През 2020 година Борисов обикаляше с джипка, в началото на 2021-та го видяхме да ни маха от хеликоптер, ето сега метеорологичните условия предполагат и предразполагат да го видим най-сетне да инспектира падналите камъни по Искърското дефиле, порейки вълните на придошлия Искър на крилете на някой дракaр, наливайки се с медовина, докато играе на руска рулетка с лакрицови бонбони, ядейки и очаквайки всеки следващ нов вид да е крайно гаден.
Все пак си мисля, че може би парламентарните избори, които предстоят тази година ще убият възможностите да се налага Борисов да инспектира каквото и да е било, но знае ли човек - да не забравяме, че депутатите събираха подписи за внасяне на законопроект за нова Конституция, докато гражданите пред Народното събрание (бивш Партиен дом) викаха "Оставка", хвърляха слама, бяха пръскани със сълзотворен газ, по-късно милвани с палки. Такива ми ти работи.
Но да се върнем на дракара и Борисов – да не забравяме, че третият му кабинет още е на власт (... бихме ли могли?). Предлагам следния хипотетичен сюжет в случай, че джипката на премиера изпита трудности в придвижването заради обилните валежи, които се сипят над страната ни в последните дни:
Борисов стои на мачтата на гореспоменатия дракар и плава по река Искър. Друг вариант на същия епизод е плаването да се извършва по Перловската река. По пътя си среща паднали клони от дървета – в случая на Искър, или лилави легени за пране, ако избере Перловската река. И на двете локации електрозахранване няма, сцените се осветяват естествено от меката светлина на факли, които служат и за отопление - две в едно. И в двата случая темата на разговора е колко нови възможности предоставят бурните води за туризма и икономиката.
Да не говорим, че придвижването на населението с лодки и салове вместо с коли, би помогнало за решаването на проблемите със замърсяването на въздуха в София с фини прахови частици.
Заговаря се за круизи по Перловската река, има предложения за изграждане на ферибот, който тръгва от езерото в „Дружба“ и акостира в „Панчарево“. При Искър новодошлата вода се определя като началото на нови възможности за риболов и отглеждане на ориз. Друг плюс е, че пътят е залят – тоест няма да е необходим ремонт на пътя по Искърското дефиле. Тировете ще могат директно да преминават през него по ферибот, чието изграждане се очаква да приключи през април. Не задължително на първи, но със сигурност с духа му.
И така, смятам, че предложението ми е приемливо. Ако не се хареса, винаги мога да предоставя наследствен лист хартия, на който са изписани кодовете от GTI, чието въвеждане е необходимо, за да върви колата ни по вода.