Last news in Fakti

8 Юни, 2021 09:45 2 985 7

Централна улица става пешеходна

  • иван вазов-
  • пловдив-
  • пешеходна улица

Предвиждат режим на движение за улица „Иван Вазов“ в Пловдив

Централна улица става пешеходна - 1
Снимка: М. Богданова ©

Една от централните улици на Пловдив от дълго време се обсъжда да бъде превърната в пешеходна зона. Става дума за ул. „Иван Вазов“ в частта от площад „Централен“ до ул. „Авксентий Велешки“. Проектът за преобразуването може да бъде готов до няколко месеца, след като на последното заседание на Експертния съвет от устройство на територията е било одобрено заданието, по което проектантския екип да изготви техническия проект на улицата.

В предишния мандат на общинския съвет беше изготвено и одобрено задание от НИНКН, като тогава концепцията не включваше изцяло пешеходна зона.

Проблемът с имотите, до които няма автомобилен достъп по други улици е решен като улицата ще бъдат допускани коли до жилищните сгради, където има гаражи, както и за обслужването на детската градина, обяснява главният архитект на града Димитър Ахрянов.

Задачата на проектантите е да работят за това настилките да бъдат съхранени, както и елементите на градската среда, с които улицата е разпознаваема, и възстановяване на тези, които са загубени във времето. "Иван Вазов" е естествено продължение на Главната улица и може да се превърне в една прекрасна зона за събития и отмора, особено през лятото. Първоначалната идея е в двете си части ще се запази паважът, като тя ще бъде на едно ниво до ул. „Авксентий Велешки”.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 един от многото

    5 3 Отговор
    Време беше!
  • 2 Пловдивчанин

    5 2 Отговор
    Аз съм роден на улица Иван Вазов ( Напречно-Станционна ). На улицата нищо и няма. Тютюневият град е като след бомбен килим. Той трябва да се възстанови, а Иван Вазов да си остане отворена за движение и да обслужва центъра. То и без това всичко бъкано с коли. И нещо друго, за така нареченият Пробив под Централна гара от Априлов до Македония. Руски е много по-малко натоварен, може директно да се ползва Руски за връзката с Кючук Париж, но най- доброто решение е да се вкопаят линиите от Сточна Гара до Джендема (Стоматологичния факултет), така Кючук Париж става част от центъра на Пловдив.

    Коментиран от #5

  • 3 Гост

    3 1 Отговор
    Слезте малко от тия коли бе
  • 4 Пловдив

    0 1 Отговор
    Приветствам подобно решение, но за да се случи и да не се увеличи Лудницата с трафика, от Авксентий Велешки на Сточна гара вече трябва да може да се прави ляв завой!
  • 5 Ник Алваджиев

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пловдивчанин":

    Ти добре ли си, бе човек?! Как да вкопаят линиите, когато там е Централна гара?! Хайде малко по-сериозно!

    Коментиран от #7

  • 6 PlimP

    0 0 Отговор
    усвояване до дупка, направете целия град пешеходна зона(ще има повече дупки за друсане и поркане) и естевено някой съвсем случайно ще купи полу-срутен тютюнев склад, а на негово място, оп, надземен паркинг, ура за олигофренията и алчонстта, нищо не се прави в полза на хората, всичко е единствено и само за пари
  • 7 Пловдивчанин

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ник Алваджиев":

    Както свалиха Гладстон под пл Централен. Явно не си бил в Европа, там много гари си стоят отгоре, а линиите им минават под тях. Покриват се с бетонни панели и Кючука се съединява с Центъра. Чистят излишните коловози, бордеите около тях, вагонно депо Балкан, и изграждат един модерен център на града. Нарича се регенерация след разчистване на бордеи. Печалбата ще е голяма и за всички. Вкарването на един четирилентов булевард в тунел е много по-скъпо и сложно изпълнение.