Last news in Fakti

21 Юли, 2016 15:06 24 885 25

Айртон Сена кара "Жигули"

  • автоваз-
  • lada-
  • ваз-2101-
  • хунгароринг-
  • айртон сена
Айртон Сена кара "Жигули" - 1

Спортното поделение на АвтоВАЗ Lada Sport публикува рядка архивна снимка, запечатала легендарния пилот от Формула 1 Айртон Сена зад волана на ВАЗ-2101. Кадърът е направен на "Хунгароринг" в навечерието на Гран при на Унгария през 1986 г.

Фотосът е заснет от служител на пистата, работил там от 1986 до 1992 г. Золт Митрович разказва как когато пристигнал на "Хунгароринг", Сена поискал да му покажат най-популярния автомобил в Унгария и организаторите му набавили отнякъде бозавата "жигула".

Голямата награда на Унгария през 1986 г. ще се помни винаги с ефектното изпреварване, с което Нелсон Пикет задминава Сена. Впоследствие Пикет се хвали, че дори успял да покаже среден пръст на земляка си.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аланколу

    2 3 Отговор
    Това е фотомонтаж...

    Коментиран от #8, #24

  • 2 WRX

    5 1 Отговор
    Най-великия за всички времена !
  • 3 малкия

    6 3 Отговор
    Айртон Сена си остава най-великия за всички времена ! Когато той катастрафира в стената само Шумахер се усмихваше и продължаваше да се състезава. Години по-късно Шумахер катастрофира в ((скала...))
    Щото бил велик......

    Коментиран от #11, #16, #23

  • 4 Кобрата

    4 0 Отговор
    Че що да не кара, кво и е на Жигулката? Като и лепнеш една газова моно и по изнерция да я отпускаш и си е супер
    За къра е идеална машинка...тварене яко с картофи и гюбря и тва е

    Коментиран от #7

  • 5 ушч

    0 6 Отговор
    Това е Фиат 124

    Коментиран от #6

  • 6 Спиро

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "ушч":

    Жигула е.
    Фиата е с различни дръжки на вратите
  • 7 Роман Ценов

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Кобрата":

    Добри са Жигулките.
  • 8 коко

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Аланколу":

    100%
  • 9 Лада Толияти

    3 1 Отговор
    Жалко, че вече са на пълно изчезване и цената им съответно сравнително висока за физически и морално остарял автомобил, но безспорно класика и с достойнства

    Коментиран от #10, #15

  • 10 Иван

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Лада Толияти":

    Като си такъв мераклия за жигули в Autoscout 24 има добри по 1500-2000 евро.Аз лично хич не изпадам в умиление.
  • 11 Десислав Попов

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "малкия":

    И Сена и Шумахер си имаха силни и слаби моменти в кариерата,но заради коментара си ТИ СИ......
  • 12 pleven problem

    2 0 Отговор
    добър вечер на списващите статиите,но вероятно от тъмницата не сте обърнали внимание,че моделът е 21011 или 21013... култов автомобил,колкото и да е невероятно,но с малки подобрения,наистина малки е печелил обиколката на средиземноморието един път и втори път е бил на второ място... екипажът е бил с илия чубриков и калчо хинов...допитвайте се друг път за подробности,за да не допускате,макар и маааааалки грешчици...
  • 13 Филип

    2 0 Отговор
    След време чак осъзнах, че съм сгрешил като си дадох Жигулито за скрап. Добра кола беше.
  • 14 asoos

    1 0 Отговор
    Легендарен пилот с добър автомобил за времето си . Автомобил който българина можеше да го има чисто нов или втора ръка на малко километри.а сега 10годишни на 300 че и 400 хиляди км естествено с корегира ни от бг търговци на скромните 125 хиляди км или добре маскиран след удар автомобил които са 90 % в автосалоните у нас
  • 15 Джими

    1 3 Отговор

    До коментар #9 от "Лада Толияти":

    Много ли ти липсва тъпата Жигула? Отиваш 200 пъти до морето с нея и става за скраб!На 60000 "хвърляше" разпределителния вал поради лошо мазане.Веригата се разтракваше на 50000 и никога повече не спираше дори и след смяната.Като седнеш в нея педалите са ти над колената и трябва да си вдигнеш краката над ушите за да можеш да стъпиш на тях.Седалките обаче бяха истинска кожа макар,че едва стигаха до кръста може би от съображения за намаляване на теглото и икономии.Ламарината тънка като от капачки за буркани и на 10 година отдолу всичко ставаше Флийнстоун.Радиаторите на двигателя се задръстваха още на 7-8 година.Всъщност за 1968г когато е триумфирал нейния родител Фиат 124 в Торино на изложението си е била страхотна кола!

    Коментиран от #19

  • 16 Десислав Попов

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "малкия":

    И двамата си имаха силни и слаби моменти в кариерата и бяха велики пилоти,но да се изкажеш така е просташко и тъпанарско

    Коментиран от #17

  • 17 Чичу Ади

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Десислав Попов":

    Само глупак може да сложи Шими Скиора до истинска легенда като Сена. Шими през 94-та изгря, защото от Бенетон използваха против правилата тракшън контрол. После стана фаталния инцидент с Аертон и за да не се затрие Ф1, набързо скалъпиха новата "звезда" - Шими! В последния старт умишлено блъсна Хил и после като излезе от колата се интересуваше само дали Хил ще продължи или ще отпадне. Тогава ми стана ясно що за бедна душица носи "голЯмият" ви шампион. Винаги му слагаха за съотборник невежа, за да не го изложи. Появи се някъв полуграмотник Рубиньо и започнаха да нареждат от бокса. После на Монца години по-късно в Мерцедес, се опита да го убие, като го засече на старт-финалната права и го натисна в стената. Като чух, че се е провалил като скиор, започнах да се моля на Господ да си го прибира. Но оказа се, че този не го иска нито Господ, нито дявола.
  • 18 Владислав Димитров

    0 0 Отговор
    Интересно, къде ли е тази жигула сега и дали е "жива" ??
  • 19

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Джими":

    Ти си попаднал на кофти бройка, за пръв път чувам за такива проблеми с двигателя, иначе педалите са тъпо разположени, трябваше да се кара с прекалено сгънати в колената крака.
  • 20 Борислав

    0 0 Отговор
    Този братчед отзад сигурно е механика.
  • 21 Помии

    0 0 Отговор
    Карайте си новите лизингови помии и яжте л..на по сервизите след 150 000км и след всеки 50 000 нататък.. когато видя автомобил толкова често срещан колкото Жигули или Лада по пътя (макар и вече рядко) от същите години, елате си рекламирайте западните л..на. Барем настинете
    (не харесвам Русия, но нещата които издържат във времето са факт, гнилочи или не)
  • 22 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор
    АЕРТОН СЕНА Е НАЙ ГОЛЕМИЯ ЗА ВСИЧКИ ВРЕМЕНА

  • 23 Vasik Atanasova

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "малкия":

  • 24 Vasik Atanasova

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Аланколу":

    ТО СИ ЛИЧИ
  • 25 Pokemon

    1 0 Отговор
    Като си толкова голям фен на Сена я кажи Сена кой засича не един път и умишлено го удря и отпадат зада може да стане той световен шанпион а не противника му? Аи от мене, Прост? Разбирачо! А не чакай той никога не е правел такива работи. Мне той беше светец.