На 31 декември 1968 г. 1968 г. Съветският свръхзвуков пътнически самолет Ту-144 извършва първия си полет. Това става два месеца преди аналогичния европейски самолет "Конкорд".
Туполев Ту-144 е първият в света свръхзвуков пътнически самолет, конструиран от конструкторско бюро Туполев, под ръководството на авиационния конструктор Алексей Туполев.
Външно двата самолета са много подобни, въпреки че се различават по своята конструкция. Създателите на "Конкорд" обвиняват СССР в технически шпионаж, като за доказателство служат и намерени години по-късно технически планове и документация на самолета у руски шпиони.
В отговор руските конструктори заявяват, че сходната им цел е довела до сходни резултати. Поради приликата му с Конкорд, западните медии наричат самолета "Конкордски". Ту-144 преминава скоростта на звука за първи път на 5 юни 1969 г., а на 15 юли същата година става първият пътнически самолет, преминал 2 Мах.
През 1973 г. Ту-144, участващ в Парижкото авиационно изложение. За съжаление катастрофира, при което загиват екипажът и 9 души на земята.
Ту-144 влиза в експлоатация по редовни пътнически линии през м. ноември 1977 г. Високият разход на гориво, някои технически несъвършенства и поредната катастрофа при изпитателен полет през м. май 1978 г. водят до преждевременното извеждане на самолета от експлоатация.
Последният пътнически полет на Ту-144 е на 1 юни 1978 г., по-малко от година след първия. Общият брой произведени апарати е 16.
Характеристиките са на Tu-144D:
екипаж - 3
капцитет - 120-140 пътници, но обикновено 70~80 пътници
дължина - 65,50 m
обхваща - 28,80 m
височина - 10,50 m
площ - 438,0 m²
тегло празен - 85 000 kg
максимално тегло, с което може да излети - 180 000 kg
вместимост на гориво - 70 000 kg (154 000 lb)
реактивен двигател - RD-36-51
брой на реактивните двигатели - 4
сила - 200 kN
максимална скорост - Mach 2,35
максимална достигната скорост - 2 500 km/h, 1 550 mph
скорост, която поддържа по време на полет - Mach 2,16
скорост, която поддържа по време на полет - 2 300 km/h, 1 430 mph
таван на полета - 18 000 m
обсег - 6 500 km
височина, която може да изкачва за 1 минута - (3 000 m/min)
разпределение на тежестта - 410,96 kg/m²
натиск/тегло - 0,44
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Риская мощ
Коментиран от #6, #30, #33, #47, #111
04:22 31.12.2022
5 Аз съм Българче, ❤️
от османския ботуш - на шия,
ни ингилизи, ни германци могат,
на мене да вменят,
че по дедови ми друми,
двама прегърнати с башибозук,
сме крачили един до друг!
Аз обичам руския народ и колкото и да бълнувате за америка и англия, които сринаха София преди 80г., аз пак ще обичам спасилите ни за втори път - руси!
Братя в сърцето завинаги! ❤️
Коментиран от #11, #15, #63
04:32 31.12.2022
6 Да бъдем честни
До коментар #4 от "Риская мощ":
А как се казва инжинера основал космическата програма на САЩ? Колко ССовци и нацистки учени са прехвърлени с имунитет в Америка?Коментиран от #13
04:36 31.12.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #5 от "Аз съм Българче, ❤️":
БЛАГОДАРЯ ви за ПРЕКРАСНИЯ ИСКРЕНЕН ЧОВШКИ СТИХВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ ХОРА
Коментиран от #20, #21
04:47 31.12.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Отговор
До коментар #6 от "Да бъдем честни":
Казва се избягал от РусияКоментиран от #70
04:56 31.12.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 АННА МИЛА
До коментар #5 от "Аз съм Българче, ❤️":
много ИНТЕЛИГЕНТНО ВЯРНО написаноКоментиран от #18
04:57 31.12.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 СССР копира всичко
Абсолютно всичко. Точно както фалшивите парфюми или дрехи. И се тупат в гърдите с "постиженията" си. Единствено най-големият самолет в света е техен Оппааа! Моя грешка! Абтей е УКРАИНСКИ!
Коментиран от #19, #32, #51
05:01 31.12.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Да се чете
До коментар #17 от "СССР копира всичко":
Антей!05:02 31.12.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Боби
Коментиран от #99, #101, #106
05:05 31.12.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Жълто джудже
Коментиран от #74
05:17 31.12.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 БАРС
Коментиран от #58, #61, #88
05:47 31.12.2022
29 Асен Йорданов
Коментиран от #75
05:58 31.12.2022
30 БАРС
До коментар #4 от "Риская мощ":
Глупости калачников бил не ски .а докажи .нищо подобно намекваш за автоматичната не ска винтовка нищо ама нищо общо няма даже и затворната рама няма нищо общо и немската не е била толкова надеждна да всеки немски автомат като се намокри или кален дълго ще чакаш да стрелне.Друго даже прослувутата немска картечница от 2 свет.война се оказа чешка даже средните танкове са били чешки патент.Но има много снимки на немски вийници през 2 рата св.война с руска автоматична карабина на СимьоновСупер надеждна с 10 патрона е била пред немските.именно и мокра е стреляла.06:19 31.12.2022
31 Мая
До коментар #3 от "Ганьо":
Да, а Българското Табсо е създадено от СССР. След това става българско. Авиокомпания Балкан. Със съветски самолети. Когато България става независима 1989 разпродава и унищожава компанията. И електричеството е от СССР.АЕЦ българите не могат да допуснат да се построи защото все се карат помежду си.
Всъщност само чушкопека е на бай Ганя и злобата и завистта и неблагодарността. Прословутата ракия с която си изглажда мозъчните гънки е турска...
06:26 31.12.2022
32 БАРС
До коментар #17 от "СССР копира всичко":
Абе пич я се успокой малко стига си писал фейкове.Конструктопа Антонов си е чис Руснак та даже и самите украинци та бюрото и било в Русия а след това го преместват в Украина.ОК А СЛЕД 1990 ГОД РАШКИТЕ СИ БРИБРАХА ВСИЧКО ТЯХНО И ЩО ДОСЕГА НИЩО НЕ МОЖАХА УКРИТЕ ДА НАПРАВЯТ КЪДЕ ИМ СА САМОЛЕТИТЕ ПРОСТО МРИЯТА ГО ОСТАВИХА НА УКРАИНЦИТЕ.НО СЛЕД КАТО СИ ГО УДАРИЗА УКРИТЕ ТЕ ВЕЧЕ НЯМАТ А РАШКИТЕ СИ ЛЕТЯТ С НАЙ ГОЛЕМИТЕ В МОМЕНТА ТРАНСПОРТНИ САМОЛЕТИ РУСЛАН И АНТЕЙ.И ДРУГО НАЙ ГОЛЕМИЯТ ПЪТНИЧЕСКИ САМОЛЕТ ЕАРБЪС ГРЕДИТЕ НА КРИЛАТА ЗАДА УДЪРЖИ ТАЯ ТЕЖЕСТ СА ИМЕННО РУСКИ И СА СЪЩИТЕ КАТО НА МРИЯ САМ ПУТИН НЯКОГА КАЗА ЧЕ ЩЕ ПОМОГНАТ С ТЕХНОЛОГИЯ ЕРБЪСЪТ ДА ИЗЛЕТИ ГОВОРЯ ЗА НАЙ ГОЛЕМИЯТ А НЕ СА МАЛКИТЕ.Я ЗЕМИ НАПИШИ ТА НИЕ КАКВО СМЕ ИЗМИСЛИЛИ ЧЕ НИКАДЕ НЕ МОГА ДА ПРОЧЕТА ДА НАМЕРЯ НЕЩО МОЖЕ БИ СИ ВСЕЗНАЙКОКоментиран от #34
06:32 31.12.2022
33 Търновец
До коментар #4 от "Риская мощ":
Когато Русите продадоха Аляска през 1867 те нямаха нито локомотиви нито съвременни бойни кораби за разлика от Британци и Французи които навлизаха все по-дълбоко в Азис с техните стоки, с Порт Артур нямаше дори артилерийска защита, и княз Горчаков подписа договор за 7 млн долара. Първия руски локомотив е копиран много години след това.Коментиран от #46
06:36 31.12.2022
34 Мая
До коментар #32 от "БАРС":
Ние сме измислили слагачеството.Пример- автора В. Михайлов е завършил Московската школа за политически изследвания...
