ФАКТИ.БГ

Прикриване на дефекти чрез калибриране по АМ „Марица”

Публикувана: 18 Февруари, 2016 18:03
35 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 22176
  • Прикриване на дефекти чрез калибриране по АМ „Марица” - 1
  • ШРИФТ ПЕЧАТ
    Вашата оценка:
    Оценка 0 от 0 гласа.
    ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

    Ограничено е движението по автомагистрала Марица - от връзката и с автомагистрала Тракия до пътния възел Димитровград, съобщиха от АПИ.

    До 12 ч. на 20 февруари /събота/ ще бъде ограничено движението по автомагистрала Марица - от връзката й с АМ „Тракия“ до пътен възел Димитровград на АМ Марица. Временната организация е поради калибриране на дилатационните фуги и лагери на моста над река Марица при 24-ти км на автомагистрала Марица, съобщиха от АПИ.

    Според АПИ, това е стандартна процедура, която се прави при нови големи съоръжения, на които фугите и лагерите са монтирани през лятото и през зимните месеци е имало значителна разлика в температурите.

    Най-вероятно обаче, от пътната агенция ще използват момента, за да закърпят появили се дефекти на чисто новия път.

    Граждани на няколко пъти алармираха за пропадания в участъка Оризово - Димитровград на магистралата, открит след ударни довършителни дейности на 29 октомври миналата година, между първия и втория тур на местните избори. Има сериозно пропадане на моста на река Банска, в участъка на ЛОТ 1 между Димитровград и Оризово.

    Това се признава и от АПИ, като от агенцията заявяват, че времето ще бъде използвано и за отстраняването на други гаранционни работи по участъка, без да бъде уточнявано кои. Екипи на изпълнителя на лот 1 на АМ Марица ще извършат и необходимите дейности по отводняване на насипа в близост до река Банска и изграждането на допълнителен дренаж. От преовлажняване на основата на насипа в участък с голям водосбор и голям надлъжен наклон по посока на моста на р. Банска е установено голямо преовлажняване на насипа, което трябва да бъде премахнато, за да се гарантира дълготрайната му стабилност. Това ще бъде постигнато чрез изграждането на допълнително отводняване от изпълнителя на лот 1 и за негова сметка.

    На практика излиза, че това е основен ремонт едва ли не на новопостроената АМ Марица. Това би го казал и всеки експерт в строителството на пътища и мостове. И този път обаче няма изненада, защото за пореден път се прави опит, под фиктивно планирани ремонтни мероприятия да се прикриват нередности при самото строителство на магистралата. С тези ремонти, в момента се прикриват грешки в строителството и макар да ни убеждават, че те ще бъдат за сметка на изпълнителя, със сигурност ще се бръкне отново в джоба на данъкоплатеца дали чрез винетки, дали чрез някаква друга схема.

    Вчера самият шеф на АПИ Лазар Лазаров, който за втори мандат ръководи ведомството, е бил бесен, твърдят запознати. Реакцията му е обяснима, защото в последно време обръчът около АПИ отново започна да се затяга, но от там оставки няма.

    Сагата с АМ Марица е твърде дълга в годините. Трийсетте километра от магистрала "Марица" до Димитровград трябваше да струват 133 млн. лв. без ДДС и да са готови през 2013 г. Но това не се случи. И двата поети ангажимента от строителя - италианската "Чи Ем Чи ди Равена" (CMC di Ravenna) бяха нарушени - отсечката поскъпна с една трета от първоначалната оферта. Първоначалният срок за завършването и беше август 2013, после ноември 2014 г., след това август 2015 г., де факто магистралата бе открита предизборно през октомври 2015 г.

    След това строителството бе поето от „Пътища Пловдив” АД на Георги Гергов. Междувременно в този период от време Лазар Лазаров работеше в Пловдивския панаир, но следеше всъщност пряко за строителството на АМ Марица. Обекта освен, че е удължаван два пъти, за него бяха отпуснати и допълнително 50 милиона лева държавни пари за преовлажнени почви.

    Обществена тайна е, че Лазар Лазаров е близък до благоевградската фирма „Агромах” ЕООД. Според информация на бивши и настоящи служители на агенцията не е тайна, че преди назначаването му за председател на АПИ за втори път, Лазар Лазаров дори лично е присъствал на оперативки, провеждани на терен, като представител на „Пътища Пловдив”АД при изпълнение на проекти строени от „Пътища Пловдив” АД и възложител Агенцията. Справка в Търговския регистър показва, че дружеството „Пътища Пловдив” се представлява от Асен Христов Савев - баща на Христо Асенов Савев / едноличен собственик на капитала на „Агромах” ЕООД. Той е мажоритарен акционер в дружеството от 25.03.2014 г. В периода от тази дата до избора му за председател на УС на АПИ Лазар Лазаров се е явявал на провежданите оперативки, като председател на „Пътища Пловдив” АД, въпреки че официално се е водил, че оглавява Пловдивския панаир на Георги Гергов, от когото пък Савев купува „Пътища Пловдив” АД.

    Припомняме и че проектантите и строителите на първите километри от магистрала „Марица“ бяха забравили да направят важна отбивка от нея. На мястото, на което аутобанът се свързва с „Тракия“ при старозагорското село Плодовитово, нямаше отбивка за Стара Загора и Бургас, това го съобщи възмутено преди време самият Лазаров, но май бе забравил, че именно той е контролирал обекта и като шеф на АПИ през 2013 г. и когато бе в Пловдивския панаир. Любопитно е, че друг член на УС на АПИ Дончо Атанасов представляваше италианците у нас, които строиха първият участък на АМ „Марица”. Той като, че ли също е бил сляп. Илиана Захариева, която също е част от ръководството на АПИ, отговаряше за Проектирането в НАПИ, си е затваряла очите явно за този проблем.

    Схемата в тази институция с европроектите и не само с тях не се променя, въртят я единствено кукловодите й. Още при първия си мандат Лазаров се прочу с конфликт на интереси, тъй като работеше в АПИ заедно с роднини. Той работи с жена си в нарушение и на Етичния кодекс на АПИ и е в явен конфликт на интереси.

    Лазаров придоби името новия Батко, след като се разбра, че назначеният от Батко и Братко пътен шеф е подписал договор с фирмата на Веселин Георгиев за 4 години за милиони левове и го е уредил да доставя материали от кариерата си за строителството на АМ Тракия. Още при първия си мандат като шеф Лазаров, подобно на своя учител, се обгради с фирми от бранша, които единствено получаваха обществени поръчки. При строителните надзори бяха известни случаи при които близките до Лазаров фирми са спечелили поръчки на цена от 8% от СМР, което е рекорд за България.

    Голяма бъркотия бе създадена от несменяемите двама души в АПИ – Лазаров и Атанасов.

    Не случайно по необичаен начин, бе спрян търгът и за АМ „Хемус”, оставки обаче и заради него няма. Въпросът е и от тук нататък така ли ще се управлява?! Ще се спира ли и всяка обществена поръчка?!

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    P.S.
    Българската държава е абдикирала от българските пътища!
    ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
    Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!


    *ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------


    София / България

    Поставете оценка на статията:
    Оценка 0 от 0 гласа.

    Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    Зина
    1 Отговор
    Нагли мръсни крадци,а хората умират от глад и плащат двойни винетки!!!!!Съд и затвор за тези!!!

    Оценка:
    -0 +4

    Събев
    2 Отговор
    Тия са много нагли крадци!!!!!Това трябва да се измете из основи!!!!!

    Оценка:
    -0 +5

    Мони
    3 Отговор
    Корупция в чист вид!Къде е Кунева?Къде са Органите и прокуратурата?Няма държава!

    Оценка:
    -0 +4

    опсмопсус
    4 Отговор
    "Държавата, това съм аз!" важи в цял свят.
    НО тук, всеки иска да прецака държавата, затова сме в това плачевно бедно състояние.
    Всеки народ си заслужава съдбата, не се пънете, ще обедняваме още повече!

    Оценка:
    -5 +2

    Красо Зелето
    5 Отговор
    В тоя случай, се казва "Случва се и жена да роди, от собствения си мъж"! Сиреч, в България, всичко е възможно.

    Оценка:
    -0 +3

    кроко
    6 Отговор
    Въпросът е и от тук нататък така ли ще се управлява?! Ще се спира ли и всяка обществена поръчка?!

    Щом боко тиквата е на власт, така ще се управлява. Ама обществените поръчки ще се спират само когато трябва да се имитира дейност за пред ЕС. На всички им е ясно, че сделката е боко да го играе послушен и да прави всичко, което му кажат от ЕС и САЩ, а те в замяна го оставят да си краде на воля, включително и европари. Иначе боко и сие са гьон-сурати и каквито и схеми за крадене на пари да излизат наяве, на тях не им пука.

    Оценка:
    -0 +3

    Хари
    7 Отговор
    Тази мутра Лазаров отдавна трябваше да е в затвора,защо се бавите ?Кой го пази и защо?Бокича или Дебелата?И защо ли,как мислите?Но и от ЕС май вече не спят и няма повече да ги търпят?А иначе е нагло да си шеф на жена си в държавната администрация!Няма да го бъде Лаборанта!

