Заводското тунинг ателие на Mercedes-Benz разработва иновативен нагнетател, който ще работи без използването на отработените газове. Специалистите от AMG са насочили усилията си към компресор, който се задвижва от електричество и според шефа на отдела за силови разработки на AMG Йохан Мартин Шмит именно подобни компресори ще се налагат все повече в автомобилната промишленост.
От AMG си сътрудничат със своите колеги от заводския отбор във Формула 1, но Шмит изрично отбеляза, че директен преход от компресорите на болидите към т.нар. граждански версии не може да бъде осъществен заради прекалено високите оборотни режими, в които работят двигателите от Ф1.
С подобни разработки се занимават и от Volkswagen AG. Техническият директор на Audi Улрих Хакенберг обяви, че в момента тече разработка на автомобил Volkswagen, оборудван с бензинов двигател с електрическа турбина и с изменяема степен на сгъстяване. По-рано от Audi пък представиха концепция на RS5, която беше оборудвана с дизелов шестак и с аналогично ел. турбо.
Интересното при прототипа на Audi е, че електрическите нагнетатели са два - работещи при ниски и високи обороти на агрегата. Така се достига мощност от 385 конски сили и максимален въртящ момент от 750 Нм. Очаква се, че серийно този агрегат с електрически компресор ще се появи за първи път при новото поколение на луксозното SUV Audi Q7.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.