19 Февруари, 2015 15:21 6 744 20

Къде б(л)яхте до сега за АМ „Марица”

  • б(л)яхте-
  • ам марица-
  • лазар лазаров-
  • апи-
  • отбивка-
  • марица-
  • батко-
  • батко и братко
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Къде б(л)яхте до сега господа експерти и червени, сини, бембени и всякакви видове политици за връзката на АМ „Марица” с АМ „Тракия”.

Днес стана ясно, че проектантите и строителите на първите километри от магистрала „Марица“ са забравили да направят важна отбивка от нея.
„На мястото, на което аутобанът се свързва с „Тракия“ при старозагорското село Плодовитово, няма отбивка за Стара Загора и Бургас“, съобщи шефът на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров, цитиран от "Труд".

Когато в края на годината цялата магистрала „Марица“ бъде готова, ползващите я ще бъдат неприятно изненадани от този недостатък. Идващите от Свиленград превозни средства ще трябва да се качат на „Тракия“ но в посока София, да пътуват десетина километра до пътния възел при Оризово и там да обърнат в обратната посока, ако искат да стигнат до Стара Загора или Бургас.

Този участък от „Марица“ е проектиран още по времето на социализма от едновремешното предприятие „Пътпроект“ и е изграден в началото на 80-те години. Става въпрос за 5-километрова отсечка, която години наред свързваше „Тракия“ с Плодовитово и старото шосе между Пловдив и Чирпан.

Този участък е вече доста амортизиран и при пускането на „Марица“ ще трябва и да се ремонтира. Според Лазаров сега държавата ще трябва да плати от бюджета няколко милиона лева, за да може този пътен възел да се проектира и изгради. Това ще стане чрез мост над „Тракия“. Обществената поръчка ще бъде обявена скоро. Строителството на останалата част от „Марица“ закъсня и според най-актуалните графици аутобанът трябва да е напълно готов до края на септември.

Логичен е въпросът - къде бляхте, след като проектът за този участък е от времената на социализма, но видиш ли до днес на никой не му била светнала червената лампа. Не звучи ли твърде наивно?
Още повече, че именно шефът на АПИ Лазар Лазаров, който алармира за драстичния проблем, управлява втори мандат. Нека да припомним и, че през 2013 г. той бе отстранен от АПИ и бе назначен за главен изпълнителен директор на Пловдивския панаир, който е собственост на областния председател на БСП Георги Гергов.  Известно е, че през последните години Георги Гергов навлезе сериозно в пътния бранш след като купи компанията "Пътища Пловдив". Най-големият му обект в този период от време бе изграждането на отсечката от Оризово до Димитровград на магистрала "Марица". Лазаров  бе взет именно, за да контролира и това строителство.

Любопитно е, че друг член в момента на УС на АПИ Дончо Атанасов представляваше италианците у нас, които строиха първият участък на АМ „Марица”. Той като, че ли също е бил сляп.

Илиана Захариева, която също е част от ръководството на АПИ, отговаряше за Проектирането в НАПИ, си е затваряла очите явно за проблема.

Ако на управниците на АПИ им е къса паметта, то нашата и на експертите не е, нищо че се опитват да ни правят на луди.

Схемата за тази институция под кодовото название „Крадеца вика дръжте крадеца” в годините не се променя, въртят се единствено кукловодите й.
В тази връзка нека да си спомним и, че Лазаров  се прочу с конфликт на интереси, тъй като работеше в АПИ заедно с роднини.
Той придоби името новия  Батко след като се разбра, че назначеният от Батко и Братко пътен шеф е подписал договор с фирмата на Веселин Георгиев за 4 години за милиони левове и го е уредил да доставя материали от кариерата си за строителството на АМ „Тракия”.
Още при първия си мандат като шеф Лазаров, подобно на своя учител се обгради с фирми от бранша, които единствено получаваха обществени поръчки. При строителните надзори бяха известни случаи при които близките до Лазаров фирми са спечелили поръчки на цена от 8% от СМР, което е рекорд за България.
Този път кой ще спечели обществената поръчка за милиони, за изграждане на моста над АМ „Тракия” и свръзката с АМ „Марица”, ще стане ясно скоро.

Ще се точат ли милиони до близки хора на управниците и този път ще стане ясно, колкото и да се мъчат да направят хората на идиоти. Сигурно е обаче, че типично по български на никой няма да бъде потърсена отговорност за очевадното недоразумение, което сега ще оскъпи магистралата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 idiot

    0 1 Отговор
    крадци!!!
  • 2 ИСКРА

    0 0 Отговор
    КРАДЦИ!
  • 3 Бай Коста

    0 0 Отговор
    Нормалният /по-къс/ път от Свиленград за Бургас не минава оттам. Можете да минете покрай Димитровград и да се свържете с АМ Тракия, има още по-къси, но лоши пътища. Това, разбира се, не оправдава гафа.

