Служители на Пътната агенция ни информираха, че шефът им е назначил жена си и нейни роднини на възлови места в АПИ, съобщава ИА КРОСС.
Лазаров придоби името НОВИЯ БАТКО след като се разбра,че назначеният от БАТКО И БРАТКО пътен шеф е подписал договор с фирмата на Веселин Георгиев за 4 години за милиони левове и го е уредил да доставя материали от кариерата си за строителството на АМ „Тракия”.
За Георгиев е известно, че преведе стотици милиони на фирмата на своя брат и последва спиране на европейските средства за България. Какво ли ще се случи с тези средства ако се установи, че Лазаров е назначил жена си и нейни роднини в АПИ?
Според запознати той отдавна е в конфликт на интереси,защото жена му е назначена още докато е ръководил лабораторията на АПИ по времето на управлението на Веселин Георгиев - БАТКО. Общото в случая е безхаберното отношение към законите, което показват двамата.
Има и други прилики. Лазаров, подобно на своя учител се обгради с фирми от бранша, които единствено получаваха обществени поръчки. Служители на агенцията изнесоха информация за търгове с по 8 участника, където е допусната само една фирма - близка до Лазаров. При строителните надзори са известни случаи при които близките до Лазаров фирми са спечелили поръчки на цена от 8% от СМР, което е рекорд за България. Известни са случаи при които консултантска фирма получава по 130000 лв. месечно, за да осъществи надзор и то не на магистрален участък. Само за сравнение запознати припомнят, че надзора на Тракия е получил 0.8% от СМР или десет пъти по-малко. Известна практика на Лазаров е и замяната на материали, което води до ощетяване на държавата със стотици хиляди левове, потънали в нечии джобове.
Всичко това се е случвало по схемата Л.Л.-Л.П.-Б.Б. и обратно.
Всеки служител в администрацията попълва декларация за конфликт на интереси и при неверни данни носи наказателна отговорност. Надяваме се, че министър Терзиева и другите държавни органи и комисии по корупцията ще проверят случая и ще информират обществото.