Last news in Fakti

21 Декември, 2021 11:04 5 130 9

Как 307 фирми за международни превози са регистрирани на един адрес

  • тир-
  • превозвачи-
  • нелегален превоз

Част от компаниите возят и печелят без да отговарят на законовите изисквания

Как 307 фирми за международни превози са регистрирани на един адрес - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

307 фирми за международни превози са регистрирани на един адрес в Петрич. Това показа разследване на bTV.

От браншовия съюз подозират, че част от компаниите, главно собственост на чужденци, возят и печелят без да отговарят на законовите изисквания.

От "Автомобилната администрация" съобщиха, че срещу част от фирмите вече е задвижена процедура за отнемане на лиценза им.

На адреса не бяха открити управители, нито технически компетентни лица, единствено два счетоводни офиса.

"Много фирми, които са в търговски регистър, почти ги няма тук на адреса. Ако вече те не отговарят на изисквания се подхожда, поема се процедура по отнемане на съответния лиценз", каза жена, която екипът на bTV откри на адреса.

На два частни апартамента в друг блок в Кюстендил пък са регистрирани общо около 50 фирми за превози.

"Аз съм адвокат, всички чужденци, които идват в България, съответно ги настанявам на моя адрес, за да има кореспонденция, която да пристига при мен и аз съответно да предавам. Като техен представител, знаете ли имат ли офиси или не?", каза адвокат, който екипът на bTV откри в единия от апартаментите.

След запитване към Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" потвърдиха, че проблемът с т. нар. "фирми пощенски кутии" не е от вчера.

"От тези 307 фирми през годината сме правили множество проверки. От тях има 58 фирми, които не са доказали финансова стабилност и за тях са започнали производства по отнемане на лицензите. Сега представители на тези фирми са или от счетоводна къща, или адвокати, които когато се стигне до налагане на административна санкция се оказва, че не са упълномощени за това нещо и това създава затруднения за вършене на административно наказателната дейност на агенцията", обяснява Бойко Рановски, директор на ИА "Автомобилна администрация".

За да може българска фирма да превозва товари из Европа, законът изисква да има реален офис с информация от тахографи на камионите, експлоатационен център, периодични технически прегледи у нас. Също и да гарантира финансовата си стабилност. Някои обаче отговарят на условията само на хартия, разказаха превозвачи.

"Продължават да бъдат проблем, те са и нелоялна конкуренция – по-ниски цени, които обявяват, осигуровки, плащане на горива. Нека НАП провери има ли изобщо нещо по отношение на горива във всяка една такава фирма", призова Емил Николов, офис-мениджър на Съюза на международните превозвачи.

Неизпълнението на всички норми на закона поставя на риск и безопасността на превоза, обобщиха от транспортния бранш.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Komapak

    23 1 Отговор
    Явно цифрата ги е стреснала. Ако ще променят правилата да запишат по колко е допустимо на един адрес😀😀😀
  • 2 случаен

    26 0 Отговор
    Всичко БЪЛГАРСКО някой любят,тачат и милеят.В БГ вина има ,виновен няма.Всеки си знае правата и никой задълженията!!!!!!!!!!!!!!!
  • 3 Гертруд

    23 0 Отговор
    Какъв Шенген, каква Еврозона, какъв общ финансов съюз? През крив макарон- те ония на запад са правени в час по трудово!
  • 4 хубава работа

    19 1 Отговор
    ама българска!Чужди фирми били,ни наши!Ами кой им позволява!?Някой Ганьо.

    Коментиран от #6

  • 5 Админ

    16 0 Отговор
    Аман от схеми в тая държава, а колко неразкрити и непоказани има.
  • 6 Оня с коня

    16 0 Отговор

    До коментар #4 от "хубава работа":

    Кой даде паспорти на всички макета.това са техни фирми
  • 7 ХА ХА ХА

    1 9 Отговор
    ОНЯ ПИЕНДУРНИК СЪС ДАМАДЖАНА , КЪДЕ Е ???? НАЛИ ХВАЩА ВСИЧКИ ПРЕСТЪПНИЦИ И НАРУШИТЕЛИ НА ЗАКОНА ?А НЕ МОЖА ДА ХВАНЕ КИРТАКА И ФАТМАКА ...МНОГО МУ Е ТРУДНО .....ИЗПЛЕЗИЛ СЕ Е ОТ НАПЪНИ НА ТИЯ ДВАМАТА !
  • 8 Мемфис

    10 0 Отговор
    …а иначе се възмущаваме, че македонският злополучен автобус бил с неизрядни документи! А тези 307 незаконно регистрирани камиона К О Й ги регистрира в десетките институции и служби? Май всички закони у нас са подвластни на големите рушвети?
  • 9 Мисля

    11 0 Отговор
    Сигурен съм,че почти всички фирми са със собственици от Гърция,Македония,а може и Албания.
    Правят си регистрация у нас,заради по ниските данъци и такси.Тая игра е от маса време.