Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието
Автомобили с мощност 1 000 конски сили вече не са рядкост, но за шведския производител на суперкари Koenigsegg тези показатели отдавна не означават нищо. Още миналата година в Женева шведите показаха мегакар с мощност 1 341 конски сили, а сега, отново в Женева, станахме свидетели на още по-уникална хиперкола.
Koenigsegg Regera разполага с петлитров V-образен осемцилиндров двигател с вътрешно горене, работещ съвместно с три електромотора. По думи на представители на компанията сумарната мощност на този силов тракт значително надвишава 1 500 конски сили.
Интересна е още и уникалната трансмисия, която се нарича Koenigsegg Direct Drive. Принципът ѝ на действие най-общо се заключава в това, че на коляновия вал е монтиран генератор, енергията от който отива в електромоторите, монтирани на задните колела. В резултат на това инженерите на Koenigsegg успяват да намалят загубите с 50% в сравнение с традиционните трансмисии. Така на практика Regera не разполага със стандартните предавки.
Всичко това води до уникално ускорение от място до 100 км/ч, което се равнява на 2.8 секунди. Времето необходимо за доускорението от 150 до 250 км/ч пък е само 3.2 секунди, а максималната скорост от 400 км/ч се достига за 20 секунди. За постигане на тези уникални резултати са използвани и други иновативни инженерни решения, като например активно антикрило, което водачът може да управлява от салона, както и активно окачване.
От Koenigsegg споделиха пред нас, че независимо от тези динамични характеристики в салона на колата е тихо и комфортно. Regera ще бъде произведен в серия от 80 екземпляра, но от компанията не споделиха крайната цена на този хиперкар, бързо получил прозвището "Цар на автомобилите".