    Оценка:
    -0 +2

    Мина
    8 Отговор
    Крадците от АПИ скоро ще търкат наровете!Европа се събуди и ще видите,че вече няма да може да се скрие такъв крадлив като Лазаров!А хора като Дончо кампютъра са обречени!Крайно време е да станем и да ги пометем!Не спете,те крадът от нашите пари!Да ги разобличим и да ги спрем!

    Оценка:
    -0 +2

    велислав
    9 Отговор
    "етичен кодекс"??? Какви такива неща в днешни дни. Пари, пари и пак пари.

    Отивам да крада един чувал с царевица да видя каква присъда ще ми треснат.

    Оценка:
    -0 +2

    Златин Славчев
    10 Отговор
    svinarereva iska po skapi vinetki za kakvo ? ? ?

    Оценка:
    -1 +1

    Златин Славчев
    11 Отговор
    evala na Garcite a nie kato muleta bleem

    Коментиран от #17


    Оценка:
    -1 +1

    гост
    12 Отговор
    Лиляна Павлова за това ли увеличи цената на винетките.

    Оценка:
    -0 +2

    Златин Славчев
    13 Отговор
    ama i nie sme si golemi muleta kato doide 1 fervuarvi vsichki si vzehme vinetki a ne vsichki masovo nepodchinenie v kupku po magistralata zaedno zaimni a te vzeha vinetkite i sas 150 km po magistralata mn sme veliki

    Оценка:
    -1 +0

    азззззз
    14 Отговор
    Цялата държава ни е тъкава докато всеки е човек на некой така ще бъде за съжаление.

    Оценка:
    -0 +1

    Лори
    15 Отговор
    Как може в 21век да търпим такива кражби?Какви са тия двамата от АПИ?Защо не са в затвора?Има закони-има Държава-не се спазват законите-няма държава!Това е истината-няма държава!Има територия на Мутрите!

    Оценка:
    -0 +0

    Джими
    16 Отговор
    Всичките ни магистрали са под всякаква критика!Наляха се в тях пари които ние, ще връщаме цял живот а магистралите още на втората година от ремонта започват да се разпадат.Асфалта се е накривил като юфка.Като тръгна лятото по Тракия за морето и направо ме заболяват бъбреците от друсането по неравностите.

    Оценка:
    -0 +1

    минчо
    17 Отговор

    До коментар #11 от "Златин Славчев":


    evala na Garcite a nie kato muleta bleem........Точно така Гърците си имат пътища организация полиция и всичко им е нагласено свързано със пътна инфраструктура защо му давате оценка минус ние дане сме по добре от Гърците ходел съм там много пъти и квот съм видял тук е трудно постежимо .................ето винетки поскъпнаха а пътищата са ужасни

    Оценка:
    -0 +1

    Крум
    18 Отговор
    Искам да обърна внимание на коментара на Мони
    (гост) /коментара е под №4/, написал е най- голямата истина, а е събрал най-много негативни оценки. Всеки с обективно мислене и малко интелект може да си направи изводите...........
    Напълно съм съгласен с мнението на Мони.

    Оценка:
    -2 +1

    Крум
    19 Отговор
    Извинявам се, коментара е на "опсмопсус"

    Оценка:
    -2 +1

    kurec
    20 Отговор
    Мили българчета не се притеснявайте още 474години и ще се освободим и от демократичното робство. БЕЗСРАМНИЦИ.

    Оценка:
    -0 +0

    ядесереиощеиска
    21 Отговор
    Иде 2020г и затягането на кранчето на Еврофондовете. Откъде ще е авантата тогава?!? Защото малки и големи авантаджии сега се захранват основно с европарички. Да не говорим, че апетита им порасте на големите и омааха някой и друг милярд покрай КТБ - то.

    К'во остава, когато париците от Европата попривършат? Последата плячка - малките и средни спестявания и имотите на дребните собственици общо - към 40 - 50 милярда лева за опукване. "Хапка" за един мандат, че може и да не стигне.
    Ще си ги опазим ли, ако се справяме на принципа "всеки за себе си"?

    Та вие сте седнали да ревете за една магистрала. Плашете се от нарастващия апетит на авантаджиите - от най - малкия чиновник до тези, на които се отчита ББ- то. А според древната народна приказка окото човешко се насищало не с пари и злато, а само с пръст.....

    Оценка:
    -0 +1

    Велко
    22 Отговор
    Кунева е в министерството нали и тя трябва да открадне за последно
    а прокуратурата и другите държавни органи са заети с проверки на работещи и плащащи осигуровки и данъци предприятия

    Оценка:
    -0 +0

    тошибиян
    23 Отговор
    нема такава псевдодържава...лотарията на пеевски пътищата на 4ерепи и кости били сме освободени и независими ама квото каже доган тва става...снощи руснак ми споделя 4е българин го измамил с 2500 евра викам с българи не прави ама никакъв бизнес щото вси4ките са измекяри гледат да измамят и после да фъргат салфетки по 4алгите и да се изживяват на богове...

    Оценка:
    -0 +1

    nikoi
    24 Отговор
    Евала строи се!На който не му харесват има алтернативен маршрут по стария път! Е има и проблеми щом се работи проблеми винаги има краде се какво значи краде се строи се краде багериста краде кофражиста краде бригадира краде инвеститора и т.н ни ползваме ние плащаме кога с винетка утре с Тол такса ама кво от това София Благоевград 50 минути нормално каране.

    Оценка:
    -1 +1

    kpaста
    25 Отговор
    От Хасково съм .Бачкахме там .Б.Б.ни Нагъваше по 100 пъти на ден .За изборите да сте готови Да и режем лентатата ПЪк После ша я Дооправяме.В бързината на места Асфалта е 10 см А на други 50 см .Нивелацията е трагедия за трамбовката няма да говоря??????!!!!!;;;;;

    Оценка:
    -1 +2

    иван
    26 Отговор
    на романските магистрали нямат нужда от подобни ремонти сигурно защото имат министри в затвора

    Оценка:
    -0 +3

    ХАПИ
    27 Отговор
    В Северна Корея разстреляха главния архитект на новото летище в Пхенян, защото не спазил някакви изисквания.
    Ако Лазаров беше шеф на севернокорейската АПИ досега щеше вече да е изгнил в земята

    Оценка:
    -0 +2

    Мони
    28 Отговор
    Не е късно за Лазаров!Но е крайно време да се разследва и да не си правят оглушки правоимащите!!!!!Стига вече?!

    Оценка:
    -0 +2

    БАТ мишо
    29 Отговор
    ма не е ли виновна атака и волен сидеров

    Оценка:
    -0 +0

    чичо
    30 Отговор
    Къде е сега оня мутро-милиционер и пищната му министърка та да си заврът торбата с лентички, дето ги нарязаха по тая магистрала в .....!Типичен пример за ГЕРБерастката бездарност и нагла клептомания!

    Оценка:
    -0 +1

    бум бам
    31 Отговор
    Неееее РУСНЦИТЕ Са Виновни

    Оценка:
    -0 +0

    ГОЙКО
    32 Отговор
    ДОКАТО НИ ЯЗДИ ПОЖАРНИКАРЯ ТАКА ЩЕ ДА Е.

    Оценка:
    -0 +0

    ГОЙКО
    33 Отговор
    ДОКАТО НИ ЯЗДИ ПОЖАРНИКАРЯ ТАКА ЩЕ ДА Е.

    Оценка:
    -0 +0

    roadman
    34 Отговор
    В момента на Лазар Лазаров жена му е съветник на Лиляна Павлова - разбира се така няма конфликт на интереси. Присъства на конкурсите за назначаване на служители в Централната Лаборатория по Пътища и Мостове към АПИ - инкогнито, без да се представя както е по закон и без да е включена в заповедите за конкурсите. Там тя коли и беси - никой не смее да каже нищо, за да не бъде повишен - разбирайте отстранен, както се случи преди време с доста служители. Всичко това е с любезното одобрение на това дето се води премиер. Кой да разследва - прокоратурата ли, те работят само по сигнал и с доказателства, полицията ли - тя е ясна и освен това чака прокоратурата да и каже какво да разследва. Тия дето работят в АПИ(по-голямата част служат само за да пишат какво да кажат Лазар и Лиляна, ако възникне проблем). Вижте конкурсите в АПИ - за експерт колкото искаш изисквания, за шеф на пътно управление - изисквания ЙОК.

    Оценка:
    -0 +0

    roadman
    35 Отговор
    Лазар Лазаров е декларирал 200000лв. Много интересно как ги е спестил като по-голяма част от стажа му е на даржавна служба и то не винаги като шеф на АПИ. Сметната палата дреме, прокуратурата дреме, всички спят.

    Оценка:
    -0 +0

    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


    Ловци на бисери
    Веселин Марешки
    Лидерът на ВОЛЯ се оплаква от натиск
    Опитват се да заграбят бизнеса ми"

    Още бисери
    ТОП 5