Stellantis патентова многостепенна скоростна кутия

18 Март, 2025 14:45 3 087 9

  • скоростна кутия-
  • многостепенна трансмисия-
  • stellantis

Иновацията е предназначена и за хибриди, и за електромобили

Stellantis патентова многостепенна скоростна кутия - 1

Концернът Stellantis регистрира патент за многостепенна скоростна кутия за електрически превозни средства и хибриди, чиято цел е да повиши ефективността на силовите агрегати и да увеличи пробега. Тази технология може да бъде особено полезна за електрически SUV-та, подобрявайки тяхната производителност чрез способността да осигуряват висок въртящ момент при ниски скорости.

Електрическите превозни средства обикновено не изискват многоскоростни трансмисии, тъй като електрическите двигатели осигуряват значителен въртящ момент от нулеви обороти в минута. Използването на тази технология обаче може да подобри динамиката и енергийната ефективност, особено в условия извън пътя. Подобни решения вече се използват в моделите Porsche Taycan и Audi e-tron GT, но Stellantis планира да адаптира тази иновация за своите масови модели.

Stellantis патентова многостепенна скоростна кутия - 2

Освен това Stellantis получи пълен контрол върху производството на електрифицирани автоматични трансмисии eDCT, като придоби два завода във Франция и Италия. Тези 6-степенни трансмисии са ключови компоненти за създаване на хибридни задвижвания, базирани на съществуващи бензинови двигатели, като 1.2 PureTech 3-цилиндровият турбо двигател. Трансмисията eDCT позволява интегрирането на 21 kW електродвигател, който осигурява задвижване при ниска скорост и постоянни скорости.

Въвеждането на новата многостепенна скоростна кутия и контролът върху производството на eDCT имат за цел да подобрят производителността на електрифицираните модели, осигурявайки по-добра динамика и енергийна ефективност.

Stellantis патентова многостепенна скоростна кутия - 3


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димо Иванов

    5 2 Отговор
    Защо пак вървят към усложняване (поскъпване) - сегашния вариант с двигатели директно в колелата отвсякъде изглежда най-издържан ...

    Коментиран от #2

  • 2 Рали пилот

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Димо Иванов":

    Концепцията с двигатели в колелата е от доста време, но не се налага и използва масово. Може би има някаква причина за това. Най-вероятно управлението в завой на двигателите в колелата на една ос.

    Коментиран от #4, #8

  • 3 Механик

    10 0 Отговор
    Ша са спукам от смех!!!
    Начи отпадна и това "предимство" на електричките. Предимството да нямат скоростни кутии. А тесларите колко много се гордееха с това.
    Окачиха им генератори с ДВГ. После почнаха да им слагат звукова уредба, че да бръмчат (щото инак били тихи по тоя начин представляват опасност). Сега па и трансмиите им станаха предавателни кутии....
    Да си пререже човек вените, начи!

    Коментиран от #5, #9

  • 4 Механик

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Рали пилот":

    Ами не е заради управлението. Колелата са независими едно от друго. Нямат механична връзка.
    Просто в колелото не може да се вгради достатъчно голям мотор. По-точно, мотор с голям диаметър, от където да му дойде и голямо рамо, което пък е голям въртящ момент при една и съща мощност.
    Много пъти съмказвал и пак ще кажа. Електродвигателят е много по-подходящ за задвижване на МПС. Но до тук са всички "предимства" на електричките. Всичко друго е недостатъци и тия недостатъци се мъчат да ги избегнат с усложняване на самата машина и на електрониката и.
  • 5 ПЗпцдзпцдп

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Ех, а бяха времена, когато ни се обясняваше, "Само една движеща се част имат!". Спомени, споменииии....
  • 6 Някой

    1 2 Отговор
    При съвременните ДВГ и скорости на движение, повече от 6-7 предавки вместо да намалят разхода го увеличават. Защото с увеличаване броя предавки сеъувеличава механичните загуби и пада КПД на скоростната кутия.
    Не разбрах точно какво са открили, че да им го патентоват. Скоростната кутия е над 150 годишно изобретение.
  • 7 Някой

    3 3 Отговор
    Денят когато Stellantis фарира ще стане световен празник за автомобиристите.
  • 8 Причината е прозаична

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Рали пилот":

    Колелото става тежко, което е проблем за гладкото движение на окачването. Първи компромис е двигателят да се изнесе в шасито през чупеща се полуоска. Оттам идва другият компромис - щом е в шасито двата двигателя да се съберат в един с трансмисия и диференциал. Така стигаме до най-разпространения днес вариант - двигателен мост с независимо окачване.

    От обяснението на Радо нищо не разбрах. Дано той е наясно.
  • 9 Що си не гледаш механизмите?

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Електрическите автомобили винаги имат предавка между двигателя и колелата. Тротинетките и велосипедите нямат.