Отидете към основна версия

1 223 2

Павлова: До 15 юли правим комитет за пътя Русе-Свиленград

  • русе-свиленград-
  • лиляна павлова-
  • път
Снимка: БГНЕС

 

Това, което постигнахме като съгласие на срещата, е до 15 юли да бъде създаден Надзорен комитет. Той ще се представлява от 3 държави едновременно.

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която днес обсъди с представители на Катар и на Турция изграждането на бъдещия скоростен път Русе – Свиленград.

Павлова обясни, че всяка от трите държави ще излъчи двама представители и така 6 души ще представляват този Надзорен комитет. Той има срок от 15 юли до 20 септември да разработи статута, правилата за работата на бъдещата компания, която трябва да бъде създадена. Лиляна Павлова се надява това да стане през октомври. Тя обясни, че периодът е три месеца, защото мюсюлманите празнуват от 20 юли Рамазан. В периода от един месец, в който те празнуват, ще може да се поддържа само оперативна комуникация с тях.

"Крайната цел е до 20 септември да имаме вече всички юридически съгласувани документи. Основният ще бъде меморандум за разбирателство между правителствата на трите държави, който ще потвърди волята за изграждането на този път и с него ще бъде създадено съвместно това тристранно дружество, което ще започне да функционира за възлагането вече на предпроектни проучвания, анализ на полза и разходи, и всичко, което е необходимо", заяви Павлова.

Участието на трите държави в Надзорния комитет ще бъде пропорционално, като очакването е дружеството след това да работи пропорционално. Шестте човека, които ще работят в Надзорния комитет ще разпишат и бъдещите правила за работа на дружеството. Лиляна Павлова уточни, че за пропорционалното участие говори за инвестицията, която ще бъде направена само по отношение на предпроектното проучване и формирането на компанията.

"Тази компания, когато се направи предпроектно проучване, когато се направи анализ на ползи и разходи съответно ще се направи изчисление какъв е размерът на инвестицията, за колко време тя ще се реализира, за колко време тя ще се изплати, ще се дадат предложения вече за самото финансово изпълнение. Като там вече сме заявили категорично, че България няма да има финансов ангажимент освен за извършване на всички отчуждителни процедури от една страна и след това и издаване решенията на строеж", обясни регионалният министър. Бъдещият концесионер, който ще бъде избран, ще има ангажимента по изграждането и поддръжката на пътя.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини