Отидете към основна версия

24 870 90

Балонът с магистралите се спука

  • балонът-
  • магистралите-
  • се спука-
  • "хемус"-
  • ам "тракия"-
  • ам "марица"-
  • лазар лазаров
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Балонът за магистралите и рязането на лентичките се спука в последните дни. Оказа се, че по магистралите „Тракия” и „Хемус” трябва да се кара с 90 км. /час, защото били на решето от дупки и трябвало сега да ги кърпят, но пари нямало за цялостен ремонт.  Били необходими 100 милиони лева, които нямало откъде да бъдат взети. Тази теза отстояваха в продължение на дни министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова и шефът на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров, който и тази сутрин нервно коментираше, че не му стигат парите и ремонтите няма как да се случи. Това взриви социалните мрежи, включително и коментарите във Факти.бг.

По магистрала „Тракия” проблемните участъци са около Пазарджик и Пловдив, а по „Хемус” – около Шумен.

„В закона ясно е разписано – приходите от винетни такси трябва да отиват за ремонт на пътищата. Приходите на година са около 220-230 милиона. В момента те отиват в централния бюджет, а средствата за поддържане са 105 милиона”, обясни пред Нова телевизия тази сутрин  шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров. По думите му бюджетът на Пътната агенция е 240 милиона, но в тях влиза и новото пътно строителство. Според него е важно както да се строят нови магистрали, така и да се намерят пари за ремонт на старите.

Колкото и да се оревава инж. Лазаров, шофьорите са в пълното си право да го попитат, както и го правят в коментарите си, докога ще си разбиват колите дори и по така наречените магистрали, които явно не са такива. Кой ще им плаща разбитите коли и ремонтите по тях? Не е ли по-важно здравето и живота на хората и колко катастрофи станаха с ранени и отнети човешки животи, заради лошите пътища. Държавата като че ли единствено оправдава немощта си. Ако падне сняг, рефренът е "За Бога, братя, не пътувайте", сега се запя "За Бога, братя, карайте с 90 километра в час по магистралите". Логичен е и въпросът, защо изобщо строим магистрали, след като не можем да ги поддържаме.

Част от коментарите бяха и по посока „със златен прах ли или с пари ще запълват дупките”. Други пък коментираха: „Запушването на дупките е бездънната дупка в България. Тя пълни джобовете на управляващите и скапва безвъзвратно държавния бюджет”.

И още: „Вместо да намалявате скоростта, оправете пътищата - и не само магистралите. Движението по източната дъга на околовръстното на София ми струваше 480 лв. за ремонт на ходовата част на колата. Защо плащаме данъци и винетки? Къде отиват парите ни? Кой носи отговорност, когато някой пострада заради лошо поддържани пътища?”
 
„Лазаров и СИЕ такова лапане правят, където никъде в света го няма, ама никъде, то не е пътен данък, то не са винетки, то от ТИР-овете турските чували с пари взимат, и накрая няма даже за поддръжка, ясна е работата! В една Румъния вече са поне 30 год. пред нас, ако коментираме пътищата. Та в този ред на мисли, мога да им пожелая само едно нещо, всичко което са си взели, да го оставят за свещи! Както хора се убиват по-лошите пътища, така и те да ги дават за свещи! „


„Това мързеливо и крадливо племе, вместо да ремонтира участъците, му е по-лесно да слага ограничителни знаци през 10 метра . Умишлено не инвестират парите от винетките, за да се появи след време "СТРАТЕГИЧЕСКИ ИНВЕСТИТОР"/ пак някой нашенски цървул с куха офшорна структура / , който ще заграби строените от три български поколения магистрали . Тогава ще се почувстваме истински европейци - като ни въведат ТОЛ такси, да си плащаме, че пътуваме по НАШИТЕ си пътища . Явно това трябва на стадото - бой , стригане и насъскване на помиярите към тях . Още ли се чудиме защо децата ни си купуват еднопосочни билети за "белите държави"? Една изостанала преди Румъния, вече е години пред нас . ПРОСТ НАРОД – СЛАБА ДЪРЖАВА . „, е следващ коментар.

И все в този дух се редят стотици коментари. И може би и заради този обществен натиск,  днес следобед управляващите решиха, че поне ще намерят пари да кърпят дупки и уведомиха медиите официално. А хората пак питат, какво правят „Объркахме се”. Може би и това е целта, ако мине номера –няма пари, мине, ако ли не - абе дай ще изкърпим дупките.

Иначе, като се хвалят, са велики. Наскоро пак ни информираха, че през 2015 година ще изградят още 150 км. автомагистрали. Е няма пак да ви липсват рязането на лентички и плискането по новите участъци на менците с вода.

Хората, обаче добре знаят случаят и с  АМ „Марица”, която я бавят с години наред и накрая, едни и същи хора, които се въртят в ръководството на АПИ,  недогледали и пропуснали важна отбивка при старозагорското село Плодовитово.  А това пак щяло да коства милиони. Да е жив и здрав данъкоплатецът, още издържа на магия, макар и да му съдират кожата.

Схемата в АПИ Батко и Братко е отдавна известна, но кучетата си лаят, керванът си върви.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини