Ние няма да козируваме на Брюксел във всяко нещо. Посещението на ген. Радев беше позитивно, но трябва още по-активно да се отстоява българския интерес, не може на нас да ни се спускат всякакви решения и позиции. Това заяви в студиото на „Тази сутрин” президентът (2002 г. – 2012 г.) Георги Първанов, след като настоящият държавен глава наложи вето на Закона за концесиите и, поне според евродепутат от ЕНП/ГЕРБ, създаде риск от наказателна процедура за страната ни.
„В тази криза на Европа, ценностна и политическа, очаквам да видя повече характер от българските политици”, заяви бившият председател на БСП и АБВ. Той отбеляза, че използването на военен самолет за визитата до Брюксел е било знаково и е било с цел Радев „да покаже сила, мощ”.
Според Георги Първанов президентът е казал нещо, което не се отличава от позицията на европейските лидери – не може да се гради нова европейска архитектура на сигурността без Москва. По думите му санкциите, наложени от ЕС, носят негативи за България и трябва по-настойчиво да се настоява за тяхната отмяна.
Във връзка с визитата на Владимир Путин в Унгария и изразената там от него готовност отново да работи с нашата страна, Първанов коментира: „Онова, което ние можехме да направим с мощните газови проекти и всички проекти в енергетиката, уви, правят ги други”.
Бившият лидер на АБВ даде и „идея” на управляващите: „Предстои да отбележим юбилейна годишнина от руско-турската освободителна война. През 2003 г. през Путин беше в България по повод на тогавашната годишнина. Това беше една мн силна визита с последващ политически и икономически ефект. Диалогът би могъл да започне с такова събития в културен план, а след това ще се отпушат възможностите за общуване в икономиката”.
Първанов посъветва и следващите български премиери да намерят път към Москва: „Знаете ли от кога български премиер не е ходил в Москва? Това е недопустимо!”.
АБВ започна съвместна работа с „Движение 21” на Татяна Дончева. Според Георги Първанов това е нормална част от процесите в лявото пространство и двете формации имат много общи приоритети. Той смята, че новата коалиция „би могла да бъде сериозна алтернатива”.
На фона на това обединение, и Георги Първанов, и Румен Петков, и Ивайло Калфин напуснаха ръководните си постове в партията. „Това е част от един процес, който засягане само България, в Европа има голяма промяна, която засяга не само лидерите, политиците, но и идеите, ценностите. Не можем да искаме да променим България, ако не променяме себе си”, обясни Първанов.
Той все пак посочи, че заедно с колегите си ще помага, макар и извън „оперативната политика”. Ще бъде ли обаче „почетен председател” с решаващи функции зад кулисите като Ахмед Доган? „Имам достатъчно влияние и авторитет, не ми трябва титла”.
Ивайло Калфин и Румен Петков пък вероятно ще водят депутатски листи. „Това е потенциал за България, в българския парламент трябва да влязат хора, които са подготвени заедно с младите, за да има добър баланс между поколенията”.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кроко
09:29 03.02.2017
2 ИНТЕРЕС БЪЛГАРСКИ
Друго си е да козируваш на путин -а и колко по-доходно е ???
Коментиран от #4
09:59 03.02.2017
3 болшевик
За жалост 8 години минетчийски сервилитет към Запада и Щатите ни докараха до точка на социално и демографско изчезване на нацията.Дупелизците и национални предатели от герб начело с кретеноидния бивш президент-меланхолик трайно ни интегрираха в бедност и забвение.След 26 години на демошашканация,членоприемство в ЕС и НАТО берем само и единствено негативи.Ясно е че на Джон и Ханс не му пука за източноевропейците ние сме добитък за тях така ,че нашето отношение трябва да е същото.Само съюз със Русия и останалите политически и културно-икономически източни блокове ще ни доведат до просперитет!!!
Коментиран от #5, #7
10:56 03.02.2017
4 кроко
До коментар #2 от "ИНТЕРЕС БЪЛГАРСКИ":
То пък като козируваш на обанана,кокуферкел и ердогрух, к'ва файда видя ти за последните 8г? Тва ли ти е българския интерес?Коментиран от #6
11:12 03.02.2017
5 меншевик
До коментар #3 от "болшевик":
Разбира се че Първанов /гоце / е най- успешния президент !Влезе в политиката гол като пушка ! Беше известен че в двора си има външна тоалетна . Но сега след като слезе от сцената е приказно богат !
Но Ти явно имаш носталгия по мине.чииството и дупе.изацията на СССР и русия и може би ти лисват такива методи като обезглавяването на Българската нация на 01. 02. 1945 ?
Или може би ти харесваше да чакаш 15-20 години за "лада" или да си купуваш $ по 5-6 лв или да чакаш по две седмици за виза или може би много ти харесваха двете кила банани по нова година .....
Ако си трайно интегриран в бедност и забвение се хвани нещо да работиш !!! СЕГА ДЪРЖАВАТА ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ НА ВСЕКИ КАДЪРЕН ЧОВЕК ДА СЕ РАЗВИВА !!!
В КОМУНИЗМА НЕ МОЖЕШЕ ЕДИН МАГАЗИН , ЕДНО КАФЕНЕ ДА ОТВОРИШ ЗАЩОТО ДЪРЖАВАТА СЕ БОЕШЕ ОТ БОГАТИ ХОРА И СЕ ГРИЖЕШЕ ВСИЧКИ ДА СА РАВНО БЕДНИ!!!
Повече работи ! По-малко пиши глупости!!!
11:24 03.02.2017
6 мроко
До коментар #4 от "кроко":
Като си погледнеш портфейла и хладилника сега и преди сам ще разбереш за кой да гласуваш!Кило месо за 6 лв при заплата 125 лв? Или пак за 6 лв но при заплата 1250?
Като си спомниш че от обикновена книга та до телевизор все рушвет ти трябваше за да си ги купиш а сега има всичко на всеки ъгъл ПАК ЩЕ РАЗБЕРЕШ ЗА КОГО ДА ГЛАСУВАШ!!!
Коментиран от #8, #15
11:35 03.02.2017
7 гощо
До коментар #3 от "болшевик":
Любимият ти Гоце,този милиционер е два пъти абсолютно случайно избран!!!! И да беше успешен за себеси!!!!! Влезе прошляк излезе милионер!!!!! С такива политици като него,лансиращи руският модел още дълго време ще сме с стил на работа от сорта на ...човека каза 10% ше дадем едни пари и ще ни оправят и други подобни!?!?11:43 03.02.2017
8 кроко
До коментар #6 от "мроко":
За това засшегата не е набоко тиквата, а на това че сме в ЕС. И сме там благодарение на Царя и Серджо с всичките плюсове и минуси.12:03 03.02.2017
9 Ник
Моето лично мнение като очевидец на периода от 80-те години до сега, е че държавата не е била в по- голяма разруха. Не е имало толкова неграмотни, толкова цигани, толкова безработни, толкова кражби, такова безхаберие и такава наглост!
Не помня за последните 26 години държавата в лицето на управниците да построят едно предприятие и да осигурят работни места. Всичко което се случва е прехвърлянето на държавните активи построени преди 89година в ръцете на определена група хора като Винету, Пеевски, Петър Стоянов, Масларова, Гущеров, Иван Костов, Нейнски, Паси и да не ги изброявам всичките.
Нищо не е създало, което и да е правителство от 89 година на сам! Има само приватизации на държавни активи или тяхното затваряне заради некадърност или поради чужда воля!
Това е! Когато разсипят къщата ти и собственият ти двор и опустошат всичко, токагава няма причина да не искаш да се изнесеш. Ми няма проблем! - Пътувай на където искаш!
-Голям келипир изкарахме!
Коментиран от #10, #11
12:06 03.02.2017
10 работник и колхозничка
До коментар #9 от "Ник":
Отговарям на всички твой критерии за изказващ се!!!Държавата България /надявам се и ти да пишеш за нея / 89-90 година беше във пълна разруха и фалит- икономиката и беше на колене при държавен дълг 8-9 милиарда $ Луканов спря да обслужва дългът / спря плащането на лихвите / - сега колко е дългът? около 25 милиарда евро !!! Има ли проблем??? Сам можеш да си направиш сметката кога икономиката е работила по -добре!
Неграмотни винаги е имало и това се доказва от справката че 80 % от ,неграмотните са на възраст над 45 години .Тоест те са неграмотни от Татово време!
Когато аз ,най-вероятно и ти си кандидатствал във ВУЗ сме се конкурирали с 10 и повече човека за едно място ! Сега приема на доста места е без проблемен !!!
Циганите никога не са работили !!! Преди 89 година се водеха на работа но нищо не правеха и за това ние ,останалите вземахме вместо 1500 лв по 250 за да има и за циганите 180!!!
Огромните предприятия Като "кремиковци" ,стоманодобивно предприятие без да имаш руда ,"плама " нефтопреработвателно без да имаш нефт ," Хмко " Враца без да имаш газ бяха НАЙ- ГОЛЯМАТА ГЛУПОСТ И ЗАГРОБВАНЕ НА БЪЛГАРИЯ !!!
ВЗЕМИ ЗА СРАВНЕНИЕ ГЪРЦИЯ : 40-45 ГОДИНА СМЕ БИЛИ ДВА ПЪТИ ПО -ГОЛЯМА ИКОНОМИКА ОТ ТЯХ ,89 СМЕ ТРИ ПЪТИ ПО-МАЛКА !!?
На какво мислиш че се дължи това ???
Коментиран от #13, #14, #29, #30, #32
13:18 03.02.2017
11 кроко
До коментар #9 от "Ник":
Не е нужно да си над 40 за да правиш разлика - разрушенията си личат! Имало е нещо едно време, работело е, сега има само отломки! Като след война.13:21 03.02.2017
12 дърт десар стар комуняр
Иначе съм съгласен, че, на който плаща, на него трябва да козируваме!
13:39 03.02.2017
13 кроко
До коментар #10 от "работник и колхозничка":
Нещо много бъркаш времената - я кажи сега колко ни е БВП и колко е бил тогава. В долари към днешна дата.Ако мислиш че тези над 40 са неграмотни, значи сегашните трябва направо да ги пишем бавноразвиващи се малоумници и да им даваме инвалидни пенсии!
Прав си за безпроблемия прием - щото няма кандидати! Сигурно щото сме по-добре от 80-те затова няма кандидати! За качеството да не говорим. Все пак има международни изследвания коя година на кое място сме били в образованието, вместо да дрънкаш лъжи, докажи че сега е по-добре! Ама няма как, нали. Първо щото е лъжа, второ, щото си тъп, мързелив и лъжлив трол! Ти и преди 89 си бил такъв!
Циганите е по-добре да взимат смешни пари и да ги учиш на работа, евентуално да вършат някаква работа дори инеефективно, вместо да крадат и нанасят загуби и за отделните домакинства, и за държавата. Всичко това струва разходи, а дори и сега смучат над 1 милиард на година за помощи!
Всичко едно врем е е било свързано - торове и земеделски машини>земеделие>хранителновкусова промишленост>машини за тази промишленост, вкл електроника и потдъжане>износ на готови хранителни продукти и машини. Разрушаваш земеделието и готово - умират още 3-4 отрасъла! Това се направи умишлено в началото на "демокрацията"!
