Отидете към основна версия

5 971 25

Магистралните коловози на АМ "Марица"

  • магистралните-
  • коловози-
  • ам "марица"

Златната АМ „Марица” и подигравката с шофьорите

Снимка: Хасково инфо
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Новоизградената магистрала "Марица" отново дефектира. От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обявиха, че се работи по стария участък между Харманли и Любимец. Според държавните експерти причината е в изполвания битум, който не издържал на високите температури. В резултат, заради интензивния трафик на тирове, са се образували коловози, дълбоки 30 и повече сантиметра, които са опасни за движението. Ремонтите ще продължат до края на седмицата, те ще бъдат за сметка на нервите на шофьорите, които и тази седмица ще бъдат затруднени по този участък.

Проблемният участък е строен през 2008 г. През 2010 г. бе ремонтиран и тържествено открит от премиера Бойко Борисов в първия му мандат и от тогавашния строителен министър Росен Плевнелиев. Тази част от магистралата е около 16 км. По информация на Факти.бг  коловозите са отдавна, гаранцията за въпросния участък е изтекла и в момента ремонта се извършва с държавни пари.

Да не забравяме, че "Марица" беше построена с европейски средства, но беше оскъпена значително в сравнение с първоначалния договор, а довършителните работи бяха финансирани от държавния бюджет с около 40 млн. лв.

Магистрала "Марица" се оказа най-ремонтирания път в България. Тя свързва магистрала "Тракия" с турската граница при ГКПП Капитан Андреево. За последните 8-9 месеца това е четвърто отстраняване на дефекти в различни участъци.

Интересен е въпроса защо по стария участък на „Тракия”, която е строен преди 1989 г. няма коловози?! Контрола на качеството е виден от всички и сега.

През 2010 г. сегашният шеф на АПИ Лазар Лазаров е бил член на УС на агенцията и е отговарял за робатата на Института по пътищата и контрола върху качеството на строителството.

В момента лабораторията в АПИ се управлява от съпругата на Лазаров. По отношение на вътрешния контрол-хора от АПИ съобщават, че се уволнява всеки, който иска стриктно да си върши работата.

Не по-различно стоят нещата и с новия участък на „Марица”, който бе построен от небезизвестната фирма „Агромах”, която с протекции от малка фирма се превърна след 2012 година в един от големите строители на пътища у нас. Порочната схема на Батко и Братко се върти години наред. Кой обаче ще плати нервите на шофьорите?!

 

 

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Балонът с магистралите се спука

    Балонът за магистралите и рязането на лентичките се спука в последните дни. Оказа се, че по магистралите „Тракия” и „Хемус” ...
    31.03.2015
    24 997
    90