Магистрала „Марица"ще бъде готова през юни догодина, увери днес министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева. Тя инспектира строителните работи по трасето на лот 1 и лот 2 край харманлийското село Поляново.
С нея отново беше бившият шеф на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров в качеството си на член на Управителния съвет.
Факти.бг припомня, че бившият регионален министър Лиляна Павлова сезира Комисията за конфликт на интереси относно новият председател на АПИ Стефан Чайков относно участието му в 12 фирми, част от които са във взаимоотношения с пътната агенция. От няколко дни Чайков не се появява публично, вместо него на събитията отново е Лазаров.
В този участък се работи изключително интензивно и в рамките на два месеца са наваксали прекъсването, като към момента няма изоставане от графиците, каза Терзиева и уточни, че през септември отново ще дойде за проверка.
По думите на министър Терзиева няма опасност страната ни да загуби европейското финансиране за този обект, тъй като ще бъде изпълнен в срок.
Археологическите разкопки и спасителни дейности по трасето на „Марица" продължават, включително и в участъка до Капитан Андреево, но е постигната договореност това да не пречи за изграждане на магистралата, коментира инж. Лазар Лазаров. Той увери, че качественото изпълнение на магистрала „Марица" в двата лота се контролира пласт по пласт и при констатирани недостатъци те се отстраняват своевременно.
АМ "Марица" е част от Трансевропейския транспортен коридор № IV и от трансевропейската автомагистрала „Север-Юг". Тя ще свързва АМ „Тракия" при пътен възел „Оризово" с Капитан Андреево на българо-турската граница. „Марица" е основен маршрут на движение в посока Пловдив - ГКПП „Капитан Андреево". По нея ще се осъществява и пътният трафик за Гърция при възел „Ново село", припомнят от АПИ.
По разпореждане на главния секретар на МВР от днес започват да се поставят камери преди "тапите" на АМ "Тракия", съобщи още Десислава Терзиева.
Заради ремонта на виадуктите на шофьорите бе предложен обходен маршрут.
Вчера сложихме на 41-я километър съответните знаци за обходния път в посока към Бургас, а сега ще сложим и в посока към София. Но проблемът, който констатирахме е, че водачите на моторните превозни средства не спазват ограниченията, посочи министър Терзиева.
Тя призова шофьорите да спазват знаците и изрази надежда, че като има и поставени камери, водачите ще бъдат по-дисциплинирани. Според нея, това ще "отпуши" процесът на преминаване през тези участъци.
"Призовавам и за повече търпение - трябва да оправим виадуктите", добави министърът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 georgi georgiev
По обяд пътувам от Хасково към Пловдив(София). По Е-80 съответно по това време на годината "двете ленти са фул". На новата детелина на пловдивското околовръстно посока София, обозначена с едно анемично значенце точно в началото на лентата. След това има напълно МАЛОУМНА табела /AM TRAKIA 6 KM/!!! Хайде преведи си го или го разбери, ако си чужденец! Куриоза е, че българина го разбира така написано на латиница, но един чужденец ням ама никакъв шанс да разбере за какво иде реч!!! Ако си зад някой ТИР табелката за София "иди я виж"! Няма като в нормалните държави на такива възлови пътни места ясни табели НАД пътя, на поне 1000 и след това на 500 м. Съответно половината чужди коли и камиони се "забиват" в Пловдив и започва едно влачене на същите, спиране на аварийни и трескаво боравене с карти и навигации от шофьорите им... Така че предполагам какви "ясни" особено за чужденците табели са сложили на 41-и км на т. нар. магистрала (някои хора не я признаваме за такъв клас път) "Тракия"!
Т. нар. АПИ е най-голямото и ОЧЕБИЙНО доказателство (с което се сблъскваме денонощно), че по държавните службички работят предимно (не казвам всички, но в по-голямата си част) НЕКАДЪРНИЦИ и хора с недостатъчна квалификация за съответното назначение! Абе шуробаджанащина ама яка... от 1944 г. насам!
Е няма как да се оправим!
15:41 30.08.2013