Руската фрегата „Адмирал Григорович“, част от Черноморския флот на руските въоръжени сили, извърши учебни маневри в Черно море, предаде ТАСС, позовавайки се на пресслужбата на Военноморските сили на Руската федерация.
По време на маневрите екипажът на бойния кораб е тренирал избягване на атака от симулиран враг, както и удари по цели, имитиращи вражески плавателни съдове. Руските моряци са поразили „вражеските цели“ с крилати ракети.
В разпространеното до медиите съобщение се казва, че фрегатата „Адмирал Григорович“ е симулирала откриване и поразяване на импровизирани вражески цели, имитиращи ескадра кораби. След това са били изстреляни ракети към тях с основното въоръжение на бойния кораб – комплексът „Калибър-НК“.
Руската фрегата „Адмирал Григорович“ е предназначена да унищожава подводници и кораби, както и да отблъсква въздушни атаки. Бойният кораб по проект 11356 може да носи на борда си хеликоптер Ка-27, както и да развие скорост от 30 възела. Основното въоръжение е ракетният комплекс „Калибър-НК“. Водоизместимостта на фрегатата е близо 4000 тона.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Адмирал
Коментиран от #3, #6, #14, #21
11:06 11.04.2019
2 123
Коментиран от #28
11:07 11.04.2019
3 123
До коментар #1 от "Адмирал":
При наситеност на небето с противникови самолети, а на морето с подводници и кораби, носещи противокорабни ракети, скоростта на един кораб далеч не е най-важното нещо. Нали се сещаш, че самолет или ракета са много, много...по-бързи от един кораб, па бил той и бърз. Та, за да оцелее този кораб трябва да го пази мощно ПВО - собствено или на други кораби, самолети или брегови батареи/ Също трябва да има силни средства за РЕБ и т.н.Коментиран от #4, #7
11:11 11.04.2019
4 НКВД
До коментар #3 от "123":
А нали се сещаш че кораба има ракети за въздух и нали се сещаш колко ракети носи един изтребител и колко може да натовари един кораб! Сещаш ли се? А нали се сещаш че не сме в,, Тихия океан" 1941г. и нали се сещаш че това не е,, Ямато "с оръдията?Коментиран от #10
11:17 11.04.2019
5 серьожа
Коментиран от #25
11:22 11.04.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Borislav Popov
До коментар #3 от "123":
Щом скоростта не е от значение - слагайте греблата бе !Коментиран от #17
11:27 11.04.2019
8 Адмирал
До коментар #6 от "Куроедов":
А ако е по течението? Дори и повече от 60 км. h!!! 1852×30=55 560кмh!!!Коментиран от #11, #61
11:32 11.04.2019
9 вАЛЕРИ
Коментиран от #29
11:32 11.04.2019
10 123
До коментар #4 от "НКВД":
Е, да де, нали и аз казвам, че корабът трябва да има ПВО, което е много по-важно от това колко е бърз. И не е важно кой колко ракети носи, а кой може да порази другия. А познай кое е по-лесно за поразяване - бърза и малка цел като самолета или бавна и голяма цел като кораба. ;) А ако е въпрос за Черно море, то е малък воден басейн, лесно се облита от самолети, САЩ имат поне 2 съюзника и бази в региона, та според мен могат да действат и без флот - само с авиация и наземно базирани ракети. Томахавките примерно могат спокойно да поразяват цели на 1000 км, че и на много повече...Както и да е, качествата на една или друга машина не са от особена важност. Войната е колективно начинание и е много важно как си взаимодействат отделните единици, каква е организацията на армията и каква доктрина има. А още по-важно е каква е стратегията и какъв икономически и човешки потенциал имат страните. т.е. какви възможности имат за попълване на загубите.
Но ядрените оръжия обезмислят пълномащабна война межу т.нар. велики сили.....
За Ямато, както и за другите бронирани кораби не си много прав, щото почти няма съвременна противокорабна ракета, която може да му направи нещо съществено. Просто съвременните противокорабни ракети не могат да пробиват дебела броня, не могат, щото съвременните бойни кораби не са бронирани, а не са бронирани по ред причини, най-вече щото един брониран кораб излиза на цената на 6-7 небронирани, а дори 3-4 небронирани кораба ще са по-силни от един
Коментиран от #12, #18, #19, #55
11:40 11.04.2019
11 СссереМ
До коментар #8 от "Адмирал":
Абе това продънено корито по бързо и от совалка бре,с тия 55 560 км в час ще литне към луната.11:40 11.04.2019
12 СссереМ
До коментар #10 от "123":
А бе на тоя гламав трол да обясняваш е все едно да спориш с радиото.Коментиран от #16, #32, #58
11:42 11.04.2019
13 гост
Коментиран от #31, #36, #64
11:43 11.04.2019
14 Да да
До коментар #1 от "Адмирал":
ДрОгарю Адмирал! Това корито от 4000 тона, сигурно го управлява някой матрос! Става за нападение над търговски кораби в Керченския, Корабите обаче трябва да са максимум до 10 000 тона,за да не го преобърнат ако минат до него!11:44 11.04.2019
15 професор Зубов
11:44 11.04.2019
16 Черна Врана
До коментар #12 от "СссереМ":
Закърпиха ти,, търлъка" вчера в Пирогов и днес отново филосовстваш!11:44 11.04.2019
17 123
До коментар #7 от "Borislav Popov":
Чакай бе, кой е казал, че е без значение?! Има значение, но не е толкова важна, колкото други неща. Има значение, но не и когато става дума за ПВО отбрана. Има голямо значение примерно за по-бързото придвижване на кораба от една зона в друга, за противоторпедни действия и др.11:46 11.04.2019
18 НКВД
До коментар #10 от "123":
Само да си знаеш, едно шишенце Спирт от аптеката се смесва с 300ml.вода!изглежда нарушаваш пропорцията я се виж какви си написал!11:48 11.04.2019
19 асът на асовете
До коментар #10 от "123":
Изписал си доста неща, повечето от които верни........само забравяш че руснаците имат в пъти повече самолети в Крим и в крайбрежните руски бази от тия дето имат САЩ в Румъния и България........да не говорим че ние никога няма да атакуваме руснаците, а почти сигурно че и румънците няма да го направят щото после знаят кво ги чака.......та в Черно море САЩ и НАТО могат само да ядат бой, и то здрав.........и те го знаят много добре, тъпите им постоянни посещения имат основната цел да излъжат още някой да се присъедини към въшливата им терористична организация и да послужи като плацдарм и пушечно месо.......ти искаш ли да си пушечно месо и да те убият заради кефа на краварите?Коментиран от #20, #23
11:51 11.04.2019
20 КГБ Териер
До коментар #19 от "асът на асовете":
Мани го това малцинство, още живе в,, Средните векове,, когато гледа количеството армия а не качеството и разположението! Тоя още си мисли че войните се печелят с обсади и барикади!11:55 11.04.2019
21 Morgoth
До коментар #1 от "Адмирал":
До колкото знам скоростта на всички съвременни големи бойни кораби е около 30 възела. Френските, испанските и британските фрегати не са по-бързи. Американците нямат фрегати, но техните самолетоносачи и техните разрушители се движат с тази скорост.Коментиран от #51
11:59 11.04.2019
22 Адмирал
Коментиран от #24
12:09 11.04.2019
23 123
До коментар #19 от "асът на асовете":
Това, което САЩ имат в региона може много бързо да се увеличи. За разлика от Русия те имат възможност бързо да струпват големи сили в един или друг регион на света - всякакъв вид сили, авиация, флод или сухопътни сили. За действия в региона на Черно море могат да ползват и базите си в Гърция. Също могат примерно да вкарат самолетоносачи в Егейско море и самолетите им да действат от там. От Полша до Крим също е 7-800 км. Но най-важното е, че на стратегическо ниво Русия ще е в дефанзивна позиция спрямо примерно САЩ, ЕС и съюзниците им. Примерно черноморският флот колкото и да е силен е затворен в Черно море, а изходът от това море едно, че не е в ръцете на Русия, друго, че може лесно да бъде блокиран. С Балтийско море е същото. Северния и Тихоокеанския флот също са почти откъснати от другите флоти на Русия. Русия има 4 флота, които почти не могат да си взаимодействат. Отделно, че по отношение на количеството и качеството на флота САЩ имат тотално превъзходство количествено и качествено. САЩ и съюзниците им също имат повече авиация, население, икономически потенциал и т.н. Основното нещо, което държи Русия в "играта" са ядрените им сили. Та, както казах, заради ядрените арсенали, пълномащабна война между Русия и НАТО е безсмислена и почти невъзможна.Коментиран от #30
12:11 11.04.2019
24 професор Зубов
До коментар #22 от "Адмирал":
Друго си е Су - безаналогов ,единствения в света ,който излиза от водата СухойКоментиран от #35
12:12 11.04.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Batushka
12:13 11.04.2019
27 Borislav Popov
12:16 11.04.2019
28 Мазна шваба
До коментар #2 от "123":
Не...с кока и тя изплува...12:23 11.04.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Готин ама не съвсем
До коментар #23 от "123":
Ти наясно ли си, че два МИГ-31, могат да контролират фронт с дължина 1100 км?? И могат да го правят от височина 20-30 000 метра? Че откриват цели от разстояния над 600 километра, а топлинни от 56 км?? Че могат да насочват всякакви оръжейни системи, като артилерия, ракети, кораби, самолети, към набелязани цели?? Без самолетите да се разкриват, както и другите видове техника? И си говорим за самолети от преди 50 години! Та представи си какво могат по-съвременните такива, а за ония летящите с атомните бомби, не ми се и мисли, какви са им възможностите!Коментиран от #52
12:29 11.04.2019
31 Мазна шваба
До коментар #13 от "гост":
А в българските-чалгии12:30 11.04.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 виж ги тия
12:39 11.04.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 КГБ Териер
До коментар #24 от "професор Зубов":
Ееееееее, техноногии, това ако го можеше ЕФката са нямаше да ядирят.12:40 11.04.2019
36 Имоти
До коментар #13 от "гост":
На джендарите само мъжки полови органи са ви в задниците!12:40 11.04.2019
37 Asterix
Коментиран от #39, #46
12:54 11.04.2019
38 Asterix
12:58 11.04.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Грух
Давайте, братушки !
Бой по натовските канчета !
13:23 11.04.2019
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 USMC
До коментар #41 от "днес учебни":
Няма какво да чакате , сега е момента, няма американски кораб там ! А ? Ама май не е толкова лесно като пред компютъра13:43 11.04.2019
43 Христиа
Егоистиииии....
14:01 11.04.2019
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Hail Hitler
Коментиран от #47
14:05 11.04.2019
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Оле
До коментар #45 от "Hail Hitler":
И какво , с пърдене ли ще ги изстрелват ?14:17 11.04.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Грубер
14:34 11.04.2019
50 сакън
14:47 11.04.2019
51 БП1 БЧ2
До коментар #21 от "Morgoth":
Точно така 30 възела не са някаква фрапираща скорост . И американските самолетоносачи , а и "Кузнецов" могат да се движат с толкова. Старите ни ПЛК (противо лодъчни кораби) развиваха над 45 възела. Имаха турбини , които нагнетяваха въздух зад кърмата , и кораба буквално летеше над водата , при преследване , или маневриране . Рядко ги пускаха турбините , щото горяха десетки тонове гориво на час . Движиха се през останалото време със звездообразни двигатели.14:47 11.04.2019
52 USMC
До коментар #30 от "Готин ама не съвсем":
Могат ,могат -точно докато не дойде F 15 ,щото след това ще контролират 6амо свободното си падане .Коментиран от #53, #63
15:32 11.04.2019
53 Църната Рупа
До коментар #52 от "USMC":
Над 80% от тези самолети няма да се върнат , а тези които се върнат , няма да има къде да кацнат. На мястото на летището , ще има голяма димяща дупка. А двете части на самолетоносача , ще плават известно време , в две противоположни посоки , малко преди да потънат.Коментиран от #54
15:51 11.04.2019
54 USMC
До коментар #53 от "Църната Рупа":
Това е новата супер продукция на Союзмультфилм , предполагам . Силно съм впечатлен --да знаеш. Но в реалния свят ситуацията е коренно различна.Коментиран от #57
16:51 11.04.2019
55 goni
До коментар #10 от "123":
Зави си! Каква и главата!:)17:04 11.04.2019
56 Гост
Коментиран от #62
17:11 11.04.2019
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Преценящ
До коментар #12 от "СссереМ":
Той поне може що годе да спори смислено. Друг е въпроса че аз не съм съгласен с него,поради няколко причини. Но ти в сравнение с тоя пич 123 си като малко дете драскащо глупост след глупост..! Нито някаква конкретика, нито някакви технически познания за каквото и да е..! Не е лесно да си знаещ,по-лесно е да си тролиш,нали..?17:12 11.04.2019
59 Москвич
17:20 11.04.2019
60 USMC
До коментар #57 от "В РЕАЛНАТА СИТУАЦИЯ ША СИ ПОД":
: D Yeep Ще взема да объркам майките -да знаеш . Какво искаш братче или сестричка ? Да знам предварително17:23 11.04.2019
61 Фантазьор...мамин
До коментар #8 от "Адмирал":
Невежите хора като теб и другите глупендери са като бълхите,скачат си от тема в тема и понеже не разбират какво четат драскат простотии. Скороста на един кораб и маневреноста му са от голямо значение както всяка една бойна система.Върха на сладоледа е да чета тук как сравняват кораб със самолет.. :) ми сравнете го с аналогичен клас разрушител американски или английски да видите те с какво въоръжение са по какви цели могат да водят стрелба и по какви не. И също така вижте ако можете да разберете де,тяхната скорост и маневреност какви са. Едва след това ако човек има понятие малко от стратегия ще разбере че „Адмирал Горшаков” е кораб с който НАТО-вските страни се съобразяват дори и да не им харесва. А,сега си обяснете защо ако можете..! Ако не можете пак си хейтвайте и тролете на воля. То така е по-лесно знам,не че някой ви вярва де ама все си мисля че човек като пише не би трябвало да са все глупости.17:57 11.04.2019
62 Гост..1
До коментар #56 от "Гост":
Точно обратното е..! За цивилното производство не коментирам какво е защото не обичам да пиша за неща които не познавам. Но за военното производство.. ми смея да твърдя че руското е много по-надежно от което и да е. Да,американското е лъскаво,добре изглежда на снимки,и е супер за реклама нали..? Ама реално колкото по-сложна е една система толкова по-капризна е и по-лесно се разваля.Колкото щеш примери за това Т-90 /Абрамс-или С-400 /Пейтриат,Су-35 /Ф-22 дето вече не се произвежда дори..!18:10 11.04.2019
63 Смешен си ми..
До коментар #52 от "USMC":
Странно ми е що сравняваш Ф-15 с Миг-31..? Ти ако разбираше поне малко от военни самолети а не просто да драскаш глупости щеше да знаеш че Ф-15 е многоцелеви и е създаден да „завоюва въздушно ” пространство през 90-те години. А Миг-31 е изтребител-прехващач който от създаването си до сега няма създаден негов аналог в НАТО със същите характеристики и възможности. Сега ако не друго,поне научи нещо ново,нали..? Следващия път внимавай какво пишеш за да не се излагаш..!Коментиран от #67, #68
18:19 11.04.2019
64 Пенсионер
До коментар #13 от "гост":
Така е . Простоват и войнствен народ.18:32 11.04.2019
65 Дани
20:31 11.04.2019
66 Атанас
22:39 11.04.2019
67 123
До коментар #63 от "Смешен си ми..":
Не е създаден през 90-те, а през 70-те, иначе да, създаден е да завоюва въздушно превъзходство.09:30 12.04.2019
68 USMC
До коментар #63 от "Смешен си ми..":
Аз много правилно ги сравнявам -защото това са един и същи тип самолети . " А Миг-31 е изтребител-прехващач " -изтребителя прихващач е самолет за въздушно превъзходство ,какъвто е и Ф 15- това е едно и също. Многоцелевите изтребители са Ф - 16 и Ф- 35 , а за въздушно превъзходство са Ф 15 и Ф 22. Не, не зависи от броя да двигателите -китайския многоцелеви J 31 e с два двигателя.Зависи от това какви приоритети са поставени пред самолета.Коментиран от #69
11:05 12.04.2019
69 Петър
До коментар #68 от "USMC":
Не виждам за какво спорите. Да,и Ф-15 и Миг-31 сами по себе си са изтребители-прехващачи но са създадени за различни по тип задачи. Ф-15 от създаването си от края на 70-те г. с модернизацийте до 90-те смея да твърдя е най-сполучливия изтребител на американците комплексно. Изключвам Ф-18 хорнет понеже те са предимно с морско базиране.За въздушни битки Ф-15. А Миг-31 е единствения не само руски а вобще прехвращач който настига и поразява не само самолети но и ракети. Няма друг като него който да развива скорости от порядъка на 2800-3000км/ч За това е базиран в руските бази в Сибир,точно защото оперира и покрива огромни територий. И 2-та самолета са уникални за задачите които са вършили. За въздушни битки руснаците ползваха Су-27 преди да създадат Су-35. И новия им Су-57 пак е в традициите на руските ВВС,прекрасна авионика,маневреност,нов радар с фазирана централна решетка. Ф-35 разчита само на стелт покритието си и на мощния компютър,а това за въздушни битки не е достатъчно.Коментиран от #70
11:26 12.04.2019
70 123
До коментар #69 от "Петър":
Да, като цяло изтребителите на САЩ не са толкова маневрени като руските, но тяхната доктрина не предполага да влизат често в близък въздушен бой. Имат си ракети, спътници, средства за целеуказване, разузнаване и т.н., които да създадат условия за ефективно действие срещу противника от голяма дистанция. Маневреността е важна предимно в БВБ. До колкото ми е известно в САЩ се приема, че ако се стигне до много близки въздушни боеве, значи нещо е оплескано и не е планирано добре. предполага се, че само по изключение и в специфични ситуации ще се стига до БВБ. А и самолетите в съвременната война много рядко воюват чисто 1 на 1 като рицарите, в стандартните ситуации те си взаимодействат с други самолети, спътници и т.н. Та качеството на това взаимодействие е доста по-важно от това колко маневрен е самолета.11:56 12.04.2019
71 Петър
16:58 12.04.2019
72 Петър
Коментиран от #74
17:02 12.04.2019
73 ПОРАЗЕНИЯ
22:24 19.04.2019
74 ПОРАЗЕНИЯ
До коментар #72 от "Петър":
Пешо, спри се малко бе човек, изтърка клавиатурата, бе! Нали ти казвам, бехме пияни и нищо не сме разбрали.22:38 19.04.2019