Last news in Fakti

7 Април, 2016 11:33 3 973 6

Велико прозрение: Закриха нерентабилна структура след четири години

  • нкспи-
  • велико прозрение-
  • закриха-
  • нерентабилна структура-
  • пътища-
  • пътищари-
  • отговорност-
  • лазар лазаров

След възникнали скандали Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Парламентът прие на второ четене Законопроект за изменение и допълнение на Закона за пътищата, с който закри държавното предприятие Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“.

В мотивите на законопроекта е записано, че предложението за закриване е на базата на вътрешен анализ на дейността на предприятието и на анализ, представен от Световната банка.

В тях е отчетено, че съществуването на компанията не е оправдано от гледна точка на нейната ефективност, тъй като тя няма достатъчно добавена стойност за цялостния процес по изграждане, поддържане и управление на пътната инфраструктура, а отделните дейности по разработване на проектите и провеждане на отчуждителни процедури, се възлагат на външни изпълнители. С направените промени дейностите, осъществявани от компанията, се поемат от Агенция „Пътна инфраструктура“.

Уредени са въпросите на правоприемство по отношение на проектите, изпълнявани по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020“, както и всички имуществени, финансови и други взаимоотношения, произтичащи от прекратяването на дейността на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“.

Със закриването на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ сигурно ще си замине автоматично и  ръководството й. Мнозина от служителите в нея пък не желаели да се преместят на работа в АПИ, тъй като възнагражденията им щели да бъдат по-ниски отколкото досега. Това със сигурност ще позабави някои от проектите, тъй като други служители ще им се наложи да влязат „в час” с тях.

Структурата се закри по искане на група депутати от ГЕРБ и правилно, но тя бе създадена при предишното правителство на ГЕРБ, когато министър на регионалното развитие бе сегашният президент Росен Плевнелиев. Припомняме, че тази структура бе създадена въпреки сериозните протести на бранша. Тогава Плевнелиев назначи за председател на НКСИП - Асен Антов, който година преди това Борисов изгони от АПИ, тъй като обвини него и колегите му Янко Янков и Христо Славчев, че са довели Пътната агенция до фалит. Известно бе и че Антов е кадър на Батко и Братко. Назначенията и в тази структура бяха на принципа на „шурата – шуранайката”, а заплатите в нея бяха доста по-високи от тези в Агенция „Пътна инфраструктура”. Де факто двете структури АПИ и  Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ имаха от части дублиране на дейността, което единствено и само може да доведе до колективна безотговорност. Така и НКСИП и АПИ, конкурирайки се си пречеха, което бе видно, но никой като, че ли не забелязваше докато не избухнаха скандали с „Агромах” и обществените поръчки за лотовете на „Хемус”, зад които се заговори, че стоят Делян Пеевски и Валентин Златев. Тогава премиерът Бойко Борисов реши, че ще закрие тази структура заради скандалите, които имали широк отглас в обществото. Едва след това политиците прозряха, че структурата е нерентабилна. Така ама години наред през нея минаха милиони левове и пак няма виновни. Велико прозрение след четири години нерентабилно съществуване на структурата управляващите откриха "топлата вода" и решиха проблема в правилната посока. Факти.бг пак ще попита кой ще поеме отговорността за безумието, което позволи съществуването на подобна структура с дублиращи функции, която в крайна сметка се оказа нерентабилна?!


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Уни

    1 0 Отговор
    ПлЕзидента да поеме отговорност!
  • 2 народът

    1 0 Отговор
    Стопанска камара и много други подобни тежащи на бюджетът да поемат по път!
  • 3 Мила

    0 0 Отговор
    Пътната политика е провалена!
  • 4 Поли

    1 0 Отговор
    от АПИ също са за закриване!!!!Лазар Лазаров и другите шефове да тръгват към Централния Софийски

    Коментиран от #5

  • 5 Гьобелс

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Поли":

    НЕМЕДЛЕНО
  • 6 Ани

    1 0 Отговор
    Лаборант-Лазар Лазаров наистина е за затвора!!!!!Никой не може да го спаси!!Баце нема да го опази,като научи всичките му далавюри!!!Самия Лазарчо говори,че си плаща и скоро ще духа супата!!!