А. да не забравя единственото БГ изобретение ЧУШКОПЕК...
Коментиран от #35, #36, #77
06:38 31.12.2022
35 Търновец
До коментар #34 от "Мая":
Аз бях на МехМат в МГУ а години след това във Fermilab - в Търново още 14 век имаше университет но след заробването закрит, а в Константинопол също имаше Магнаурска школа - пръв Европейски университет след заробването унищожен- Константинопол стана Истанбул и се върна пазара на роби06:54 31.12.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Мишел
07:17 31.12.2022
44 Преди да се появи Ту 144 има, същите
07:24 31.12.2022
45 Фър
07:26 31.12.2022
46 ЧИЧО СТАМАТ ШУМКОВ
До коментар #33 от "Търновец":
Когато Русите продадоха Аляска през 1867 те нямаха нито локомотиви нито съвременни бойни кораби за разлика от Британци и Французи които навлизаха все по-дълбоко в Азис с техните стоки, с Порт Артур нямаше дори артилерийска защита, и княз Горчаков подписа договор за 7 млн долара. Първия руски локомотив е копиран много години след това.06:36 31.12.2022========================================================================= ===================================================================================== ===ПЪРВИЯТ РУСКИ ПАРЕН ЛОКОМОТИВ Е ПОСТРОЕН ПРЕЗ 1833 Г ОТ ЧЕРЕПАНОВИ КОИТО СА БИЛИ КРЕПОСТНИ,АКО РАЗБИРАШ КАКВО ОЗНАЧАВА ТАЗИ ДУМА.
Коментиран от #53
07:33 31.12.2022
47 Станко
До коментар #4 от "Риская мощ":
Първия автомат в света е създаден от Вкадимир Фьодоров 1917г. Чети я тая история. Всички копират от него.07:34 31.12.2022
48 Търновец
Коментиран от #59
07:37 31.12.2022
49 Хахахаха
До коментар #3 от "Ганьо":
Телевизор защо ти е бе зомби. Ти знаеш ли какво е висша цивилизация.07:39 31.12.2022
50 БеГемот
08:08 31.12.2022
51 милиционер
До коментар #17 от "СССР копира всичко":
искандер и калибър - и те ли са прекопирани !?08:22 31.12.2022
52 Фриман
Коментиран от #66
08:33 31.12.2022
53 Търновец
До коментар #46 от "ЧИЧО СТАМАТ ШУМКОВ":
Чичо ти знаеш ли колко наука има в един парен локомотив и колко машинисти са били убити след експлозии на парния котел? Науката за якост на металите - в случая на термални и механични товари - започва още в Стара Англия откъдето се пренася в Франция и Белгия и Германия. А около 1920 тогавашния министър президент Владимир Улянов - Бланк заповядва огромното лично съкровище на Руския цар да се изразходва за обучение на млади хора в Охфорд и Кембридж е и за закупуване на техника с цел копиране и локомотивите са първи. По това време Русите правеха квас като най-вече08:37 31.12.2022
54 Венци примата,чети бе ,преди да пишеш
най-важните документи в човешката история,
който дава равни права на хората по рождение -
нещо немислимо в хилядите години на човешко
развитие преди това.
Първите официални документи, касаещи правата на човека,
се появяват в края на 18 век в САЩ. Следва и Европа.
И после !
