8 Октомври, 2020 13:21 3 085 3

Предлагат централна улица да стане пешеходна

  • пловдив-
  • улица-
  • иван вазов-
  • визия-
  • ремонт

Новата визия на ул. "Иван Вазов" в Пловдив

Предлагат централна улица да стане пешеходна - 1

Улица "Иван Вазов", в участъка от площад "Централен" до "Авсксентий Велешки", да стане пешеходна зона, а останалата част от нея да бъде с разширение на тротоарната част около Тютюневите складове - това е предложението на Община Пловдив, което в момента гл. архитект Димитър Ахрянов представя пред пловдивчани.

"Решихме да разгледаме бъдещето на улица Иван Вазов, защото заварихме един проект, който Община Пловдив бе възложила - за ремонт и реконструкция. Решихме да го представим, но и да осмислим новия жизнен цикъл на улицата. Кое ни накара да направим тази стъпка? Фактът, че още в Общия устройствен план от 2007-а година колегите също са предвидили превръщането на тази зона в пешеходна. В новия устройствен план, който предстои да приемем, ситуацията е същата - още повече, че в отсечката на "Иван Вазов" от кръстовището с "Авсксентий Велешки" до кръговото на Централна гара класът на улицата е понижен. Това означава, че в тази своя част тя губи първостепенната си роля в обслужването на района", каза архитект Ахрянов, цитиран от Trafficnews.bg. Това накарало екипа му да започне обследване с идеята да направи нещо ново - споделено градско пространство, което ще съхрани историческия облик на улицата, но и ще създаде индивидуален потенциал. Ахрянов подчерта, че тя има не само историческа стойност като ансамбъл, но и е национална културна ценност на парковото изкуство.

Какво предвиждат общинарите?

Съхраняване на настилките, на елементите на градската среда, с които улицата е разпознаваема, и възстановяване на тези, които са загубени във времето. Улица "Иван Вазов" е уникална по своя характер. Тя е единственото градско пространство, което свързва Тютюневия град, Цар Симеоновата градина, площад "Централен" и Гаровия площад.

"Иван Вазов" е естествено продължение на Главната улица и може да се превърне в една прекрасна зона за събития и отмора, особено през лятото", каза Ахрянов, преди да направи ретроспекция от 1870 година, когато е открита станция "Пловдив" и улицата започва да обслужва търговците към Главната, до 1928 година, когато на снимките на Военния клуб се вижда, че тя вече е павирана. Той подчерта, че по снимките се виждат детайли от градската среда, като павилион за вестници и лампите в Градската градина и заяви, че всички тези елементи имат място в градската среда и днес.

От екипа на Архянов са направили обследване колко от сградите в зоната ще останат без обособени паркоместа. Оказало се, че за едва четири от тях трябва да се търсят алтернативи. Предвижда се улица "Цанко Дюстабанов" да стане двупосочна, за да се превърне в алтернатива на затворения участък. Ще изчезне паркингът в началото на улицата.

Ахрянов завърши експозето си с уточнение, че и в двете си части ще се запази паважът. Всичко ще бъде подчинено на рисунъка на паветата, защото ще бъде нарушена оста на улицата с разширяването на пешеходната зона от южната страна.

"Трябва да изходим от мащаба на човека, защото той е важен. Ясно е, че винаги ще има недоволни, но това обсъждане е важно. Защото сега можем само да я ремонтираме, без да я затворим, а подобна промяна да се случи след 7-8 години. Колкото повече такива зони има в центъра на града, толкова по-лесно ще ограничим натиска на колите", каза още Ахрянов.

Предлагат централна улица да стане пешеходна

Предлагат централна улица да стане пешеходна


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мечо

    2 6 Отговор
    накраия триябва да си купиш самолет да стигнеш от центара до краините квартали защтото всички пешеходно аз за това не го харесвам тос пловдив виш асенов град е друга работа но итам така щте направат

    Коментиран от #2

  • 2 Аххх

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    Докато ти прочета коментара ме заболя главата е маняк.
  • 3 Филип II

    4 0 Отговор
    При улица Станционна ( или Напречно - Станционна ), впоследствие кръстена Иван Вазов, най-тежкия проблем е района на рушащите се тютюневи складове - огромни постройки от царско време, част от тях умишлено запалени за разчистване на терен от мафиотските строителни предприемачи. Там е живял Димитър Димов когато пише “Тютюн”. Когато толкова голям район в най-хубавия център е разрушен като след бомбен блиц, това се отразява упадъчно и на читавите сгради около руините. Дани Каназирева трябва да го знае това, защото е учила в Кембридж, и няма как да не е виждала красотата и завършения вид на старата гарова улица там. Да приложи знанията си в Пловдив!