4 66566

София е на загуба от скобите и паяците на ЦГМ

  • паркиране-
  • скоби-
  • паяк-
  • център за градска мобилност

Разходите на дружеството за всяко репатриране са 126,5 лв. с ДДС, а за принудителното закопчаване - 43,32 лв. с ДДС

София е на загуба от скобите и паяците на ЦГМ - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

Столична община не покрива разходите си по репатрирането на МПС и по поставянето на скоби на нередовно паркирани автомобили в синя и зелена зона в София. Това става ясно от писма на изпълнителния директор на общинската фирма Център за градска мобилност Димитър Дилчев до транспортната комисия в Столичния общински съвет. Размерът на глобите и по двете дейности не е променян от 2012 г., припомня Светослав Спасов от "Сега".

Себестойността на принудителното преместване на спряла в нарушение кола е 105 лв. без ДДС или 126,5 лв. с данъка, се посочва в едно от писмата. В стойността влизат 11,06 лв. разходи за материали – гориво и смазочни материали, гуми и др., 48,70 лв. разходи за заплати, 19,52 – за осигуровки и надбавки, 12,56 лв. - за външни услуги и т.н. В същото време таксата, която собственикът на принудително преместен автомобил плаща на общината, за да си го вземе от наказателен паркинг, е 60 лв. 32 107 са принудително преместените автомобили на територията на София от началото на 2021 г. към ноември, докладва ЦГМ. За тях разходите на общината са били 3 385 775 лв. без ДДС или 4 062 930 лв. с ДДС.

Значителна разлика има и между това, което шофьорите плащат за поставена скоба на автомобилите си, и разходите, които общината обявява за същата. Себестойността за поставянето на скобата е 36,10 лв. без ДДС или 43,32 лв. с ДДС. От тях 19,36 лв. са разходите за заплати на служителите на ЦГМ, 12,10 лв. - за осигуровки и надбавки, 1,85 лв. - за материали, а 1,09 лв. отиват за външни услуги. В същото време таксата, която провинилият се шофьор плаща за освобождаването на автомобила си, е 30 лв. 140 426 е броят на поставените скоби в Столична община от началото на миналата година към ноември. Разходите за тях са 5 068 827 лв. без ДДС или 6 082 593 лв. с данъка.

Засега управляващите в София не обявяват ясно и категорично какви са плановете им по отношение на размера на глобите. Това пролича на заседанието на транспортната комисия в СОС, на която бяха представени писмата на ЦГМ. Нито един общински съветник от най-голямата група в парламента на София – тази на ГЕРБ-СДС, не пожела да се изкаже по темата. Това направи единствено шефът на комисията и коалиционен партньор на ГЕРБ – Карлос Контрера от ВМРО, който заяви, че „може би е време да процедираме един доклад“. „Ще предложа на насочим тази преписка към дирекция „Транспорт“ и към ЦГМ. Ще предложа да се подготви доклад, с които ще сезираме СОС. Да видим какви са аргументите „за“ и „против“, когато вече имаме конкретно предложение. Това мисля да направя аз с уговорката, че според мен предметът на доклада трябва да касае само глобата за репатрирането. Взимайки предвид уточнението, че цената на скобата не е отделна услуга, да я наречем, а е принудителна мярка, която следва целия процес на платеното паркиране. Докато при принудителното преместваме в болшинството от случаите се касае за неправилно паркирани автомобили, включително извън синя и зелена зона. Поради което е логично с този инструмент да се опитваме да влияем и върху спазването на Закона за движение по пътищата“, коментира Контрера.

„Това, което вие предлагате, е нелогично при положение, че двете калкулации показват, че в момента действията по репатрацията на автомобили и по поставяне на скоба не могат да покрият разходите за изпълнението на тази дейност. Да се предложи увеличение на едната санкция, а на другата – не, е безотговорно и е лошо управление“, заяви представителят на „Спаси София“ Борис Бонев.


Поставете оценка:
Оценка 1.2 от 22 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТаУмВзе

    54 5 Отговор
    Щото ФАЙДУПКОВА НЕ Е В СЛИВЕН!

    Коментиран от #23

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Аз71

    63 2 Отговор
    Може ли аз да ги извозвам за 50 лв?

    Коментиран от #45, #49

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 5 Да се махааат

    95 1 Отговор
    Да фалират като са на загуба. Сега, какво ще искат да ги издържаме ли? Да се махат, никой няма да страда за тях.
  • 6 Ми те ин

    92 0 Отговор
    Гражданите са на загуба от тия простащини....
  • 7 На вас,

    111 0 Отговор
    драги общинари, Солунската митница да ви дадат пак ще сте на загуба.
  • 8 Читател

    67 0 Отговор
    Значи... за да фалираме това дружество трябва или да спрем да паркираме неправилно, за да не ни вдигат колите (ще имат 0 приходи).... или да ги скъсаме от неправилно паркиране (ще има приходи, но както пишат - разходите са много повече..). И в двата случая - ще фалират ;)
  • 9 мнение

    11 98 Отговор
    смехотворна е глобата 30 лв за скоба. Освен това глобата е еднакава и за синя, и за зелена зона. 60 лв пък за паяк няма какво да коментираме. Скобата спокойно може да се вдигне на 50 за зелена и 80 за синя, а паякът 120. Санкциите не са за трупане на печалби, а по-скоро да се принудят хората да спазват правилата. Достатъчно е да се покрият разходите и все пак да имат някакъв възпиращ ефект.

    Коментиран от #10, #17

  • 10 Колко

    29 2 Отговор

    До коментар #9 от "мнение":

    ..."спокойно" вземаш решения!!!

    Коментиран от #19

  • 11 Язе

    70 0 Отговор
    Ей,големи наглеци са тези.Те ако са на загуба,значи няма фирма в България ,която да е на печалба.
  • 12 мислещ

    61 2 Отговор
    Айде бе, я да отворим частните обяви и да видим колко струва репатриране в рамките на София. Всички частници работят на загуба, защото са добри самаряни ли?
  • 13 ха ха

    17 0 Отговор
    Дръпнах груба сметка при 30 000 средна заплата и излезе, че там работят 73 души. Грубо ми излезе 458 автомобила на ден за цяла София или по 1.5 автомобила на човек. Нямам представа колко екипа работят, но би трябвало на човек и камион да има поне 5 автомобила на ден... Иначе е тъпо, никакъв шанс да излезе сметката...
  • 14 ХАХАХАХАХАХААХ

    40 2 Отговор
    Ами обърнете процентите- 70% за общината и 30% за тиквената фирма, а не както е до сега.

  • 15 Истината

    103 0 Отговор
    Това е пълна лъжа! Работил съм на паяк и на смяна се вдигат по 18 коли. Направете си сметка колко лапат онези с дебелите задници горе, и колко лъжат. А това 48,70 лв. разходи за заплати, 19,52 – за осигуровки ???
    Това на кола ли го смятат? Ами това е надницата цялата смяна. Изхарчили са реално 10 лева за нафта, за една вдигната кола. Има и малко амортизация, но съвсем не е това което се твърди в статията.
    Просто са много алчни и крадливи!
  • 16 Д.Тодоров

    42 0 Отговор
    Ей да ви приседне дано....Необходима е пълна ревизия; разходи ценообразуване възнаграждения бонуси и тн.от съдаване на дружество като се вземе предвид и колко се разшириха зоните зелени и сини в София
  • 17 ха ха

    16 2 Отговор

    До коментар #9 от "мнение":

    Тези мерки не са направени за да печели общната, а за да не спират гражданите на определени места. Примерно, в Пловдив се плащаше с монети. Къде да им търся монети, като ми се налагаше да паркирам? Абсолютна недомислица... Платих си 30 лева като поп. Сега като карам в Пловдив, гледам да нарушавам правилника за да си ги избия! :D
  • 18 Сър

    41 2 Отговор
    Всичко може а е много по-лесно - вместо коли със скоби - глобите да се връчват от контрольори които ходят пеша или с тротинетка и да се лепят на стъклото и качват онлайн както е в белите държави. Тази щуротия със скобите няма край - коли ги мъкнат по цяла София, дерат джантите с тях, отнема време докато дойде екипа, струва много пари да данъкоплатеца ...

    Коментиран от #21

  • 19 мнение

    9 48 Отговор

    До коментар #10 от "Колко":

    пич, ако нямаш 100 кинта в джоба за глоба, по-добре хващай градския транспорт. Пък и ако ти се свидят, можеш просто да спазваш правилата. 30 кинта е смешно малко и защо пък общината да е на минус от цялата работа.Вярна е, че едва ли управлението им е най-ефективното, може би е по-добре да прехвърлят сектора на частници, но и там цените едва ли ще са по-различни. Въобще, така острани много лесно се прави сметка на чужд гръб...

    Коментиран от #31, #32, #34

  • 20 Просто човек

    38 2 Отговор
    Жива да я ожалиш циганската кметица...
  • 21 мнение

    4 16 Отговор

    До коментар #18 от "Сър":

    пак опираме до събираемостта. Ще чакат да минат 10 години докато си смениш книжката и разбереш, че 2012та си просрочил с 5 мин зелената зона. Една санкция колкото е по-бърза е по-ефективна
  • 22 Jeep

    46 1 Отговор
    Абе само аз ли не виждам другата страна на монетата? Това "дружество" не прибира ли и едни пари от винетки и талони за почасово прибиране. Дори репатрирането и заскобването да им е на загуба, то е част от целия им бизнес. Останалото трябва да е доста печелившо в предвид на това, че не се правят нови паркинги, а разхода за боя, с която очертават паркоместата, едва ли е колосален.

    Коментиран от #42

  • 23 нНЯКОЙ СИ

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "ТаУмВзе":

    РЯДКО ПРОСТ И ОГРАНИЧЕН ЧОВЕК СИ. ВЪВ ВСЯКА ТЕМА ВСЕ ЕДНИ И СЪЩИ КОМЕНТАРИ !!!

    Коментиран от #28

  • 24 Име

    21 6 Отговор
    Реално няма нужда нито от скоби, нито от репатриране. Просто се слага плик с глоба. Пример: 110 лева , но ако се плати в рамките на 14 дни е 55, след това си е 110 до 28-ми ден. След 28-ми ден, цената става 165 лева, и ако не бъде платена в рамките на още 28 дни, се отива на съд/съдия изпълнител и т.н. Но това може да се направи след промяна на някои закони(няма да е толкова трудно). Няма камиончета за репатриране, няма скоби. Цивилизовано обикалят проверяващи от общината/общините.

  • 25 Гост

    16 4 Отговор
    А защо трябва да има скоби? Нарушителя на синя и зелена зона получава едно фишче под чистачките и като СМС на номера ползван за плащане на зонатс уведомление. Има 30 дни да го плати нето след това минава на принудително събиране.
  • 26 Display

    30 0 Отговор
    48,70лв разходи за заплати, ами ако даден паяк вдига по 10 коли на ден, това прави 487лв/2 души персонал(напомням, че другите разходи са записани отделно), значи искат да ми кажат, че тия двамката ДНЕС взимат по 243,50лв надник, така ли ?????????
  • 27 Некой си

    26 1 Отговор
    Аммм, тези съвсем полудЕха!
    Как може да обвържеш заплатата на скобаджията с поставените скоби?
    Ако цял месец не поставят нито една скоба, щото всички са си платили таксата паркиране, ще уволниш работника ли, ма селянко самоковска?
  • 28 Емил

    0 4 Отговор

    До коментар #23 от "нНЯКОЙ СИ":

    Що толкооова дълго - просто - русофилистик!
  • 29 АлиБаба

    20 1 Отговор
    Като не им изнася, да го дадат на друга фирма , със сигурност ще се намерят поне 10 фирми, на половин цена. За два километра ти взимат 60 лв, и недоволни.
  • 30 Буко Баламата

    16 0 Отговор
    Абе да не ги носи Фандъкова на ръце за 130лв?.
  • 31 Гневен

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "мнение":

    Ти на чий гръб ги правиш бе?...... ст!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Алиен

    7 0 Отговор
    Леле колко сте нагли ,!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Христо

