Last news in Fakti

14 Септември, 2002 00:00 2 116 0

Два звяра в бърлогата

  • audi-
  • audi tt mtm bimoto

Повечето хора избират автомобил, следвайки няколко основни правила: външен вид, надеждност, функционалност и динамика. Има обаче и такива, които се интересуват само от конски сили и динамика и не обръщат внимание на останалите основни показатели. Тях не ги интересува дали колата им ще има багажник или задна седалка. За подобни “луди глави” е важно возилото да е екстравагантно, изключително мощно и да се изстрелва като куршум. Това са т. нар. “улични състезатели”. Именно за тях е предназначена тунингованата резачка Audi TT MTM bimoto.

Странният (меко казано) автомобил е дело на студията Motoren-Technic Mayer и разполага не с един, а с два двигателя, разположени отпред и отзад. За целта на инженерите от MTM са нужни около 30 месеца, купе от модела ТТ и два агрегата с работен обем 1.8-литра. Екстериорът на bimoto е почти същия като този на стандартното ТТ. Добавени са някои подобряващи аеродинамиката и стабилността елементи, както и специални въздухозаборници, но това е всичко. Под обвивката обаче нещата изглеждат различно. За мястото на водача и пасажера до него е направен отделен кокпит, изработен от въглеродни сплави и отделящ задния и преден моторен отсек. Отпред агрегатът е разположен както при стандартното изпълнение, а в задната част всички възли са “копирани” огледално. Заради този факт “задницата” на bimoto е подсилена значително. Допълнителният мотор е снабден със собствена шестстепенна трансмисия, както и с отделен радиатор, маслена и бензинова помпи. За да може и той да се охлажда добре са предвидени гореспоменатите въздухозаборници. Подобно на Ferrari 360 Modena, задноразположеният двигател на Audi-то може да се види през стъклен капак. Това на практика е задното стъкло на автомобила. Много сложен електронен механизъм синронизира двата двигателя и предава умопомрачителния въртящ момент и на четирите колела. Мощността на двата агрегата зависи от поръчката на клиента, като единственото условие е тя да е еднаква. Моторите се тунинговат допълнително, като се монтират много по-мощни турбокомпресори и се прави т. нар. чип-тунинг. Предлаганият от фирмата минимум е 652 к.с. - т.е. по 326 “кончета” на агрегат. Екстремалният вариант обаче ще спре дъха и на най-печените улични състезатели. Двата “звяра” се разпилват до 501 к.с. всеки, като работният им обем достига до 2 000 см3. Така малкото купе обладава чудовищната мощност от 1002 к.с. (!)

Основният резервоар е с обем 82 литра и е разположен зад водача и пасажера, където според специалистите е най-безопасното място. Над него е монтиран допълнителен, значително по-малък съд, в който се налива “състезателно” гориво с октаново число 105. След натискане на един бутон електрониката пренасочва впръскването на гориво в двигателите от единия към другия резервоар. Тази тактика се прилага най-вече при старт с цел по-добро ускорение.
Създателите на супермощното купе са поработили доста и по отношение на безопасността. Електроника контролира всички колела, като използва системата ABS и при необходимост ограничава въртящия момент на един от двата двигателя. Например, при пробуксуване на предните колела, оборотите на съответстващия им агрегат се намаляват автоматично и обратното.

Специалните ковани джанти са многоспицови с размер 19 цола. Отпред се монтира мощната спирачна система от модела RS4. Двойно вентилираните дискове са с диаметър 355 мм, а тези отзад - 330 мм. Базовата версия на автомобила е снабдена със система, регулираща клиренса, но по поръчка може да се внедри и изключително твърдото и ниско окачване sport-line.

Интериорът също е доста впечатляващ. Двете седалки Recaro са оборудвани с шестточкови предпазни колани, а на арматурното табло всички уреди са дублирани. Скоростомер няма, но оборотомерите са два - по един за всеки от двигателите. Останалите датчици са електронни, отчитащи температура на охладителната течност и на маслото, като също са отделни за всеки от агрегатите.

Озовете ли се в тесния кокпит, Вие всъщност ще попаднете точно в средата на бърлогата на двата звяра. Именно от там ще можете да усетите странното чувство, което може да бъде предизвикано само от силата 1000 расови коня, събрани на едно място. Моят съвет е: ако имате тази възможност, но не притежавате здравето на космонавт - не опитвайте.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА