Отидете към основна версия

3 794 27

Георги Ангелов: Конкурентни сме с другите за завод на VW

  • завод-
  • vw-
  • volkswagen-
  • георги ангелов

Автомобилен завод с няколко завода за авточасти и компоненти ще стане най-големият индустриален център в страната

Очевидно сме конкурентни, както спрямо други страни от ЕС като Румъния, така и спрямо извън ЕС като Сърбия, каза в предаването "Лице в лице" икономистът Георги Ангелов за шансовете на България компанията Volkswagen да я избере за строежа на новия си автомобилен завод.

"България е част от ЕС, кандидат сме за чакалнята на еврозоната и за Шенген, бяхме председател на ЕС", посочи като предимства икономистът.

"Най-големият производител на автомобили в света на глава от населението е Словакия – те са 5 милиона души, а произвеждат 1 милион автомобила. Страната обаче вече става по-скъпа като разходи за труд и заплати и затова се търсят други страни, които са подобни и по-конкурентни. Тук изгрява звездата на Балканите", отбеляза още Георги Ангелов.

По думите му Турция е във финансова и политическа криза, а тези неща влияят. Завод не се прави за една година, а поне за 30-40 години напред и трябва да има сигурност, посочи още икономистът.

Един завод от мащаба на Volkswagen, който се обмисля за Балканите, е около 350 000 автомобила или ще прави по 1000 коли на ден. Това означава поне 5 000 работници и поне 3 милиарда лева еднократна инвестиция, обясни още икономистът. По думите му в един автомобил има много части и те се произвежда в отделен завод. Те.е. изграждането на завод за автомобили привлича и завод за автомобилни части, отбеляза Георги Ангелов.

"В Словакия има три завода за автомобили и 350 завода за автомобилни части. Общо 250 000 човека работят в този бизнес като генерират 26 млрд. евро износ за страната. Автомобилен завод в България плюс няколко десетки заводи за авточасти и компоненти – това ще стане най-големият индустриален център в страната. Този завод се очаква да има поне 10 млрд. оборот, но целият сектор ще бъде нов и това означава драстично повишаване на заплатите и добавената стойност. Трябва да минем на следващата стъпка – до произвеждаме завършен продукт, защото така ще дойде добавената стойност и по-високите заплати”, категоричен беше Георги Ангелов.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини

  • Турция лобира за инвестицията на Volkswagen

    Турция или България ще вземе очакваната инвестиция на „Фолксваген"? Чуждите медии за шансовете на Турция на фона на политическото напрежени ...
    16.04.2019
    12 062
    30
  • VW избира между България и Турция

    Германската агенция Deutsche Presse Agentur (DPA) излезе с информация, касаеща избора на страна за строеж на нов завод на Volkswagen. По-конкретно ста ...
    15.04.2019
    11 655
    33