Отидете към основна версия

23 293 35

Прикриване на дефекти чрез калибриране по АМ „Марица”

  • прикриване-
  • дефекти-
  • калибриране-
  • ам „марица”-
  • лазар лазаров-
  • канцер
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Ограничено е движението по автомагистрала Марица - от връзката и с автомагистрала Тракия до пътния възел Димитровград, съобщиха от АПИ.

До 12 ч. на 20 февруари /събота/ ще бъде ограничено движението по автомагистрала Марица - от връзката й с АМ „Тракия“ до пътен възел Димитровград на АМ Марица. Временната организация е поради калибриране на дилатационните фуги и лагери на моста над река Марица при 24-ти км на автомагистрала Марица, съобщиха от АПИ.

Според АПИ, това е стандартна процедура, която се прави при нови големи съоръжения, на които фугите и лагерите са монтирани през лятото и през зимните месеци е имало значителна разлика в температурите.

Най-вероятно обаче, от пътната агенция ще използват момента, за да закърпят появили се дефекти на чисто новия път.

Граждани на няколко пъти алармираха за пропадания в участъка Оризово - Димитровград на магистралата, открит след ударни довършителни дейности на 29 октомври миналата година, между първия и втория тур на местните избори. Има сериозно пропадане на моста на река Банска, в участъка на ЛОТ 1 между Димитровград и Оризово.

Това се признава и от АПИ, като от агенцията заявяват, че времето ще бъде използвано и за отстраняването на други гаранционни работи по участъка, без да бъде уточнявано кои. Екипи на изпълнителя на лот 1 на АМ Марица ще извършат и необходимите дейности по отводняване на насипа в близост до река Банска и изграждането на допълнителен дренаж. От преовлажняване на основата на насипа в участък с голям водосбор и голям надлъжен наклон по посока на моста на р. Банска е установено голямо преовлажняване на насипа, което трябва да бъде премахнато, за да се гарантира дълготрайната му стабилност. Това ще бъде постигнато чрез изграждането на допълнително отводняване от изпълнителя на лот 1 и за негова сметка.

На практика излиза, че това е основен ремонт едва ли не на новопостроената АМ Марица. Това би го казал и всеки експерт в строителството на пътища и мостове. И този път обаче няма изненада, защото за пореден път се прави опит, под фиктивно планирани ремонтни мероприятия да се прикриват нередности при самото строителство на магистралата. С тези ремонти, в момента се прикриват грешки в строителството и макар да ни убеждават, че те ще бъдат за сметка на изпълнителя, със сигурност ще се бръкне отново в джоба на данъкоплатеца дали чрез винетки, дали чрез някаква друга схема.

Вчера самият шеф на АПИ Лазар Лазаров, който за втори мандат ръководи ведомството, е бил бесен, твърдят запознати. Реакцията му е обяснима, защото в последно време обръчът около АПИ отново започна да се затяга, но от там оставки няма.

Сагата с АМ Марица е твърде дълга в годините. Трийсетте километра от магистрала "Марица" до Димитровград трябваше да струват 133 млн. лв. без ДДС и да са готови през 2013 г. Но това не се случи. И двата поети ангажимента от строителя - италианската "Чи Ем Чи ди Равена" (CMC di Ravenna) бяха нарушени - отсечката поскъпна с една трета от първоначалната оферта. Първоначалният срок за завършването и беше август 2013, после ноември 2014 г., след това август 2015 г., де факто магистралата бе открита предизборно през октомври 2015 г.

След това строителството бе поето от „Пътища Пловдив” АД на Георги Гергов. Междувременно в този период от време Лазар Лазаров работеше в Пловдивския панаир, но следеше всъщност пряко за строителството на АМ Марица. Обекта освен, че е удължаван два пъти, за него бяха отпуснати и допълнително 50 милиона лева държавни пари за преовлажнени почви.

Обществена тайна е, че Лазар Лазаров е близък до благоевградската фирма „Агромах” ЕООД. Според информация на бивши и настоящи служители на агенцията не е тайна, че преди назначаването му за председател на АПИ за втори път, Лазар Лазаров дори лично е присъствал на оперативки, провеждани на терен, като представител на „Пътища Пловдив”АД при изпълнение на проекти строени от „Пътища Пловдив” АД и възложител Агенцията. Справка в Търговския регистър показва, че дружеството „Пътища Пловдив” се представлява от Асен Христов Савев - баща на Христо Асенов Савев / едноличен собственик на капитала на „Агромах” ЕООД. Той е мажоритарен акционер в дружеството от 25.03.2014 г. В периода от тази дата до избора му за председател на УС на АПИ Лазар Лазаров се е явявал на провежданите оперативки, като председател на „Пътища Пловдив” АД, въпреки че официално се е водил, че оглавява Пловдивския панаир на Георги Гергов, от когото пък Савев купува „Пътища Пловдив” АД.

Припомняме и че проектантите и строителите на първите километри от магистрала „Марица“ бяха забравили да направят важна отбивка от нея. На мястото, на което аутобанът се свързва с „Тракия“ при старозагорското село Плодовитово, нямаше отбивка за Стара Загора и Бургас, това го съобщи възмутено преди време самият Лазаров, но май бе забравил, че именно той е контролирал обекта и като шеф на АПИ през 2013 г. и когато бе в Пловдивския панаир. Любопитно е, че друг член на УС на АПИ Дончо Атанасов представляваше италианците у нас, които строиха първият участък на АМ „Марица”. Той като, че ли също е бил сляп. Илиана Захариева, която също е част от ръководството на АПИ, отговаряше за Проектирането в НАПИ, си е затваряла очите явно за този проблем.

Схемата в тази институция с европроектите и не само с тях не се променя, въртят я единствено кукловодите й. Още при първия си мандат Лазаров се прочу с конфликт на интереси, тъй като работеше в АПИ заедно с роднини. Той работи с жена си в нарушение и на Етичния кодекс на АПИ и е в явен конфликт на интереси.

Лазаров придоби името новия Батко, след като се разбра, че назначеният от Батко и Братко пътен шеф е подписал договор с фирмата на Веселин Георгиев за 4 години за милиони левове и го е уредил да доставя материали от кариерата си за строителството на АМ Тракия. Още при първия си мандат като шеф Лазаров, подобно на своя учител, се обгради с фирми от бранша, които единствено получаваха обществени поръчки. При строителните надзори бяха известни случаи при които близките до Лазаров фирми са спечелили поръчки на цена от 8% от СМР, което е рекорд за България.

Голяма бъркотия бе създадена от несменяемите двама души в АПИ – Лазаров и Атанасов.

Не случайно по необичаен начин, бе спрян търгът и за АМ „Хемус”, оставки обаче и заради него няма. Въпросът е и от тук нататък така ли ще се управлява?! Ще се спира ли и всяка обществена поръчка?!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!

*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини