Много от собствениците на санкционираните търговски обекти за неиздаване на касови бележки или за разлики в касовите наличности предпочитат да не обжалват наложените актове, а да ги заплащат веднага. По този начин, освен че в републиканския бюджет постъпват директно значителни суми, бизнесът също печели, като се възползва от законовата възможност при заплащане на наложена санкция в 14-дневен срок да внесе с 20% по-малко от стойността на наказателното постановление.
Това е още един положителен ефект от контролната кампания за спазване на данъчното и осигурителното законодателство по Българското Черноморие, посочват от Националната агенция за приходите. При извършените от началото на кампанията над 1 800 проверки по Черноморието са съставени повече от 350 акта за различни нарушения. Близо 100 от тях – за неиздаване на касов бон и разлика в касовата наличност, са платени в 14-дневен срок.
Данъчните отчитат подобрена фискална дисциплина и повишаване на оборотите вследствие на контролните действия. Разликите в касовите наличности и неиздаване на фискален бон остават най-честите нарушения. Те се наблюдават при всяка 14-а проверка. В същото време драстичните нарушения на данъчно-осигурителното законодателство са единични – до момента само малки обекти по крайбрежието са установени да извършват дейност без фискално устройство. Няма запечатани търговски обекти. Не са установени и случаи на сезонни работници, назначени без договори.
От приходната агенция напомнят, че потребителите имат право да задържат плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Промяната в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 г.) цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.
Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: [email protected].
Контролната кампания на Националната агенция за приходите ще продължи и през септември, включително и чрез съвместни проверки с различни държавни институции.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сделка
Търговците дори във големите хранителни вериги не издават касов бон преди да е извършено плащането. Не е възможно. Едва след плащането купувачът придобива собствеността върху вещта. финансовия бон потвърждава вече извършено плащане.
15:55 01.08.2024
2 Хранилка за послушници!
15:57 01.08.2024
3 Нищо не плащам
15:58 01.08.2024
4 Начо
16:03 01.08.2024
5 Хан Ауспух
16:10 01.08.2024
6 Неграмотника Спецов да не би да си е зап
16:15 01.08.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Къпан пор
18:11 01.08.2024