Новоизградената магистрала "Марица" отново дефектира. От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обявиха, че се работи по стария участък между Харманли и Любимец. Според държавните експерти причината е в изполвания битум, който не издържал на високите температури. В резултат, заради интензивния трафик на тирове, са се образували коловози, дълбоки 30 и повече сантиметра, които са опасни за движението. Ремонтите ще продължат до края на седмицата, те ще бъдат за сметка на нервите на шофьорите, които и тази седмица ще бъдат затруднени по този участък.
Проблемният участък е строен през 2008 г. През 2010 г. бе ремонтиран и тържествено открит от премиера Бойко Борисов в първия му мандат и от тогавашния строителен министър Росен Плевнелиев. Тази част от магистралата е около 16 км. По информация на Факти.бг коловозите са отдавна, гаранцията за въпросния участък е изтекла и в момента ремонта се извършва с държавни пари.
Да не забравяме, че "Марица" беше построена с европейски средства, но беше оскъпена значително в сравнение с първоначалния договор, а довършителните работи бяха финансирани от държавния бюджет с около 40 млн. лв.
Магистрала "Марица" се оказа най-ремонтирания път в България. Тя свързва магистрала "Тракия" с турската граница при ГКПП Капитан Андреево. За последните 8-9 месеца това е четвърто отстраняване на дефекти в различни участъци.
Интересен е въпроса защо по стария участък на „Тракия”, която е строен преди 1989 г. няма коловози?! Контрола на качеството е виден от всички и сега.
През 2010 г. сегашният шеф на АПИ Лазар Лазаров е бил член на УС на агенцията и е отговарял за робатата на Института по пътищата и контрола върху качеството на строителството.
В момента лабораторията в АПИ се управлява от съпругата на Лазаров. По отношение на вътрешния контрол-хора от АПИ съобщават, че се уволнява всеки, който иска стриктно да си върши работата.
Не по-различно стоят нещата и с новия участък на „Марица”, който бе построен от небезизвестната фирма „Агромах”, която с протекции от малка фирма се превърна след 2012 година в един от големите строители на пътища у нас. Порочната схема на Батко и Братко се върти години наред. Кой обаче ще плати нервите на шофьорите?!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 патил
07:47 30.07.2016
2 патил
08:00 30.07.2016
3 Роси
08:21 30.07.2016
4 Шаран БГ
08:40 30.07.2016
5 Мони
08:49 30.07.2016
6 onq s konq
Коментиран от #13
09:04 30.07.2016
7 ТИКВОЧА
09:23 30.07.2016
8 Тина
09:54 30.07.2016
9 тир
Коментиран от #23
10:03 30.07.2016
10 Зина
11:31 30.07.2016
11 Чобанския
12:48 30.07.2016
12 onq s konq
12:53 30.07.2016
13 Иван
До коментар #6 от "onq s konq":
Нямаш ли коригираща програма за правопис?14:04 30.07.2016
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 киро
14:57 30.07.2016
16 кроко
15:58 30.07.2016
17 Дядо поп
парите за данъци.
17:04 30.07.2016
18 Москова
19:05 30.07.2016
19 Иля
20:01 30.07.2016
20 Божидар Йотов
Коментиран от #22
21:32 30.07.2016
21 Божидар Йотов
21:35 30.07.2016
22 Бай хой
До коментар #20 от "Божидар Йотов":
Да ве на калпав моряк и водораслите му пречат. Дрън дрън все комунистите, ДС, Хан Аспарух, Хан Крум и Цар СимеонI са им виновни на днешните крадци.10:26 31.07.2016
23 чичо Пенчо
До коментар #9 от "тир":
КАКТО СВИНЕТКА, ТАКА И ТИКВАТА !1 тАМ В ЗАТВОРА ГО 1АКАТ ДА ИМ РЕЖЕ ПАНДЕЛКИ !!16:19 03.08.2016
24 Киро
Още при "разпределението" кой къде ще строи на магистралата се искат 35% (в момента това е тарифата) от стойността на търга като рушвет. Отнася се и за всеки път и пътен възел, който се строи.
И при това - в аванс.
Случва се при всяко управление, цифрата е достигала и до 50% при предишното управление на каратиста. Сега е 35%, че има недоволство.
А освен, че трябва да даде 35% рушвет, фирмата трябва и да предложи и конкурентна цена на самия търг - че парите идат от Европа и да не изглежда всичко ОК. Останалите участници се декласират по документи, ако са дали по-ниска цена.
И какво остава за фирмата изпълнител?! Ми ако иска да си плаща заплатите на работниците и лизингите - единственото, което остава е яко да се намалят материалите и да се използват евтини такива. После строителния надзор взима някой лев и подписва.
И затова резултатът е такъв.
При нас асфалтовото покритие е просто ... коричка!
Да не е за първи път да се случва това? Какво стана с новото околовръстно на Монтана?
Я минете по новите лотове на Тракия да видите как друса в дясната лента, пак по същата причина!
Ама лакомията е голяма, не се наядоха нашите управляващи!
23:06 04.08.2016
25 Киро
Всеки да си направи сметка харесва ли му случващото се.
23:12 04.08.2016