ФАКТИ.БГ

Готвят поредни промени при шофьорските курсове

Основната цел на проекта е да се създадат еднакви правила за всички учебни центрове

Публикувана: 29 Септември, 2020 18:53
4 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1637
Готвят поредни промени при шофьорските курсове
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.2 от 6 гласа.

Готвените промени при шофьорските курсове ще гарантират по-високо качество на обучението и ще намалят нелоялните практики. Това стана ясно по време на пресконференция, във връзка с публикувания за обществено обсъждане проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 37 за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение. Новите предложения бяха представени от изпълнителния директор на ИА „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски и заместник изпълнителния директор на ИА „Автомобилна администрация“ Дамян Войновски.

Бойко Рановски обяви, че до предложените текстове се стигна след поредица от разговори, срещи и анализи на пътната безопасност и обучението на водачите. „Последните данни показват, че за шестте месеца на 2020 г. тежките ПТП с участието на нови водачи са 96 с 24 загинали и 108 ранени. При тези произшествия 35 от водачите са самокатастрофирали, при което са загинали 6 и са ранени 35 участници в движението. В населени места са настъпили 47 тежки ПТП с нови водачи, като 10 са загинали, а 52 са ранени. Извън населени места тежките инциденти са 49, с 14 загинали и 56 ранени. Голяма част от тези произшествия са причинени от слаба подготовка на водачите, липса на обучение и изпит извън населено място, подценяване на ситуациите които възникват на пътя, недобра преценка и реакция за избягване на пътен инцидент, движение с висока и несъобразена скорост“, изтъкна Бойко Рановски.

Той посочи, че основната цел на проекта е да се създадат еднакви правила за всички учебни центрове, поставяйки ги при равни условия. По думите му, това е важно за да може да се гарантира качеството на обучението и да се избегне нелоялната конкуренция, която влошава обучението. „Чрез електронна система ще постигнем прозрачно и гарантирано обучение. Ще намалим административната тежест, като премахнем хартиените документи. Курсистите и техните родители ще имат достъп до досието на курсиста, преминатото обучение и пътищата по които се е упражнявал. Веднъж вписани в регистрите инструкторите и учебните автомобили ще могат да бъдат местени в различни учебни центрове без необходимост от представяне на допълнителни документи, каквото е изискването към момента. Важно е да се отбележи, че достъпът до системата ще бъде безплатен, както за учебните центрове, така и за курсистите“, допълни Бойко Рановски.

Той бе категоричен, че предложените промени са изготвяни въз основа на данните от съвместните проверки с различни контролни органи, водените множество дискусии с бранша и анализите на експерти. „Текстовете не са окончателни. В момента тече едномесечното обществено обсъждане на наредбата. След приключване на обсъждането всички бележки ще бъдат разгледани и ще бъдат поканени заинтересованите страни за широко публично дебатиране на промените. След изчистването на всички спорни моменти наредбата ще бъде предложена за одобрение от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията“, каза още Бойко Рановски.

Проектът на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 37 за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение е публикуван за обществено обсъждане на:

· Страницата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията

· Портала за обществени консултации на Министерския съвет – strategy.bg


България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.2 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Шофьорска книжка
1 Отговор
можеш да си купиш без проблем, това е причината за смъртта по пътищата, да не се правят на луди!

Оценка:
-4 +12

chi
2 Отговор
Прах в очите ето това готвят...

Оценка:
-0 +7

ОлеОлеОлеееее
3 Отговор
Готвените промени са под диктовката на 2-3 големи фирми - Василеви,Росен 85 и др. и целят тотален монопол въру пазара на обучение за кандидат-водачи. Промените ще затворят около 90% от учебните центрове и поскъпването на курса е неминуемо. Инструкторите които работят в момента в тези фирми се водят на минимална заплата но реално работят на заработка и не получават гарантирана заплата, тоест един месец може да изкарат 1500 лв но на следващия да финишират с 300 лв. заработка. Заплащането е около 6 до 10 лв. на учебен час и въпросните инструктори висят като парцали по колите по 14 часа на ден в нарушение на всички разпоредби за да докарат средна заплата от 1000-1200 лв на месец. Освен това от тази заработка "работодателят" демек бизнесмена с учебния център им удържа половината или съответно цялата сума осигуровките които се внасят върху фиктивната минимална заплата. С една дума по зле от таксиметров шофьор! Та въпросните бизнесмени дето уж са много загрижени за обучението на младите водачи да вземат да си оправят първо нещата във фирмите пък тогава да пробутват промени в Наредба 37!

Оценка:
-0 +5

ГРАД КОЗЛОДУЙ
4 Отговор
ИЩЕ ПРОДАВАТ КНИЖКИ НА РОМКИ РОМИ БЕЗ ИСПИТ

Оценка:
-0 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
ТОП 5