Отидете към основна версия

1 878 0

Стефан Русев: Интернет ни позволи да преодолеем недостатъците на „маркетинга на прекъсването” и даде възможност да правим „маркетинг на позволението”

  • блог-
  • маркетинг-
  • b2b-
  • интернет-
  • стефан русев
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Стефан Русев е маркетинг консултант, маркетинг мениджър в студио за интериорен и мебелен дизайн INDESIGN и блогър. Има над 6 години опит в областта на маркетинга.

Страстно вярващ в силата на блоговете и социалните мрежи като средство за разпространение на идеи и правене на маркетинг. Автор е на блог за маркетинг идеи и маркетинг вдъхновение - http://stefanrusev.wordpress.com.

Вярва, че в маркетинга не е важно да надхарчиш конкурентите си, а да ги надмислиш.

 

Какви са предимствата на Интернет маркетинга?

 

Интернет изцяло промени, начина по който се прави маркетинг. Преди основният начин беше чрез „маркетинг на прекъсването” - обстрелване на клиентите с реклами, които имат за цел да прекъснат това, което правят в момента и да ги накарат да направят определено действие. Проблемът, е че ако в този момент даден клиент не се интересува от това, което му предлагаме,  той няма да обърне внимание на рекламата ни. По този начин ефективността на усилията ни е много ниска и целта беше да се продължи колкото се може по-агресивно да рекламираме и да прекъсваме колкото се може повече хора с надеждата да попаднем на повече заинтересовани клиенти. Другият проблем, е че хората вече се дразнят, когато прекъснем това, което правят и ги заливаме с предложения, от които те не се интересуват. Така освен неефективен „маркетинга на прекъсването” предизвиква и отрицателен ефект сред клиентите.

 

Интернет ни позволи да преодолеем недостатъците на „маркетинга на прекъсването” и даде възможност да правим „маркетинг на позволението”. Чрез правилно позициониране в Интернет пространството и публикуване на интересно съдържание, присъствие в социалните мрежи,  поддържане на блог, писане на прес рилийзи, SEO (оптимизация), писане на статии за он-лайн медии, e-mail маркетинг и т.н. даваме възможност на клиентите да ни открият, когато проявяват интерес към нашите продукти/услуги и имат намерение за покупка. Тогава ефективността на действията ние е най-голяма. Не ги спамим, а им осигуряваме интересно и полезно съдържание, което е лесно откриваемо и достъпно за тях. Така винаги сме на един клик разстояние от нашите клиенти.

 

Други предимства са възможността за обратна връзка и общуване с клиентите (много, ама много важно :) ), измеримост на маркетинг действията ни (да проследим кои действия работят и кои не) и по-никите разходи в сравнение с традиционните методи (реклама в печатни медии, външна реклама, ТВ реклама).

 

Кои са най-ефективните канали за B2B маркетинг в Интернет според Вас?

При B2B маркетинга времето за вземане на решение за покупка е по-дълго, оказват влияние много повече фактори и взаимоотношенията са дългосрочни. B2B отношенията са равнопоставени и двете страни гледат един на друг като на бизнес партньори, които взаимно си помагат. Решенията са обмислени и много по-малко емоционални. Затова смятам, че много ефективен канал е фирменият блог, в който на дълго и на широко можем да обясним предимствата да се работи с нас. Блогът може да го пръвърнем в нашата собствена медия и да публикуваме всичко, което бихме искали да публикуваме във важните за нас медии.

 

Видеото също мисля, че е много ефективно при B2B маркетинга.

 

Защо решихте да направите Ваш собствен блог?

 

Много харесвам блоговете като възможност за изява и идеята да имам блог за маркетинг си дойде от само себе си. Блоговете са най-лесния и ефективен начин да разпространиш своите идеи и да достигнеш до много хора. Страстно обичам професията си и имам сериозни амбиции да развивам своя проект „блог за маркетинг”.

 

Лично за мен блогът е възможност да споделям, обсъждам и изследвам това, което знам за моята професия с всички останали хора, като по този начин коригирам нещата, в които греша, развивам се и научавам нови неща. Един вид блога ми e отражение на това, което правя в областа на Маркетинга и най-вече на подхода и разбирането ми за него.

 

Поддържам блога си http://stefanrusev.wordpress.com малко повече от 2 години и страстта ми към блогването е много по-силна от когато започнах. Блогването ми дава възможност да се позиционирам като знаещ и можещ специалист по маркетинг и да общувам са много умни и интересни хора. Между другото маркетинг блогосферата е една от най-големите и най-позитивните. Радвам се, че съм част от нея J.

 

Разкажете за предизвикателство, пред което сте бил изправян в работата си?

 

Най-сериозното ми предизвикателство беше и продължава да бъде, е как да открия начин за маркетинг за новосъздаденото студио за дизайн, в което започнах работа преди 4 г. Тогава практиката в бранша беше да се рекламира само в лъскавите списания за обзавеждане, но за новосъздадена фирма като нас беше невъзможно да ни забележат и отразят. Нямахме възможност да отделим големи суми за маркетинг, а и точно тогава започна кризата и нещата много се усложниха.

 

Интернет беше тотално подценяван като възможност за маркетинг, сайтовете на конкурентите бях малко, а тези които имаха представляваха полупразни лъскави брошурки. Това беше място, в което просто нямаше конкуренти и решихме да рискуваме и да заложим на интернет маркетинга. Започнахме да експериментираме със социалните мрежи, направихме си блог, инвестирахме в оптимизация, пишехме стати за on-line медии, присътваме във всевъзможни сайтове и портали, има информация за нас във всички браноши сайтове, прес рилийзи, e-mail маркетинг и т.н. Започнахме открито и разбираемо да говорим за това, което правим и да сме на един клик разстояние до всеки, който се интересува от нас. Възмолзвахме се изцяло от „маркетинг на позволението“.

 

Резултатите не закъсняха. Днес почти всичките ни клиенти са научили за нас от Интернет. Този ми опит е доказателство, че е възможен Интернет маркетинг с нулев бюджет стига да имаш смелост да експериментираш и да си различен от основната група.

 

Възможен ли е Интернет маркетинга с нулев бюджет?

Да, възможен е. Целта на маркетинга не е да надхарчим конкурентите, а да ги надмислим.

 

Вашите 3 съвета за B2B маркетинг в Интернет…

SEO (оптимизация) Фирмен блог (заедно със социалните мрежи) Видео

 

Повече за възможностите за B2B маркетинг в Интернет можете да научите на семинар “Интернет маркетинг с нулев бюджет” B2B. Събитието ще се проведе на 21 март 2012 година в Интерпред, София.

 

Заповече информация и регистрация, моля, посетете сайта на събитието - www.zero-marketing.com

 

Организатор на събитието е фирма Web and Events Ltd.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини