заради дълги процедури по ОВОЗ, заради дълги процедури на отчуждавания на земята, заради дълги процедури на процедиране на ПУП, заради самото проектиране, което е част от инвестиционния процес. И опитват да намерят начини да намалят сроковете за тези процедури наполовина.
Не е блокирано строителството на АМ "Хемус", не са спирани строежи на пътища, заяви министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Абе
22:05 25.01.2022
2 Караджов
22:10 25.01.2022
3 Нане
22:11 25.01.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 мишо
22:13 25.01.2022
6 Винкело
Коментиран от #10
22:15 25.01.2022
7 Юпитер пише
22:22 25.01.2022
8 Помак
22:25 25.01.2022
9 Гост
До коментар #4 от "Дядо Гъдю":
Поздравления за коментара,точно казано22:28 25.01.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 NikNay
Коментиран от #37
22:42 25.01.2022
12 A50
22:48 25.01.2022
13 Ти си
До коментар #10 от "Стига руско робство":
Да те руснаците затвориха блоковете на Козлодуй , спряха Белене и Южен поток те държатТЕЦ Марица 3 ! За всичко това са виновни руснаците , така ли ?22:53 25.01.2022
14 И на тоя като на
Постройка всички магистрали, тунели и мостове и сега остана само тази важна магистрала за Макета да построим
22:54 25.01.2022
15 Защо бе
22:56 25.01.2022
16 Е…б…ете си майката!!!
23:00 25.01.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 ГЕШЕВ
23:14 25.01.2022
20 NikNay
До коментар #18 от "Коча":
Колега , IQ то ти е колкото на ника ти ! Първо не познаваш географията и второ не разбираща от ирония ....Коментиран от #29
23:16 25.01.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 АЗ ПОДМЯНАТА
23:31 25.01.2022
23 Сатана
Коментиран от #33
23:32 25.01.2022
24 Споко
23:34 25.01.2022
25 Noname
23:37 25.01.2022
26 Залудо...
23:46 25.01.2022
27 Песимист
Коментиран от #38
23:47 25.01.2022
28 Абе ,
23:50 25.01.2022
29 Коча
До коментар #20 от "NikNay":
Е, реших да съм оригинален и отговоря на "пръча", ама ,като гледам и двамата са ни "заклали" от "цензурата" ... Както и да е ... нито за IQ-то, нито за познанията си не само по география ще споря ... мисля ,че са ми достатъчни и над средното ниво ,дори от тези с диплом от Харвард ! Със здраве !23:55 25.01.2022
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 6969
00:12 26.01.2022
32 Им бе цилус
Коментиран от #36
00:30 26.01.2022
33 С тези
До коментар #23 от "Сатана":
министри от ИТН, Славчо ще довърши партията си ! Доказал се е като добър мениджър, но с какаъв акъл ни предлага Никито, Плагиата, Шнорхела, Соросоида и калинката Генчовска ?!00:46 26.01.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Шаран БГ
Ама тя си хвана полите и отиде у Брюксел и нито веднъж не пропътува тази отсечка през зимата , че да види какво е там "мъртвило" - кола до кола - камион до камион. После нали идеята на на АМ "Черно море" бе от Дуранкулак до Малко Търново........
Както ще да е.......Г-н Караджов е голям фантазьор. Дано фантазиите му да се сбъднат до края на века !!
03:36 26.01.2022
36 Jacques Yves Moineau
До коментар #32 от "Им бе цилус":
Като чета статията, можем да забравим за Хемус в близките 10 години....дори и за скоростен път05:24 26.01.2022
37 Лорд Гармадон
До коментар #11 от "NikNay":
За пари е всичко, сър07:37 26.01.2022
38 Реалист
До коментар #27 от "Песимист":
Те пуснаха един, но само докато набере височина, подмина Македония и трябваше да се връща. Все пак са 170 км по права линияКоментиран от #39
07:40 26.01.2022
39 Скопие
До коментар #38 от "Реалист":
Чисто се сомневам дека постои финансиска оправданост за таков проект. Можеби е поинтересно да се размисли за линија Софиа - Охрид, верувам дека постои поголема оправданост за таков птоект.13:35 26.01.2022