Stellantis обяви, че гамата му от дизелови двигатели вече напълно поддържа използването на "зелен дизел", произведен от хидротретирано растително масло.
Компанията допълва, че всички дизелови двигатели Евро 5 и Евро 6 на нейните марки вече са съвместими с екодизела, единственото условие е колите да имат маркировка "XTL". Отбелязва се, че "еко-дизелът" осигурява същата производителност като конвенционалното дизелово гориво, но се добива изцяло от възобновяеми източници.
Дизелът, който не е на петролна основа беше въведен в Европа през 2017 година, като първоначално се използваше от таксита и търговски превозни средства. Неговото цетаново число е по-високо, над 70, от минералния дизел (51), което показва, че гори по-бързо и по-чисто.
Тъй като не е изкопаемо гориво, използването му намалява емисиите на CO2 с до 90% в сравнение с конвенционалния дизел, а емисиите на NOx и прахови частици също са значително по-ниски. Въпреки че CO2 е една от съставките, използвани за производството му, той или се произвежда специално за работата, или се извлича директно от атмосферата.