Преди седмица ви показахме една рядка архивна снимка, запечатала легендарния пилот от Формула 1 Айртон Сена зад волана на ВАЗ-2101. Кадърът е направен на "Хунгароринг" в навечерието на Гран при на Унгария през 1986 г. Покрай тази фотография, публикувана от спортното поделение на АвтоВАЗ Lada Sport, се разгоряха страшно много спорове за това каква точно е модификацията на колата.Тя е по-различна от стандартното "Жигули", защото въпросният ВАЗ-2101 е правен за износ. А в онези години АвтоВАЗ е правил доста версии, които са били предназначени само за чужбина. Една такава версия дори е с обратен волан и е предназначена за пазарите във Великобритания. Нарича се Lada 1300 ES и се рекламира със слогана "Повече разкош за по-малко пари".Това е написано в брошурата на топверсията на седана на английски език, който по онова време е известен в СССР като ВАЗ-2101. На практика обаче това си е почти конвенционално "Жигули", което е с десен волан и с малко повече екстри. Lada 1300 ES разполага и с по-широки декоративни лайстни, както и с т.нар. кожен таван. Всъщност покривът на колата е покрит с винил, но изглежда доста ефектно.Това, което не се вижда от снимките е, че каросерийните панели са правени от по-дебела и по-качествена ламарина, цялото купе минава през специална антикорозионна защита, трансмисията също е усилена и модернизирана, монтиран е различен стартер, като са монтирани и още куп по-незначителни екстри, за които руснаците са можели само да мечтаят.В салона са налични и т.нар. автоматични предпазни колани, по-качествен салон от изкуствена кожа и радио с вграден касетофон. Впоследствие е пуснат и моделът Lada 1500 ES, който представлява "Жигули" комби, също с десен волан и с аналогични на 1300 ES екстри. Универсалът обаче не е толкова популярен на Острова, колкото е била версията седан. Днес тези руски класики са истински екзотики.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.