Новоизградената магистрала "Марица" отново дефектира. От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обявиха, че се работи по стария участък между Харманли и Любимец. Според държавните експерти причината е в изполвания битум, който не издържал на високите температури. В резултат, заради интензивния трафик на тирове, са се образували коловози, дълбоки 30 и повече сантиметра, които са опасни за движението. Ремонтите ще продължат до края на седмицата, те ще бъдат за сметка на нервите на шофьорите, които и тази седмица ще бъдат затруднени по този участък.
Проблемният участък е строен през 2008 г. През 2010 г. бе ремонтиран и тържествено открит от премиера Бойко Борисов в първия му мандат и от тогавашния строителен министър Росен Плевнелиев. Тази част от магистралата е около 16 км. По информация на Факти.бг коловозите са отдавна, гаранцията за въпросния участък е изтекла и в момента ремонта се извършва с държавни пари.
Да не забравяме, че "Марица" беше построена с европейски средства, но беше оскъпена значително в сравнение с първоначалния договор, а довършителните работи бяха финансирани от държавния бюджет с около 40 млн. лв.
Магистрала "Марица" се оказа най-ремонтирания път в България. Тя свързва магистрала "Тракия" с турската граница при ГКПП Капитан Андреево. За последните 8-9 месеца това е четвърто отстраняване на дефекти в различни участъци.
Интересен е въпроса защо по стария участък на „Тракия”, която е строен преди 1989 г. няма коловози?! Контрола на качеството е виден от всички и сега.
През 2010 г. сегашният шеф на АПИ Лазар Лазаров е бил член на УС на агенцията и е отговарял за робатата на Института по пътищата и контрола върху качеството на строителството.
В момента лабораторията в АПИ се управлява от съпругата на Лазаров. По отношение на вътрешния контрол-хора от АПИ съобщават, че се уволнява всеки, който иска стриктно да си върши работата.
Не по-различно стоят нещата и с новия участък на „Марица”, който бе построен от небезизвестната фирма „Агромах”, която с протекции от малка фирма се превърна след 2012 година в един от големите строители на пътища у нас. Порочната схема на Батко и Братко се върти години наред. Кой обаче ще плати нервите на шофьорите?!