"Ние ще хвърлим всичкото злато на САЩ, цялата сила
на САЩ за измамване и оглупяване на хората от
социалистическия свят. Незабелязано ще подменим
човешките ценности с фалшиви. КАК? Ще намерим
единомишленици в тези страни и Русия. Ще разгърнем
грандиозна по мащаби разложителна работа, ще
изтръгнем социалната същност на литературата, ще
насърчаваме автори, които втълпяват в човека култ
към секса, насилието, садизма, предателството -
тоест безнравствеността. Нужни са писания,
осмиващи естествеността и почтеността като
архаични отживелици. Простащината, наглостта,
лъжата и измамата, пиянството и наркоманията,
животинския страх сред хората, безсрамието,
доносничеството и още много пороци заложени в
човека трябва да се раздвижат.Така ще разклащаме
поколение след поколение, ще предизвикваме
ерозия и развращаване на младежта. Ще създадем
човек с консумативна психика на елементарен
потребител. Всичко това ще извършим под девиза:"
"ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ГРАЖДАНСКИТЕ МУ СВОБОДИ”
Фостър Дълес 1956
Коментиран от #78
08:59 31.12.2022
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Хе хе хе
Коментиран от #68
09:06 31.12.2022
58 Гост
До коментар #28 от "БАРС":
Много неграмотно написано.09:07 31.12.2022
59 Стига с тая германия бе
До коментар #48 от "Търновец":
Искаш да кажеш че Американците са улави да наливат милярди в Б2 стелт вместо да пуснат германдкият фърчиплан намерен в гаража в Улм от 1943-та построен от двама немски пенсионери.🤣Коментиран от #64
09:09 31.12.2022
60 ха ха
09:21 31.12.2022
61 Хохохо
До коментар #28 от "БАРС":
Абе ти да не си някой първолак . ХохохоБил се качвал и на двата самолета хохохо.
09:24 31.12.2022
62 123
09:26 31.12.2022
63 пппо
До коментар #5 от "Аз съм Българче, ❤️":
И аз съм на същото мнение !!09:28 31.12.2022
64 Търновец
До коментар #59 от "Стига с тая германия бе":
Принципите на Стелт В2 са разработени тъкмо в Германия и изработения на тази основа самолет е имал само 4% радарен образ, а в допълнение 186 Немски инженери са откарани в Huntsville, Alabama и начело с Вернер фон Браун създават Аполо а след това и спускаемия апарат, други Немски инженери създадоха камиони Фрайтлайнер в Индиана.09:35 31.12.2022
65 Шляхтиц
09:35 31.12.2022
66 Шляхтиц
До коментар #52 от "Фриман":
Приемете моите почитания! Шляхтиц.09:41 31.12.2022
67 Казуар
09:47 31.12.2022
68 реалист
До коментар #57 от "Хе хе хе":
Може би на няколко флашки -по колко GB са били????09:53 31.12.2022
69 Опорка
10:01 31.12.2022
70 За сведение
До коментар #13 от "Отговор":
Избягал защото бил от СС Ако не сътрудничи на САЩ Великобритания щеше да го вкара до живот заради ракетите падали в Англия.Порше е бил арестуван във Франция и конструира Рено 4 (някъде още го правят и карат)Коментиран от #104
10:10 31.12.2022
71 Гепи и бегай
10:24 31.12.2022
72 тнймфгх
Как така руснака краде някакви чертежи (вие наясно ли сте, че за самолет това са ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ чертежа) и от нищото успява да произведе и закара на изложение самолет 2г. преди да се появи действащ Конкорд?
Учтивата версия е, че самолетите са разработвани паралелно и руснаците за пореден път са били първи...
Реалистичната версия е, че предател сред руснаците е докладвал за разработката на западните си господари и те по спешност са почнали да работят по Конкорд и въпреки впрягането на целият потенциал на "запада" не успяват навреме. И единствено парите на "Запада" държаха толкова години Конкорд във въздуха- всеки час полет на Конкорд носеше над $120 000 загуби. Губеха яко, но демонстрираха превъзходство "Нашият лети успешно, а вашият умря отдавна"...
И най-точната версия е, че Ту-144 е бил нужен само като тестов модел за Ту-160- да се изчистят проблемите. А и никога СССР не е имал нужда от свръхзвуков ПЪТНИЧЕСКИ самолет- за бързи полети от Европа до САЩ тогава може да е имало някакъв смисъл (освен за имидж едва ли е имало друг смисъл де), но такъв самолет да се ползва от СССР никога не е имало нужда...
10:34 31.12.2022
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Су-57
До коментар #26 от "Жълто джудже":
Не пролича на F-35, а на F-22. И прилича, защото е копиран от него, по простата причина, че първия му полет е 20 години след първия полет на американския. На какво да завиждат?Коментиран от #83
10:46 31.12.2022
75 Нищо
До коментар #29 от "Асен Йорданов":
Общо нямат двата самолета.Коментиран от #79
10:59 31.12.2022
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Жалка/жалък
До коментар #34 от "Мая":
Си. Много неща са измислени от българи, както и много неща, не измислени от българи, сме правили добре.11:03 31.12.2022
78 Текстът
До коментар #54 от "Венци примата,чети бе ,преди да пишеш":
Който цитираш, е от руски роман. -Вечният зов - на Анатолий Иванов. В романа думите са на нацист. Много по-късно руско кюре, разбирай номенклатурчик, ги приписва на Дълес. По- леко с пропагандата.11:17 31.12.2022
79 ведртгъхуй
До коментар #75 от "Нищо":
Ту-144 и Ту-160 "нямат нищо общо" точно колкото днешните Ауди и Бентли "нямат нищо общо"... Записвай си:За прост свръхзвуков самолет (до 1,2-1,4 Мах-а) има едни изисквания и самолета може да изглежда поне по 5 начина и конструктивно да се изгради поне по 7 начина.
За 2+Мах-а изискванията се усложняват и визуално вече имаш 2, максимум 3 варианта и конструктивно имаш максимум 2 варианта.
И Ту-144, и Ту-160 са самолети за 2+Мах-а и основната им разлика е "пътнически" и "бомбардировач" и съответните механизми...
ПС: Строени са от едно конструкторско бюро, влизат в употреба с няколко години разлика, и двата са огромни и свръхзвукови- какъв ли е шансът да има поне 70% общо между самолетите, а?
Коментиран от #82, #85
11:28 31.12.2022
80 Горно Уйно
Хайде бъди жив и здрав и продължавай с пропагандата. Ама тя не е за теб, тънка работа е това.
Коментиран от #81, #98
11:30 31.12.2022
81 Естествено
До коментар #80 от "Горно Уйно":
Че жигулито са фиати. Официално купуват лиценза.Специалист.
Коментиран от #97
12:05 31.12.2022
82 Да записвам няма
До коментар #79 от "ведртгъхуй":
но явно си разбирач.Дизайн на самолетите - съвсем различен. Единия е с променлива геометрия на крилата - другия не е. Единия е с падащ нос, другия не е . Двигателите са съвсем различни, даже са на различни конструкторски бюра. Фюзелажите са съвсем различни, единия предвиден за пътнически салон със съответните изисквания към него, другия предвиден за бомби и ракети.
Да, сигурно са ползвали отделни компоненти, трябва да са завършени идиоти всеки нит да е различен, но концепциите нямат нищо общо.
По твоята логика всички свръхзвукови самолети трябва да са еднакви.
12:21 31.12.2022
83 едрфтгъхуй
До коментар #74 от "Су-57":
Аман от вмирисани либерасти- явно и най-малките опити за мислене са ви забранени от козяшката господарка...Когато имаш самолет с 2 маторя дето да подминава 2 Мах-а, крейсерската му скорост да е 1,5 Мах-а и отиваш в посока "Стелт" със скрито въоръжение НЯМАШ 57 варианта на конструиране- пряко сили имаш 3 варианта като 1-ят е най-оптимален технически, 2-ят е най-оптимален спрямо задачите на самолета и 3-ят е нечия болна фантазия... И варианти 1 и 2 се припокриват на 80%...
Та така- кое е учудващото, че Ф-22 и Су-57 си приличат до безобразие? Аеродинамиката е еднаква за всички и начинът да постигнеш резултат Х е точно ЕДИН, няма друг...
Коментиран от #86, #105
13:04 31.12.2022
84 джо
13:10 31.12.2022
85 Поради
До коментар #79 от "ведртгъхуй":
непонятна за мен причина ме изтриха (коментар 82), не не ми се занимава пак отново да пиша всичко, за да ти обясня.13:11 31.12.2022
86 А какво
До коментар #83 от "едрфтгъхуй":
Ще кажеш за Миг 1.42, който всъщност е бил предвиден за 5то поколение изтребител от руснаците? Нищо общо няма с F22 като дизайн. Но пропада и 20 години по-късно идва Т50, почти пълно копие на F22.Адски мирише на копи-пекат да ти кажа.
Коментиран от #87, #89
13:17 31.12.2022
87 Копи-пейст
До коментар #86 от "А какво":
Исках да кажа.13:18 31.12.2022
88 емил
До коментар #28 от "БАРС":
За съжаление човек много рядко може да прочете нещо вярно и да разбере истината. Почти всичките Коментарии са от хора без никакви знания и компетенции и под всяка статия същите глупаци коментират своите простотии. Благодаря ти, че научих нешо ново истината колко хубаво ще е такива коментари да им повече. Желая Новата 2023 година -- здраве на теб и семейството ти , щастие и успех в живота. Всичко най-хубаво. .Коментиран от #102, #103
13:24 31.12.2022
89 4р5т6ъ7у
До коментар #86 от "А какво":
Ами аз съм го казал бе- туй е "вариант 3- нечия болна фантазия"... И да ти обясня що се появява недоразумението на МиГ:- заповядано е на конструкторите да направят опонент на Ф-22
- трябва да бъде и "стелт", тоест със скрито въоръжение
- трябва да е по-бърз и т.н. "по-" неща
Конструкторите се заемат и началните предложения изключително много приличат на Ф-22... Партията ИЗРИЧНО ЗАБРАНЯВА самолета да изглежда така въпреки всички доводи на инженерите. Кръгом на чертожната дъска и следвайки повелите на Партията се пръква онуй недоразумение 1.42/1.44...
След тоталният провал на недоразумението разработките са прехвърлени към ОКБ "Сухой" които почват почти от нулата, но идват лошите години на предателя горбачов и алкохолика елцин и пари за нови самолети няма и така стигаме до днес...
В общи линии да ми твърдите, че два самолета с еднакви задачи и близки техн. данни изглеждат като "копи-пейст" е като да твърдите, че всички автомобили на този свят са "копи-пейст" щото имат 4 гуми, седалки и някакъв си там мотор дето ги задвижва... Имаш задача, имаш технология, имаш и физика която ограничава нещата- ако накараш 10 фирми да ти направят самолет дето е "най-най-най" по всички параграфи гарантирано ще получиш 8 дизайна "копи-пейст" и 2 с разлики под 15%...
Коментиран от #91
14:05 31.12.2022
90 Гост
14:06 31.12.2022
91 Гост
До коментар #89 от "4р5т6ъ7у":
Да, да, да. И Калашников е копирал автомата от някакъв немски, който обаче станал по-велик и известен от оригинала. И Менделеев е копирал периодичната таблица от американците, ама тогава единствената наука в при тях е било краварството.Коментиран от #92, #100
14:09 31.12.2022
92 ртгъхуйи
До коментар #91 от "Гост":
А що си мислиш, че АК-то е 100% руска разработка? Технически е така, но самият Калашников НИКОГА НЕ Е СКРИВАЛ нещо простичко- вдъхновението му идва от механизма на M1 Garand което е полуавтоматична карабина разработка от 30-те години и масово ползвана през ВСВ от американците... Метнал е и едно око на немските автомати и на база техн. решения които е видял у едните и у другите се появява АК... Брои ли се за "промишлен шпионаж"- 100%, директен копи-пейст ли е- В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ...14:29 31.12.2022
93 Лоша работа
14:37 31.12.2022
94 Казуар
15:13 31.12.2022
95 Сър Пичук
А реалността е трагична - нищо от тези "супер-неща" го няма в реалния живот, икономиката крета, хората оцеляват, стандарта на живот е по-нисък от този в редица бананови републики, безаналоговата армия с нейните супер-оръжия е затънала в Украйна и търпи поражения, науката и културата почиват на стари лаври отпреди СССР, а технологичната изостаналост на Русия е пословична.
Всичко говори за това, че редките проблясъци на някакви успехи се дължат на взетото от Германия през ВСВ и откраднатото след това от Запада чрез шпионаж, но некадърно изкопирано и внедрено поради изостаналостта им и недъзите на икономиката им.
15:56 31.12.2022
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Горно Уйно
До коментар #81 от "Естествено":
Вярно, но не съвсем. Моторът не е на ФИАТ.18:09 31.12.2022
98 Горно Нанадолнище
До коментар #80 от "Горно Уйно":
Да, по това време италианците започват да използват масово 2-валови агрегати, а 124-ката има редица разлики в окачване и спирачна система….А доста от частите по каросерият и особено ел.инсталацията при първите бройки са директно от Carello/Marelli….
18:32 31.12.2022
99 моби
До коментар #23 от "Боби":
на 23 февруари 2022 г. Лавров заяви: „Само човек с болен мозък може да допусне, че Русия ще нападне Украйна“.Няколко часа по-късно Русия нападна Украйна…
19:33 31.12.2022
100 наташа
До коментар #91 от "Гост":
неграмотникк19:35 31.12.2022
101 иво
До коментар #23 от "Боби":
на 23 февруари 2022 г. Лавров заяви: „Само човек с болен мозък може да допусне, че Русия ще нападне Украйна“.Няколко часа по-късно Русия нападна Украйна…
19:41 31.12.2022
102 БАРС
До коментар #88 от "емил":
Благодяря ти за поздрава!Желая и на теб и твоето семейство много здраве успехи в живота и много пари.Наистина това е вярно всеки ден гледам руската вече 27 год.Абониран съм за всичките руски канали и там хората показват с доказателства.20:10 31.12.2022
103 БАРС
До коментар #88 от "емил":
Пропуснах това видио на музея в Зисхайм Германия аз също съм бил там два пъти именно там ги видях Конкорда и ТУ 144.Още веднъж благодаря за поздрава и бог да е теб20:16 31.12.2022
104 КонТрол
До коментар #70 от "За сведение":
Ама разбира се, че Порше е създал Рено 4 , още през 1946г. Само че французите, за да не ги обвинят пускат модела 1961г. 10 години след смъртта на Порше. Може би именно в чест на 10та годишнина от смъртта му.Коментиран от #112
14:11 01.01.2023
105 КонТрол
До коментар #83 от "едрфтгъхуй":
Казваш, че еднаквите цели и еднаквите условия водят до еднакви резултати. Би ли ми посочил прилики между F32 и F35?14:21 01.01.2023
106 Зег
До коментар #23 от "Боби":
Така е Боби прав си и то много!Руснак може да накара някой да обича Русия само ако е в техен плен!!!!!!!!
18:20 01.01.2023
107 Копиран друг път
19:48 01.01.2023
108 факти
19:55 01.01.2023
109 Ти си
До коментар #3 от "Ганьо":
Ако небеше написал имена на държава , фирма и организация постави спокойно можеше да се отнася за България ...22:14 01.01.2023
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Мощ Амерская
До коментар #4 от "Риская мощ":
Ами Аз обичам Русия и Роднините ми са от там и смятам Путин за Велик Човек и президент ,и вече съм отишъл там.И ти ли точно мухъл нищожен ще ми събереш пари с дарения да се преместя в е ,цървулан.робски
про.да.жен и най беден.
Ти ли бре хахахах
22:05 16.01.2023
112 ТролКон
До коментар #104 от "КонТрол":
Само са виж ,колко минуса имаш,и си хвърляй въжето.Не спасяем случай
22:23 16.01.2023