При тежката промишленост е същтата работа - работи заради фирмите от леката промишленост. Умишлено като не им търсиш пазари, не ги контролираш, не правиш реформи във собствеността им, фирмите загиват и повличат свичк
Коментиран от #20, #26
13:41 03.02.2017
14 кроко
До коментар #10 от "работник и колхозничка":
При тежката промишленост е същтата работа - работи заради фирмите от леката промишленост. Умишлено като не им търсиш пазари, не ги контролираш, не правиш реформи във собствеността им, фирмите загиват и повличат свичко по веригата. и това стана умишлено, всички във властта придобиха ликвидирани или приватизирани фирми за да дават под наем! Страхотна икономика, няма що!Коментиран от #16, #17
13:41 03.02.2017
15 дърт десар стар комуняр
До коментар #6 от "мроко":
С хубавото бързо се свиква, забравиха др.сливия соц, празните магазини, чакането за кола, цял един живот, режима на тока, щото го продаваха за долари, корекомите, шоколадовите яйца, липсата на дрехи, дънките бяха забранени, защото развращават младежта и какви ли не още простотии, като сложим и пълната забрана да живеш и да се придвижваш, където искаш, соца беше най-голямото л..но. Обаче номенклатури, като Гоциту си живяха царски тогава, хубаво им беше, и сега им е супер.13:43 03.02.2017
16 дърт десар стар комуняр
До коментар #14 от "кроко":
Цялата "икономика" на България по соца лежеше на плещите на СССР, срина се СССР и се срина и соц изпърдяната икономика, ФАКТ!Сега хората живеят МНОГО по добре от по-времето на соца.
Коментиран от #23
13:49 03.02.2017
17 дърт десар стар комуняр
До коментар #14 от "кроко":
Кроко, ти си пълен двойкаджия по икономика пич! Ква тежка икономика, кви 5 лева? За да имаш Кремиковци ти трябва руда, имаме ли руда? Не!?После, като произведеш желязото, къде ще го продадеш в суров вид, за да спечелиш!? Всички големи заводи в НРБ бяха пълен БУЛ-Ш.Т, родени в главите на психопати и селяни, пасли добитъка и след 44 - та ги правят министри!?
13:53 03.02.2017
18 onq s konq
Коментиран от #19
13:53 03.02.2017
19 дърт десар стар комуняр
До коментар #18 от "onq s konq":
Пише се "козирувате", ама няма нищо, не трябва да си по умен от Вожда, няма да го излагаш я. :)Коментиран от #21
13:57 03.02.2017
20 рубльов
До коментар #13 от "кроко":
Няма да ти отговарям на всичките глупости но все пак ще те питам къде намират работа младите лекари инженери компютърни специалисти и ще ти отговоря Германия ,Франция ,Англия ?А по комунистическо /руско / време по Либия ,Ирак ,Ангола.... все високо развити държави ХА-ХА -ХАааааа
НИЩО НЕ КАЗВАШ ЗА ГЪРЦИЯ ,БЕЛГИЯ ,ДАНИЯ ,ХОЛАНДИЯ ВСЕ ДЪРЖАВИ ОТ НАШИЯ КАЛИБЪР КОЙТО СА ДАЛЕЧ ПРЕД БЪЛГАРИЯ ЗАЩОТО НЕ СА ПРАВИЛИ КОМУНИЗЪМ С РУСНАЦИТЕ !!!
НЕ СЕ ИЗЛАГАЙ!! АКО ТИ ДАВАТ ОТ РУСКОТО ПАРИ ДА ПИШЕШ ГЛУПОСТИ ,ПРИБИРАЙ ГИ И НЕ СИ ДАВАЙ МНОГО ЗОР!!!
Коментиран от #31
14:00 03.02.2017
21 onq s konq
До коментар #19 от "дърт десар стар комуняр":
Вие понеже сте много начетени и умни затова герп за толкова години едвам освести държавата ама сега пак искате да я затриете ама тоя път няма да стане защото хората ви разбраха какви сте и пак ше си изберат герпКоментиран от #22
14:01 03.02.2017
22 дърт десар стар комуняр
До коментар #21 от "onq s konq":
Пише се ГЕРБ, не "герп"! :))))))Ами, ние и преди си имахме Тодор Живков и авторитарно управление, защо пак трябва да избираме същото?
Коментиран от #24
14:08 03.02.2017
23 кроко
До коментар #16 от "дърт десар стар комуняр":
Нали уж у нас сега е по-добре от колкото е било през 80-те? Това са твои думи! Е, защо тогава младите лекари и т.н си търсят работа навън, тролче, омотано в собствените си лъжи?!Винаги е имало такива дето са по-добре и такива, които са по-зле. Въпроса в ние на къде вървим сега.
14:52 03.02.2017
24 кроко
До коментар #22 от "дърт десар стар комуняр":
Кремиковци в било глупаво до толкова, до колкото нямаме собствена руда. Но пеоизводството му е било предназначено и за вътрешно потребление и за износ - което не е глупова сам да си произвеждаш необходимите материали. Просто са разчитали на постоянно партньорство с СССР.А фалита на много български фирми стана не заради фалита на СССР, а заради поадането разко в друга среда. Едно е да ти казват какво да правиш и къде да изнасяш, друго е сам да си търсиш пазари и да проучваш. Нямаше такава култура в управителите на фирмите, отделно желанието да се крадне и завлачи нещо на всички нива - и управители и управляващи на държавно ниво. Помниш ли фразата „държавата е лош собственик, затова дайте да го продадем”?
15:04 03.02.2017
25 Ален Делон
15:08 03.02.2017
26 яшар
До коментар #13 от "кроко":
То циганите комунистите /ткзсто / ги направи крадливи?В Царска България земеделието беше частно -никой не смееше да пипне !
Като дойдоха комунягите откраднаха земята на народа и циганите станаха царе на полските кражби !!!
Кога са живели циганите така добре както при комунизма??? Тогава се и развъдиха много. Колко цигани имаше преди 9 септември?
Коментиран от #27
15:56 03.02.2017
27 кроко
До коментар #26 от "яшар":
Верно ли бе! А на запад пак ли ТКЗС-то ги направи крадливи?!Понеже си много умен, ще си отговориш сам на въпроса за развъждането: през 45-та сме били 6.5 милиона, през 88 сме били 8.89 мил. А познай ся що са станали повече циганите!
Коментиран от #28
16:10 03.02.2017
28 Новото поколение
До коментар #27 от "кроко":
Кукувицо гледам те цял ден висиш и пишеш простотии я хващай билета за Северна Корея /само там остана хубавия комунизъм/ и ни спаси от присъствието си. Като е било по-хубаво тогава защо фалира СССР ??? Явно не са излизали сметките и накрая сега младите плащаме за тъпия комунизъм а младите капиталисти са на поне 2000 евро заплата....и ти ще обесняваш как капитализмът бил зле ! Я виж Китай как бяха само с комунизъм и как са сега с капитализъм...а това ,че в България прехода го правха комунисти пак вие сте ги избирали, аз съм на 25 и съм потресен какво сте надробили....16:24 03.02.2017
29 Ник
До коментар #10 от "работник и колхозничка":
А ми не съм съгласен! Нека да отбележим , че Държавата е в пълна разруха след войната (поредната). Има подчертано аграрен характер и пъно с неграмотни. Промишленост почти никаква! Единствен възход на икономиката около 30те години. преди Великата депресия!Неграмотни са по- голямата част от населението средно с образование от 1-во до 3-то отделение- Това е неоспорим факт!
Индустрия... - Никаква! Единственият развит промишлен отрасъл е шивашкия. За телевизия и радио няма да говорим въобще!
Широко мащабното строителство, обучението на кадри създаването на работни места се правят от държавата- факт!
Вземаме от Руснаците и технологиите и парите за строеж. Понеже няма кадри държавата изпраща хиляди хора да се обучават за сметка на държавата- Факт!
За образованието не знам от къде я изкопа тази справка! Аз толкова неграмотни не съм срещал. За пръв път в историята за последните 10 години завършващите образование са по- неграмотни от предходните! Факт за който можеш на всякъде! Не знам къде ги намери толкова неграмотни след 45 години! Това поколение сега дори не може да пише на кирилица!
Относно циганите добре трябва да помниш че подлежаха на контрол и вървеше някаква форма на превъзпитание! По статистика през 90-те бяха около 300 хил., сега по информация са около 1 млн. И естествено им плащаме социални помощи без да можем да ги накараме да работят- не било цивилизовано според някои НПО-та.
Иначе аз драги имам фирма. Тя бе отличена през 2011 година
16:38 03.02.2017
30 Ник
До коментар #10 от "работник и колхозничка":
(продължение)Та фирмата ми бе определена в годишната класация за микро и малки предприятия "ГЕПАРД" през 2011 на ІІ място в Града и 11 място в страната.
Относно Кремиковци...
Това предприятие, както и Завода за Каучук в Нови Искър и още няколко бяха създадени за да намерят работа на многолядното полуграмотно селско население в София- Факт! Ако ги нямаше вероятно нещата щяха да бъдат още по- зле! Иначе добър пример за това което ти наричаш идиотия са Япония. Страна която няма метал, но пък е един от най- големите машиностроители. Как работят те? Рудата пристига с кораби от цял свят включително и от Нова Зеландия. Само че това което ти наричаш разпад вече 26 години се разпродава. Всички след 89 година само разпродават държавни активи! - Факт!
Кажи ми какво успяха да направят за 26 години освен да разпродават?
Пристанища, Завод, предприятие? Какво направиха настоящите?
Аз освен кражби друго не виждам! Съгласен съм че имаше недостатъци, но ... кое от тези настоящи хайвани е по-градивно?
Варна бе най- проспериращия град. Туризъм, Корабоплаване, Кораборемонт, Тежка индустрия... - Всичко! След 89 година цървули като Костов и Борисов таковаха мамата на всичко съградено! Единствения град който има някакво развитие е София защото продължават да харчат приоритетно парите на държавата за собствени облаги. Всички останали градове затъват благодарение на вещата политика за последните 26 години
17:02 03.02.2017
31 Ник
До коментар #20 от "рубльов":
Ще ти отговоря на въпросите.По онова време достъпът да чужди държави бе ограничен. поради тази причина износът на специалисти бе в определени държави. Причината не е никаква освен политическа. СОЦ Блока и Западния фунционираха самостоятелно един от друг.
Що се отнася до изброените държави от "нашият калибър" хайде да видим какво се слечва там...
Гърчите до преди 30 години бяха изключително зле и много много назад в икономически аспект от България по време на СОЦ-а. Драхмата отдавна бе загубила дихание и беше в забвение като нашият лев след така наречената перестройка. Докато Гърците не влязоха в ЕС, тяхното състояние бе малко по добро от държавите в северна Африка.
Белгия, Дания, Холандия бяха империи (особено Дания) и то до 20 век. Тоест те точеха пари от колониите си доста дълго време. Редно е да се запознаеш сериозно с тази част на историята за упоменатите държави.
Така че не знам какво сравняваш? - Примерът ти е изключително неподходящ!- Връзката с Белгия, Холандия, Дания и т.н. е безсмислена. Те нямат обща основа за сравнение. Никога не са били равнопоставени и поставени в еднакви условия.
17:17 03.02.2017
32 Гост
До коментар #10 от "работник и колхозничка":
Смъртта на Брежнев заварва България с 00000 заеми и с 2 500 000 000 швейцарски франкове резерв в швейцарска банка. Бай Тошо нарича това моят резерв и само той и началника на БНБ имат право да го пипат. При едно посещение в Япония Бай Тошо решава ,че е време в България да се изградят мегаломански заводи ,и забива в тях огромни средства , без да си дава средства ,че началника вече е друг. През 1989г. България има 8.5 000 000 000 заеми, като има да получава 4,5 000 000 000 от арабският свят за продадени стоки и оръжие. Едни от тях Пасито опрости на Кадафито,за медиците. България имаше и активи по света за 2.5 000 000 000 дол. И нямаше и дори един ден закъснение за плащането на падежа. Изведнъж Горбачов поиска разплащането за суровините да става в долари ,и нямаше как това да стане веднага и държавата ни увисна -нито суровини нито долари. Как да се разплащаш в долари когато 75% от продукцията ти е за соц-лагера с преводни рубли. За това са нужни поне 5 годишни планови периоди,да се настрои икономиката,и да си съберем вересиите,но никой не ни даде това време. Сега брутният ни дълг е 50 000 000 000 дол. и срещу това няма никаква икономика.19:05 03.02.2017