    Коментиран от #12

  • 4 Иванов

    1 0 Отговор
    Нямам търпение да се къча на този "аутобан". Само да не е като другите "аутобани" догодина, че не знам тогава кой ще е виновен :D
  • 5 12345

    0 0 Отговор
    Не е само там. Пътя от комплекс Марица Изток за Нова Загора пресича магистралата и обикаляш още 10 км за за се качиш на нея - а трябват 2 х 100м отбивки
  • 6 Цеца

    0 0 Отговор
    Като чета,разбирам,че цялото ръководство на АПИ е замесено в тази далавера? До кога ще ги търпим тези крадци?
  • 7 гост

    0 0 Отговор
    Като застана на мястото на дядо ще оправим проблема без пари! Хайлази мангали колкото щеш, ако се налага още една магистрала ще направим за народа без такси!
  • 8 ми кат четем много

    1 0 Отговор
    Казва се "Пембени", душко, не "Бембени". За останалото сте прави.
  • 9 Монго

    0 0 Отговор
    Бат Бойко режеше лентите...
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Роси

    0 0 Отговор
    Конфликта на интереси е очеваден! В Румъния такива хора веднага влизат в затвора!У нас Батко и Братковци командват държавата!
  • 12 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Коста":

    Точно така, който пътува по магистрала Марица обикаля много повече ако иска да кара до Чирпан и оттам да се качи на магистрала Тракия. Прекият път е от Димитровград към Стара Загора по първокласен път.
    Ако минете по новопостроените пътища свързани с магистрала Марица ще видите колко евтино е направено всичко, как земната маса над канафките се свлича постоянно та чак на пътя излиза и как пътната лента е на вълни и с пропадания още преди да е завършена магистралата.
    Нищо ново, докато има близки и познати и нереални цени и договори това няма да се промени.
    Не е проблема в това, че има грешка, а в това, че никой не е отговорен за нищо. Всеки допуска такива, но в нормалните страни се носи персонална отговорност и се минава през няколко независими нива на проверки, за да не се получават такива глупости.
  • 13 Бай хой

    0 0 Отговор
    Какво очаквате от тиквун и Лили пиги грух грух павлова комунигова и главният гербераст тиквун бкп-то не могат нищо да направят без да окрадат де що има.
  • 14 гостенка

    0 0 Отговор
    Съгласна съм,но в АПИ има Лаборатория-Институт по пътищата?Лазаров беше шеф на този Институт,преди да стане шеф на АПИ,нали?Защо си е затварял очите?Защо не е контролирал с безбройните си контролни органи?Съгласна съм и с конфликта на интереси-оказва се,че целия борд на АПИ е замесен в казуса?Това е подсъдно!
  • 15 suhohoj

    0 0 Отговор
    Знаеш ли кой е шеф на Лабораторията-Институт - Веско Димитров - един мазен тип, силно корумпиран, който трябва веднага да бъде уволнен. Всички репцепти за асфалта минават през него и под масата се слагат куфарчета. Лиляна да не спи ами веднага да го отсври, въпреки че се познават и той доста й се мазни. Радикална промяна - веднага да го омита. Доя Дончо е стар шпионин и агент от ДС и бивш БСп депутат, какво прави там. Тия от ГЕРБ спят ли не виждат ли че им се саботира работата. Да вземат да ги омитат веднага.
  • 16 моли

    0 0 Отговор
    Елвиса е креатура на Лазаров,там работи и жена му и роднини.Елвиса ги пази да не се преработят.Ужасна корупция,но Лила няма да може да се справеи.Трябва здрава ръка!
  • 17 Христофор

    0 0 Отговор
    Дебелината на полаганият асвалт в Германия е не по-малко от 30 см. ,от там нататък качество на материала смеските подготовката на трасето преди полагане,всеки сам може да си представи колко се краде.
  • 18 куката

    0 0 Отговор
    гафа е очевидвн но не вярвам този мост да е толкова исползваем пътя свиленград-бургас минава от съвсем друго място и именно свиленград тец марица исток и после към нова загора и преди нова загора се качват на магистрала тракия ако минат по магистрала марица до края и преди чирпан се качат на тракия за бургас се заобикаЛЯТ ТОЧНО 79 КИЛОМЕТРА така,че този мост ще е с локално значение за населените место в радиус от 10км от него
  • 19 Ира

    0 0 Отговор
    Тези корумпета от АПИ трябва да бъдат изметени! Вижте ни пътищата!
  • 20 Ани

    0 0 Отговор
    Не може всички от борда на АПИ да са замесени в аферата Марица и да няма чистка! Всичките магистрали боксуват,зимата ги изненадва,умират хора! Какво още трябва да изтърпим?