Новата Mazda CX-5 е по-евтина у нас, отколкото в Европа

18 Юли, 2025 11:15 9 710 16

  • mazda-
  • cx-5-
  • цени-
  • българия

У нас базовата цена на модела започва от 66 190 лв. с ДДС

Новата Mazda CX-5 е по-евтина у нас, отколкото в Европа - 1

Както вече ви информирахме, станаха ясни цените на новата Mazda CX-5. В Европа базовата цена на новия кросоувър е 35 000 евро. Оказва се обаче, че у нас бестселърът на японците ще е още по-евтин. От информация от официалния вносител на марката в България става ясно, че у нас новата Mazda CX-5 стартира с базова цена от 66 190 лв с ДДС. За тези пари получавате версия с четирицилиндров 2.5-литров двигател с мощност 141 конски сили.

Изцяло новата Mazda CX-5 се задвижва от усъвършенстван 2.5-литров бензинов двигател с мека хибридна технология, който балансира между производителност и ефективност, като същевременно отговаря на стандартите за емисии Euro 6e. Налична е във версии с 2WD и 4WD и с автоматична трансмисия.

Новата Mazda CX-5 е по-евтина у нас, отколкото в Европа

Новата версия се разпознава веднага, като наред с това запазва приемствеността с предишното поколение, което е на пазара от 2017 година. Като цяло, външният вид на CX-5 остава непроменен, но включва много нови елементи. В предната част капакът е с 5 см по-висок, което допринася за защитата на пешеходците.

По-широката радиаторна решетка, обрамчена от сив пластмасов елемент, се интегрира с тънки LED фарове. В зависимост от избраната спецификация, автомобилът ще бъде оборудван с 17- или 19-цолови джанти. В задната част дизайнът на новия CX-5 прилича на този на CX-60 и CX-80, като се отличава с хоризонтални светлини, които се свързват в центъра, където е поставен надписът „Mazda“.

Новата Mazda CX-5 е по-евтина у нас, отколкото в Европа

По отношение на интериора, Mazda посочва, че дизайнът му е вдъхновен от японския принцип „Ma“, който набляга на пространството, баланса и хармонията. Таблото за управление има висококачествен вид, с минимален брой физически бутони. Отличителна черта е воланът, който сега носи надписа „Mazda“ вместо традиционното лого. Ето и цялата ценова листа на новата Mazda CX-5 за България.

Новата Mazda CX-5 е по-евтина у нас, отколкото в Европа


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    23 2 Отговор
    Това е хубава кола с японско качество голям четирицилиндров мотор и отлична цена спрямо конкуренцията.
  • 2 Пич

    11 2 Отговор
    Отново много добре , кола на която може да се разчита ! Но като визия повече ми харесва предишният модел с фарове като очички.
  • 3 авто фен

    3 4 Отговор
    Фарове като очички,много си ретро. Мен пък точно предишния не ме кефеше особено,много тумбест и с кръгли фарчета като някое старо бмв. Пошло. Сега стила ми харесва, този LED има повече стил и харакер. Хбаво е да прелагат хибрид, за да е по-технологична. Мотор 2.5 и 140 коня не е върха на техниката и ефективността. Преди японците предлагаха малки и мощни, пъргави мотори. Сега обратното, Мазда предлага големи и с малко коне мотори. Причината са еко емисиите, но има технологични решения - хибридната техника и повече коне с ниски емисии и нисък разход, но оскъпява цената.
  • 4 споко

    10 1 Отговор
    след нова година ще е наполовина
  • 5 Очевидец

    9 1 Отговор
    В Словения е под 31 000 евро
  • 6 6439

    12 0 Отговор
    2.5 на фона на SUV-та с 1.0 или 1.3 е направо перфектно. 140 к.с. са прилични за изпреварване на камион, но не стават за друго. Среден обем и малко коне обаче е рецептата за дълготрайност. Най-издръжливите коли от миналия век бяха точно такива - пример MB W124 230E от 2.0 беше 110 к.с. Убеден съм, че ако днес MB пуснат този автомобил единствено с добавена нова електроника и на тази цена никой няма да се оплаква от малкото конски сили, и никой няма да купува сегашните 2 0 по 400 к.с , които едва изкарват гаранция. Тогава бяха други времена..
  • 7 авто фен

    2 5 Отговор
    Това са пълни глупости, защото Хонда прави най-здравите двигатели в света,както и Тойота и се прославиха с двигатели с малък обем и много коне. Не Опел или Фолквваген дето правеха 1.3 50 коня или 1.6 70 коня,а Хонда и Тойота дето правеха 1.3 75 коня или 1.4 90 коня или Honda CRX 1.6 130 коня 89-та година или Honda Civic 1.6 VTEC 160 коня или Honda S 2000 2.0 250 коня 9000 об/мин., 10 000об/мин. на оборотомера. Те прославиха японските марки,а не 2.5 140 коня. Те просто не правеха такива мотори преди. Дори Toyota RAV4, Avensis 2.0 130 коня още 90-те години правеха,а германците Ауди Фолксваген тогава правеха античен 2.0 115 коня спънат кон в 80-ката или Passa или 2.3 ,5 цилиндров прекрасен мотор, но само 130 коня, колкото коне Тойота прави с 2.0 4 цилиндров от това време. И тези 2.0 Toyota 3SF-E са сред най-здравите мотори,а са бързи за годините си и не са спънати коне. Японците с това се прославиха - малки , бързооборотни, пъргави и здрави мотори. Сега се опитват да правят обратното - големи, спънати мотори, каквито правеха германците преди 30 години. Е това не е ли ретро и нетехнологично.

    Коментиран от #8, #11

  • 8 Сър Мастър Бейтс

    12 0 Отговор

    До коментар #7 от "авто фен":

    Не са виновни Мазда. Тоя мотор го има във вариант 192 кс, а в Северна Америка, Австралия и тн - 2.5 турбо с 250 кс. Само че, в тези си варианти няма да мине тестовете за емисии в Европа. Можеш да благодариш на фон дер Лайен и сие за това.
  • 9 авто фен

    4 7 Отговор
    Сега не разбирам, трябва да обвиняваме фон де Лайен и ЕС за това ,че е съюз на най-богатите и мощни икономически държави с отговорно отношение към екологията ли? Ами и в Калифорния има строги разпоредби за емисиите още от 80-те години, САЩ първи въведоха използването на катализатори, това не е ли хубаво? да обвиним САЩ защото са задължили всички , искащи да продават там още от 80-те години да инсталират катализатори, които оскъпяват колите и причиняват спадане на мощността.
    При този променен климат със суша и кратки , интензивни валежи и наводнения политиката на ЕС е отговорна. Защо мислиш,че Китай залага на ел.коли,а не на дизели примерно, въпреки че дизела е много по-евтин за производство, но в Китай цялата им индустрия разчита главно на въглища за ресурс, замърсяването в Китай е огромно, не могат да си позволят да го умножат като милиард примерно китайци карат дизели. Затова налагат ел.автомобили, което е и по-технологично. Проблемът им е как правят електроенергията,а тя основно се произвежда чрез въглищни електроцентрали. Но това е проблем на Китай. В Европа и САЩ се залага на ВЕИ и така електричеството,макар и по-скъпо е екологично.
    В Япония от десетилетия има най-строги еко норми. Затова там са създадени т.нар. Kei cars - коли до 600 см2 3 цилиндрови двигатели. Дори с такива малки мотори японците правят култови забавни коли като Daihatsu Copen 0.6 68 коня, но тегло около 700 кг. и купе роудстър.
    В Япония са въведени ограничения и за широчи
  • 10 авто фен

    3 6 Отговор
    В Япония са въведени ограничения и за широчина и дължина мисля на МПС, затова техните kei cars по принцип са по-тесни и високи. и т.н. Така че не ЕС е в грешна посока, напротив, всички развити икономики и общества се насочват към еко стандарти, защото това е цивилизовано и отговорно поведение. Кой да гледам сега - диващина в Русия, където още карат Лада с не знам какъв еко стандарт или кой Африка? или арабските държави? Кой предлагаш да вземем за пример, ако не най-развитите общества като Япония, Южна Корея, САЩ, Австралия, Канада и ЕС.
  • 11 Куку

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "авто фен":

    Ти си карай тротинетката и остави тези теми на батковците... айде лека нощ...бебок
  • 12 авто фен учителя ви

    1 6 Отговор
    А мазда правели 2.5 турбо 250 коня, ама ти шегуваш ли се нещо. Хонда правеше 2.0 атмосферен с 250 коня преди 20 години, това е спортен мотор, а не турбо лаг, турбо дупка и ластичен ефект, това не е спортно. СПортно е моменталната реакция на педала на газта каквато е при атмосферен мотор. Тойота преди 20 години пък предлагаше 200 коня от 1.8 атмосферен, той ми хвали някаква мазда 2.5 турбо. Не се излагай. Японците какви двигатели правеха, сега това е смях , може би впечатлява само тези,които не знаят какво са правели преди,а преди правеха впечатляващи двигатели японска школа. Това сега 2.5 могат да го направи и Пежи и Фолцваген и кво от това. Ама преди само японците правеха тези уникални високообортни бегачки. Фолцваген слагаше в Corrado 2.9 VR6 , 6 цилиндров тежък мотор на предната ос и пак беше по-бавен от 4 цилиндрова Хонда или равностоен на 4 цилиндрова 1.8 TS Тойота Селика.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Куку

    0 0 Отговор
    До коментар 12: преди 20 години правели ,стрували да но на спортни модели, произведени в малки бройки почти екзотика....не са покривали никакви еко норми , то сега сме 2025 година ... и говорим за Евро 7....не си в час просто брато...
  • 15 Чичо

    0 2 Отговор
    Пълен смях,карам 2.5 192 коня и върви като чист дизел,толкова е муден,гори като претоварен бус,това новото ще е направо подигравка,единствения плюс е здравината.За щатите имат 2.5 250 коня и върви на трепване. Тия се бъзикат с евро пазара.

    Коментиран от #16

  • 16 Име

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Чичо":

    Това е атмосферен двигател, не съм съгласен,че е муден. Ако сте свикнали да шофирате турбо, е нормално да имате това усещане. Разход на гориво на мен в Лондон ми дава 9 на 100км(приравнено), на магистрала пад малко под 6, но тук ограничението е 110км.