    10 0 Отговор
    Като гледам общината като цяло е към фалит тока не могат да си платят. А ние само плащаме зони билети и пак не стигат
  • 38 МРЪСНИЯ ХАРИ

    3 0 Отговор
    Е КОЛКО Е ТО ЧЕТИРИ ЧОРБИ В БАНСКО
  • 39 Али

    5 0 Отговор
    Ще ги вземат.докьто ги тьрпиме .....
  • 40 човек от народа

    9 0 Отговор
    ами, да спрат с кражбите !
  • 41 Хъб

    3 0 Отговор
    Закривай
  • 42 Към

    7 1 Отговор

    До коментар #22 от "Jeep":

    Я питайте кой и за колко проза паркинга им на ндк и канала
  • 43 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    7 1 Отговор
    Тази платете публикация на Йорданка Фъндъкова е лъжа за мен. Скобите, репатрирането на автомобилите и синята и зелената зона трябва се разглеждат заедно. Не е коректно да се разделят.

    Кокви заплати получавот, колко началника храни една скоба? Според мен на час се слагат по 3 скоби. Т.е. 90 лева на час по 8 часа прави 720 лева по 21 работни дни в месеца прави 15200 лева. Това са заплати за 2-ма човека, осигуровки, гориво ... А да цяла година са 180 000 лева.

    Столична община да пусне на концесия скобите. Половината паркоместа в София със срок 5 години. Общината да взима 40% от глобите със скоби, но къщо така да изплаща и 40% от таксите събирани от паркиране в синя и зелена зона. Смятам, че веднага ще се намерят хиляди кандидати. И никой от концесионерите няма да е на загуба.
  • 44 Чнг

    4 0 Отговор
    Не забравяйте кой сто зад Фандъкова И после що има кражби
  • 45 Паяк

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Аз71":

    Може! А, после ще прибираш и парсата от наказателния паркинг!:)
  • 46 гост

    5 0 Отговор
    хайде, хайде, за 30мин работа ще дадат 60лв за заплата и осигуровки, така ли? я питайте шофьорчето колко му плащат, да не излезе, че е взел миналта година 30х.лв бонус, пък да не знае. то така се точи, от ЕРП, от общински дружества и държавни агенции. освен това е много близко до ума, че тази такса се планува според разходите, ако коства 50лв, тогава таксата може да е 60лв, но ако е 100, тогава таксата трябва да е 150лв, за да покрие бъдещи загуби, искове, неустойки и амортизации. покрадва се стабилно просто, това е.
  • 47 стар ревизор

    6 0 Отговор
    Когато дойде време за разследване финансите на СГО,тогава ще стане ясно дали скобите са проблема или кражбите.
  • 48 Съвест

    6 0 Отговор
    Не е споменато, че след поставянето на скоба се заплаща и престой на час, което не е само 30 за скоба. Също така какви са тези пари за външни услуги????? И материали.какъв материал се ползва всеки път за поставянето и махането на скоба.....
  • 49 Баварец

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Аз71":

    Разбира се, че НЕ може! Ти не си от "нашите", което предполага, че не знаеш къде "отчиташ". А иначе, просто трябва да се намалят заплатите и да се поуволнят доста хора от Градска мобилност! Така поне прави един добър стопанин!
  • 50 Мунчо

    2 0 Отговор
    "Елементарно Уотсън" - Софииска община глобите са ви малки! Явно освен всичко останало и математиката ви куца...
  • 51 Унуфри

    2 0 Отговор
    Да,да си публикуват ДМС-то, за да видим и него
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Някой

    5 0 Отговор
    Разплаках се от мъка. Горката градска мобилност, то бива мъка, то бива отчаяние. Не мога да спра да рева. Да си дадат номер на сметка, да им преведа и половината си пенсия. Мъка, мъка.
  • 54 Стигабеверноли

    4 0 Отговор
    С тези неща и децата няма да се излъжат.ЦГМ в загуба??? Че те още с гурели по очите щъкат да изкарват пари.А...и също,защо ЦГМ не е изцяло държавно ?Т.н.закони,наредби и пр.за всичко се прилагат с двоен стандарт,Така,че....облъчвания от такъв...имбецилски вид не вървят ! За всичко !
  • 55 Лорд

    1 0 Отговор
    Какво ? Не 60 ние трябва да плащаме 40 за вдигане и 20 за скоба. Останалото да го плаща общината защото иначе полза от тях няма.
  • 56 В БЪЛГАРИЯ , АЕЦА , ЛУКОИЛ , ЕНЕРГОТО ,

    3 0 Отговор
    ВОДНОТО , ГАЗОВОТО ОПГ ДРУЖЕСТВА ВИНАГИ СА БИЛИ НА ЗАГУБА КОЕТО ЕСТЕСТВЕНО Е НЕВЪЗМОЖНО И АБСУРД ,НО Е ФАКТ ! ФАНДЪКОВА ПЪК Е НЕСМЕНЯЕМА ВЪПРЕКИ СЛУЧВАЩОТО СЕ !
  • 57 Някой

    3 0 Отговор
    Интересни числа!
    32 107 са принудително преместените автомобили на територията на София от началото на 2021 г. към ноември, докладва ЦГМ. За тях разходите на общината са били 3 385 775 лв. без ДДС или 4 062 930 лв. с ДДС.

    3 385 775:32 107=105,45лв без ДДС
    И после нагласяме разбивката - заплати, осигуровки, гориво....
    Догодина гражданите ли трябва да ви гарантират оборота?!
    Аз си мислих че тази дейност нас общината е с цел да има ред и да се спазват правилата, а то било да се печели.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Ссс

    0 0 Отговор
    Нали се гепи лапат и после зле била Б..
    Я
  • 60 Мутри Вън

    5 0 Отговор
    София е на загуба, но репатриращата мафия е на печалба...
  • 61 Но мърси

    4 0 Отговор
    Време е тази порочна структура да се ликвидира, а създателите и да се изчегъртат от хранилката
  • 62 На хранилка

    2 0 Отговор
    Пък нагли бе!Същите като турците през робството,дето са ни карали да плащаме данък че им се изтриват зъбите като ни ядат храната!
  • 63 дидо

    1 0 Отговор
    единствено софианци са на загуба от присъствието на центъра на градска дебилност
  • 64 Мммммм, дааааа

    2 0 Отговор
    Никой обаче не смята колко са им приходите от СМС-ите и талончетата за почасовото паркиране в зоните. Срещу тези пари нямат разходи. Така че когато си смятат приходите и разходите, да включат и събраните пари от СМС-ите и талончетата. Тогава ще се разбере, че са на голяма печалба. Сега реват наглеците с половината информация, за да им се върже решението за покачване стойността на глобите. Да им приседнат, дано! А Фандъкова е крайно време да си ходи. В тази държава болшинството хора работят това, за което не са учили и затова сме на този хал. Все ще я вземат в някое школо, ако въобще става и за учителка.
  • 65 Не е верно

    0 0 Отговор
    Спрете да пеете тази фалшива песен,че цгм е на загуба.На печалба са и още как.Как се отчитат и осчетоводяват парите,малцина знаят.
  • 66 АНАНИ

    1 0 Отговор
    НЕЩО НЕ РАЗБИРАМ КАКВИ ЗАГУБИ ОТ СКОБИТЕ И ПАЯЦИТЕ ТАМ ИМА САМО СЪБИРАНЕ .МОЖЕ ДА ИМА ЗАГУБИ ОТ ДЕБЕЛИТЕ ЗАПЛАТИ И БОНУСИ КОЙТО РАЗДАВА СТОЛИЧНА ОБЩИНА ОТ ГОДИНИ.НЕ ЕЛИ КРАЙНО ВРЕМЕ ДА СЕ НАМАЛИ АДМИНИСТРАЦИЯТА И ДА СПРЕ ДА СЕ КРАДЕ КАТО ЗА ПОСЛЕДНО.ТОВА Е НАГЛОСТ КОЕТО СЕ ВЪРШИ ОТ ГОДИНИ.МИСЛЯ ЧЕ Е КРАЙНО ВРЕМЕ ДА ИМ СЕ ПОТЪРСИ ОТГОВОРНОС ТОВА СА НАШИТЕ ПАРИ С О Ф И Я Н Ц И...