Сутринта научихме, че ще се закрива агенция, свързана с обществените поръчки, които бяха спрени? Най-вероятно, това е Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ / НКСИП/, за която писахме, че ще се закрие по искане на група депутати от ГЕРБ.
И правилно! Компанията беше създадена по времето на Росен Плевнелиев, когато той беше министър на МРРБ, въпреки сериозния протест на бранша. Тогавашният председател на УС на АПИ и единственият, избран с международен конкурс, подаде оставка в знак на протест. Интересното е, че до тогава Агенцията бе водеща и бе възвърнала доверието на Брюксел -пусна се АМ Тракия, след като три поредни правителства се бяха провалили по този въпрос. Отпушиха се и фондовете за пътища по ОП "Регионално развитие" и премиерът Бойко Борисов режеше лентички всяка седмица!
Плевнелиев пое отговорността за тази структура и назначи за председател на НКСИП -Асен Антов, който година преди това Борисов изгони от АПИ, тъй като обвини него и колегите му Янко Янков и Христо Славчев, че са довели Пътната агенция до фалит? Имаше и сигнали, че тримата изнасят и унищожават документи при отстраняването си. Какъв парадокс? Но кой е Антов? Кадър на Батко и Братко, както междувпрочем и Лазар Лазаров - шефа на АПИ. Говори се, че Антов е известен с любовта си към твърдия алкохол. Бивши негови колеги си спомнят за пиянските му изцепки дори в работно време. Разказват за случаи, при които докато е в отпуск пътува със служебната си кола на оглед на съоръжение. Шофира служител на тогавашната Лаборатория на НАПИ. Според бивши служители, двамата са в "особено настроение" и предизвикват жестока катастрофа, която е потулена от тогавашното ръководство. Състоянието на Антов е критично - около две години след случката се движи с патерици.
Разбира се, че новата компания не оправдава очакванията. Трудно се намират сериозни кадри, а и тогавашният регионален министър Плевнелиев предпочита да назначи съпруги на свои съветници и близки до приятелския му кръг. Както се казва в една българска поговорка –„Ако искаш една работа да не се свърши - дай я на двама души!” Така и НКСИП и АПИ, конкурирайки се си пречат! Стига се до парадокси! Спомняме си, че отговаряха за два лота на една и съща магистрала Струма и забравиха за връзката с ГКПП. НКСИП поставяше неизпълними условия в заданията, като строителя да е извършвал археологически разкопки, или да има референции за тунел по ЗУТ, което предизвикваше смях в строителния сектор!
В АПИ пък назначиха за няколко месеца човек на Плевнелиев, избран измежду 100 кандидатури, който сравняваше пътя с пицата и под банкет разбираше пиршество. Чудесен избор! След него на поста бе назначен Лазар Лазаров, известен като Лаборанта, или Новия Батко. За него се говори, че веднага е уредил 4 годишен договор за поддръжка, както и материалите за магистрала Тракия да се взимат от кариерата на Веселин Георгиев. Какъв благороден жест! Лазаров работи в Агенцията със съпругата си, дори си е позволил да я покани на масата на УС на АПИ на Новогодишното парти на Агенцията. Разбира се, че партито е проведено на прекрасно място - хотела на Валентин Златев в Правец!?Чудесен избор! Само, че ако се вярва на премиера, Златев е свързан с Фирма от пътния сектор? Но следва и въпроса има ли конфликт на интереси, ако работиш с жена си в една агенция и си Председател на УС? Дали пък не го забранява законодателството и Етичния кодекс на АПИ?
Та така с пътищата и пътищарите, същите хора, същите Батковци ,същите фирми и същото лошо строителство на пътища! Потвърждение за това е и спецакцията срещу „Агромах”. Дружествата от групата на „Агромах“ ЕООД и дружествата от групата на „Пътища Пловдив груп“ АД ползват доставки от дружества, наречени „Буфери“ - „Кей пласт“ ЕООД и „Кей транс гео“ ЕООД, е информацията на прокуратурата. Чрез тези буферни дружества се осигурява документален поток, регулиращ задълженията за внасяне на ДДС на дружествата от строителните групи. По този начин се намалява дължимия от тях към държавния бюджет ДДС за внасяне. От своя страна буферните дружества ползват документален поток от друга група дружества с характеристиката на „липсващи търговски“ – регистрирани на лица с нисък социален статус, с цел функциониране на създадената схема на данъчна измама.С ползваното данъчно предимство от страна на големите строителни фирми, щетата за фиска за една година и половина е 14 млн. лева избегнат за внасяне ДДС. При претърсванията и изземванията в гр. Лом са открити и иззети златни накити на стойност около 500 000 лв. При извършване на процесуално-следствените действия в базата на „Агромах“ ЕООД в района на гр. Благоевград, служителка от дружеството се е опитала да изнесе в сак сумата от около 1 000 000 евро.
Междувременно е известно, че въпросните фирми са печелили доста от обществените поръчки за големи магистрали. В случая кой ще понесе отговорността? В нормалните държави може би най-малко в случая трябва да е шефа на АПИ, а защо не и министъра на регионалното развитие? Да, ама не, в България никой не говори за оставки, защо ли?!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата. Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!
*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Коралска
19:34 21.03.2016
2 Горан
19:42 21.03.2016
3 Някой
17:29 31.03.2016